آدم خواری – موز

آدم خواری - موز

dmin آموزش سئو


نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد.

در قسمت امروز وایت برد جمعه ، تام کپر با مشکلی که بسیاری از سئو کارها با آن روبرو شده اند آشنا می کند: آدم خواری. این چیست ، چگونه تشخیص می دهید و چگونه می توانید آن را برطرف کنید؟ تماشا کنید تا متوجه شوید!

عکس آدم خواری - موز
روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتری در برگه جدید باز شود!

رونویسی ویدئو

جمعه مبارک ، طرفداران Moz ، و امروز ما در مورد آدم خواری صحبت می کنیم ، که در اینجا در انگلستان ما اینگونه تلفظ می کنیم: آدم خواریبه با توجه به این موضوع ، منظور ما از آدم خواری چیست؟

آدم خواری چیست؟

بنابراین این اساساً جایی است که یک سایت دارای دو آدرس اینترنتی رقیب است و به نظر ما به دلیل آن عملکرد کمتری دارد. بنابراین شاید ما فکر می کنیم که سایت ارزش ویژه خود را بین دو نشانی اینترنتی متفاوت خود تقسیم می کند ، یا شاید گوگل در مورد اینکه کدام را نشان دهد دچار سردرگمی شده است. یا شاید گوگل آن را مشکل محتوای تکراری یا چیزی شبیه به آن می داند. به هر حال ، سایت در نتیجه داشتن دو نشانی اینترنتی عملکرد کمتری دارد.

بنابراین من این SERP خیالی را به عنوان مثال در اینجا آورده ام. بنابراین تصور کنید که Moz سعی می کند کلمه کلیدی “همبرگر” را رتبه بندی کند. فقط تصور کنید که Moz تصمیم گرفته است در مدل تجاری خود یک مماس وحشی داشته باشد و ما در حال حاضر سعی می کنیم رتبه “برگر” را پیدا کنیم.

بنابراین در موقعیت اول در اینجا ، ما Bergz Inferior را داریم و امیدواریم از این افراد واقعاً برتر باشیم ، اما به دلایلی این کار را نمی کنیم. سپس در موقعیت دوم ، ما صفحه Moz’s Buy Burgers را در زیرمجموعه moz.com/shop داریم ، که بدیهی است وجود ندارد ، اما این یک فرضیه است. این یک صفحه فرود تجاری است که در آن می توانید برگر بخرید.

سپس در موقعیت سوم ، این صفحه بهترین برگرها را در وبلاگ Moz داریم. بیشتر آموزنده است این به شما می گوید که ویژگی های یک همبرگر خوب چیست ، چگونه می توانید یک برگر خوب را تشخیص دهید ، برای تهیه یک همبرگر خوب به کجا باید بروید ، این همه اطلاعات سردبیرانه خنثی تر.

بنابراین ما در این شرایط فرض می کنیم که شاید اگر Moz فقط یک صفحه برای این کلمه کلیدی داشته باشد ، شاید بتواند جایگاه برتر را جایگزین کند. اگر فکر می کنیم اینطور است ، احتمالاً در مورد این به عنوان آدم خواری صحبت می کنیم.

با این حال ، فرضیه جایگزین این است که در واقع در اینجا می توان دو قصد داشت. ممکن است گوگل بخواهد یک صفحه تجاری و یک صفحه اطلاعاتی را در این SERP نشان دهد ، و این اتفاق می افتد که دومین صفحه تجاری برتر Moz است و بهترین صفحه اطلاعاتی نیز Moz است. ما در سال های اخیر صحبت های گوگل را شنیده ایم یا نمایندگان Google در سال های اخیر درباره موضع گیری در نتایج جستجو که برای انواع خاصی از نتایج اختصاص داده شده است ، که ممکن است برای یک نتیجه اطلاعاتی یا مواردی از این قبیل اختصاص داده شود ، صحبت کرده ایم. بنابراین این لزوما به این معنا نیست که آدم خواری وجود دارد. بنابراین ما قصد داریم کمی بعد در مورد چگونگی ابهام زدایی از چنین وضعیتی صحبت کنیم.

آدم خواری کلاسیک

اگرچه ، ابتدا ، اجازه دهید در مورد مورد کلاسیک صحبت کنیم. بنابراین مورد کلاسیک ، واقعاً روشن و واقعاً آشکار از آدمخواری جایی است که شما نمودار آن را مشاهده می کنید.

عکس آدم خواری - موز

بنابراین این نوعی از نمودار است که بسیاری از نرم افزارهای ردیابی رتبه را مشاهده می کنید. شما می توانید زمان و روزهای هفته را که در محور پایین حرکت می کنند ، مشاهده کنید. سپس ما رتبه کسب کرده ایم ، و بدیهی است که می خواهیم تا آنجا که ممکن است بالاتر و نزدیک به موقعیت اول باشیم.

سپس ما دو URL را می بینیم که دارای کد رنگی هستند و در اینجا سبز و قرمز هستند. وقتی یکی از آنها رتبه بندی می شود ، دیگری فقط به فراموشی سپرده می شود ، حتی در ۱۰۰ نفر اول نیست. فقط یک نفر در همان زمان ظاهر می شود ، و آنها به نوعی جایگزین یکدیگر در SERP می شوند. وقتی چنین رفتاری را می بینیم ، می توانیم کاملاً مطمئن باشیم که آنچه می بینیم نوعی آدم خواری است.

موارد کمتر واضح

هر چند گاهی اوقات کمتر آشکار است. بنابراین یک مثال خوب که اخیراً پیدا کردم این است که اگر ، یا حداقل در مورد من ، اگر در ناپل جستجو کنم ، مانند نام مکان ، رتبه ویکی پدیا را در رتبه های اول و دوم می بینم. رتبه بندی صفحه ویکی پدیا در مورد ناپل ایتالیا و صفحه ویکی پدیا در رتبه دوم مربوط به ناپل فلوریدا بود.

در حال حاضر من فکر نمی کنم که ویکی پدیا در آن شرایط خودش را می خواند. من فکر می کنم که آنها به طور تصادفی … گوگل تصمیم گرفته بود که این SERP مبهم است و این کلمه کلیدی “ناپل” نیاز به ارائه چندین هدف دارد و ویکی پدیا بهترین صفحه برای دو مورد از این اهداف است.

بنابراین من به ویکی پدیا نمی روم و نمی گویم ، “اوه ، شما باید این دو صفحه را در یک صفحه ناپل ، فلوریدا و ایتالیا ترکیب کنید” یا چیزی شبیه آن. این واضح است که لازم نیست.

سوالاتی که باید مطرح شود

بنابراین اگر می خواهید در چنین موردی مبهم بفهمید که آیا آدم خواری در جریان است یا خیر ، ممکن است برخی از سوالات را از خود بپرسیم.

۱٫ آیا فکر می کنیم عملکردمان ضعیف است؟

بنابراین یکی از بهترین س questionsالاتی که ممکن است بپرسیم ، که در سئو مشکل است ، این است: آیا فکر می کنیم عملکرد ضعیفی داریم؟ بنابراین من می دانم که هر SEO در جهان احساس می کند که سایت آنها شایسته رتبه بالاتر است ، شاید ، بیشتر. اما آیا ما نمونه های دیگری از کلمات کلیدی بسیار مشابه داریم که در آن فقط یک صفحه داشته باشیم ، و در آنجا به طور قابل توجهی بهتر عمل می کنیم؟ یا اینطور بود که وقتی صفحه دوم را معرفی کردیم ناگهان سقوط کردیم؟ زیرا اگر چنین رفتاری را ببینیم ، ممکن است ، بدانید که این واضح نیست ، اما ممکن است برخی سوءظن ها را برای ما ایجاد کند.

۲٫ آیا صفحات رقیب هر دو ظاهر می شوند؟

به طور مشابه ، اگر به نمونه هایی از کلمات کلیدی مشابه که از نظر هدف مبهم هستند نگاه کنیم ، شاید در مورد همبرگر ، اگر SERP برای “بهترین همبرگر” و SERP برای “خرید همبرگر” ، اگر این دو کلمه کلیدی نتایج کاملاً متفاوتی در به طور کلی ، ممکن است فکر کنیم ، اوه ، خوب ، ما باید دو صفحه جداگانه در اینجا داشته باشیم و فقط باید مطمئن شویم که آنها به وضوح از هم متمایز شده اند.

اما اگر در واقع همان صفحاتی است که در همه آن کلمات کلیدی ظاهر می شود ، ممکن است بخواهیم یک صفحه را نیز در نظر بگیریم زیرا به نظر می رسد این چیزی است که گوگل ترجیح می دهد. در واقع تفکیک این اهداف نیست. بنابراین این چیزی است که ما می توانیم به دنبال آن باشیم ، همانطور که می گویم ، واضح نیست بلکه کمی اشاره است.

۳٫ ادغام یا تمایز؟

وقتی فهمیدیم که آیا می خواهیم دو صفحه داشته باشیم یا یک صفحه ، یا فکر می کنیم بهترین راه حل در این مورد داشتن دو صفحه یا یک صفحه است ، ما می خواهیم یا ادغام شده یا متمایز شویم.

بنابراین اگر فکر می کنیم فقط یک صفحه باید وجود داشته باشد ، ممکن است بخواهیم دو صفحه خود را برداریم ، بهترین مطالب را با هم ترکیب کنیم ، قوی ترین URL را از نظر پیوندها و سابقه و غیره انتخاب کنیم و URL دیگر را به این صفحه ترکیبی هدایت کنیم. که بهترین محتوا را دارد ، واریانس جزئی آنچه ما اکنون می دانیم یک هدف است و غیره و غیره.

اگر ما دو صفحه می خواهیم ، بدیهی است که ما نمی خواهیم آنها را آدمخوار کنند. بنابراین ما باید مطمئن شویم که آنها به وضوح متمایز شده اند. در حال حاضر آنچه اغلب در اینجا اتفاق می افتد یک صفحه تجاری است ، مانند این صفحه Buy Burgers ، از قضا به دلایل SEO ، ممکن است یک بلوک از متن در پایین با تعدادی متن سرمقاله یا SEO در مورد همبرگر وجود داشته باشد ، و این می تواند آن را کاملاً گیج کننده کند. قصد این صفحه در حال ارائه است

به طور مشابه ، در این صفحه ، ممکن است در مرحله ای تصمیم گرفته باشیم که می خواهیم برخی از محصولات را در آنجا یا چیزی نشان دهیم. ممکن است کاملاً تجاری به نظر برسد. بنابراین ما باید مطمئن شویم که اگر بخواهیم هر دوی اینها را داشته باشیم ، آنها به وضوح با اهداف جداگانه صحبت می کنند و در بیشتر موارد و چنین چیزهایی حاوی اطلاعات یکسان و کلمات کلیدی یکسان نیستند.

اشاره کوتاه

در نهایت ، اگر از ابتدا وارد شرایط نشویم ، بهتر است. بنابراین یک نکته سریع که من توصیه می کنم ، درست به عنوان آخرین نکته ، قبل از تولید یک قطعه محتوا است ، به عنوان مثال قبل از تولید این تخته سفید در روز جمعه ، من یک سایت انجام دادم: moz.com آدم خواری تا بتوانم ببینم چه محتوائی داشت قبلاً در Moz.com وجود داشت که در مورد آدم خواری بود.

من می توانم ببینم ، اوه ، این قطعه بسیار قدیمی است ، بنابراین ما ممکن است – این یک جمعه تخته سفید بسیار قدیمی است ، بنابراین ممکن است تغییر مسیر آن را در نظر بگیریم. این قطعه به آدم خواری اشاره می کند ، بنابراین واقعاً در این مورد نیست. شاید درباره چیز دیگری باشد. بنابراین تا زمانی که آن کلمه کلیدی را هدف قرار ندهیم ، باید خوب باشیم و غیره و غیره. فقط در مورد سایر قطعات فکر کنید ، زیرا اگر چیزی وجود داشته باشد که اساساً همان کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد ، بدیهی است که ممکن است بخواهید یکپارچه سازی یا تغییر مسیر یا شاید فقط به روزرسانی قطعه قدیمی را در نظر بگیرید.

برای امروز کافی است. بسیار از شما متشکرم.

رونویسی ویدئو توسط Speechpad.com.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

نحوه افزودن محصولات به فهرست Google My Business ، مصور

نحوه افزودن محصولات به فهرست Google My Business ، مصور

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. “چه […]

چگونه استراتژی تبدیل وب سایت ما 37 درصد سوالات کسب و کار را افزایش داد

چگونه استراتژی تبدیل وب سایت ما ۳۷ درصد سوالات کسب و کار را افزایش داد

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. داشتن […]

مقابله با 8000 عنوان بازنویسی برچسب عنوان: مطالعه موردی

مقابله با ۸۰۰۰ عنوان بازنویسی برچسب عنوان: مطالعه موردی

من اخیراً بیش از ۵۰،۰۰۰ تگ عنوان را برای درک تأثیر به روزرسانی بازنویسی گوگل جستجو کرده ام. به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *