آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

dmin آموزش سئو


این وبلاگ توسط تیم مهتا ، استراتژیست سابق بهینه سازی نرخ تبدیل با Portent، Inc. نوشته شده است.

انجام آزمایش های A / B / n (با نام مستعار “تست های تقسیم”) برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو ، مدتهاست که بیشتر فکر می کنند در مجموعه ابزار SEO بوده است. موز در واقع مقاله ای را در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسانده است که به موضوع می پردازد ، که خلاصه ای از نحوه اجرای این تست ها است.

آنچه من می خواهم در اینجا پوشش دهم این است که درک زمانهای مناسب برای اجرای یک اسپلیت تست SEO ، و نه این که چگونه شما باید آنها را اجرا کنید.

من یک برنامه CRO را در آژانس هایی که برای SEO مشهور است اجرا می کنم. تیم SEO وقتی مرا برای اجرای یک تست اسپلیت-SEO جستجو می کنند ، اطمینان حاصل می کنند که وقتی آزمایش می شود ، بهترین اقدامات را دنبال می کنیم. این به من فرصتی داده است تا ببینم چگونه SEOs در حال حاضر به آزمایش اسپلیت نزدیک می شوند ، و ما می توانیم روند کار را بهبود ببخشیم.

یکی از بزرگترین مشاهدات من هنگام کار بر روی این پروژه ها ، پرسشی ترین و اغلب غافل شده این سوال بود: “آیا باید آن را آزمایش کنیم؟”

خطرات اجرای تست های اسپلیت غیر ضروری SEO

در زیر چند خطرات بالقوه اجرای یک تست اسپلیت SEO را خواهید یافت. ممکن است شما مایل به مقابله با برخی از این خطرات باشید ، در حالی که موارد دیگری وجود دارند که قطعاً می خواهید از آنها دوری کنید.

منابع تلف شده

با استفاده از تست های تقسیم بر روی صفحه (نه تست های تقسیم شده SEO) ، می توانید بسیار چالاک تر باشید و چندین ماه در ماه آزمایش کنید بدون اینکه منابع قابل توجهی صرف کنید. بعلاوه ، آنالیزهای پیش آزمون و پس آزمون نیز با ماشین حساب ها و فرمول هایی که به راحتی از طریق ابزارهای ما در دسترس هستند ، بسیار آسان تر می شوند.

عکس آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

با تست تقسیم سئو ، بلند کردن سنگینی وجود دارد که می تواند به برنامه ریزی یک آزمون ، در واقع تنظیم آن و سپس اجرای آن برود.

کاری که شما اساساً انجام می دهید اینست که الگوی موجودی از صفحات مشابه را در سایت خود قرار دهید و آن را به دو (یا چند) الگوی جداگانه تقسیم کنید. این امر به منابع قابل توجهی برای توسعه نیاز دارد و خطر بیشتری را به همراه می آورد ، زیرا اگر امور به خوبی پیش نرود ، نمی توانید “آزمایش را خاموش کنید”. همانطور که احتمالاً می دانید ، هنگامی که تغییری در آسیب دیدگی به رتبه بندی خود ایجاد کرده اید ، بازگشت دوباره آنها به یک سربالایی طولانی است.

تجزیه و تحلیل پیش آزمون برای پیش بینی اینکه برای رسیدن به اهمیت آماری به چه مدت برای اجرای آزمون نیاز دارید ، پیچیده تر است و با تست تقسیم سئو زمان زیادی را می گیرد. به همین سادگی نیست ، “کدام یک از ترافیک ارگانیک تر می شود؟” زیرا هر واریتی که آزمایش می کنید ویژگی های منحصر به فردی به آن دارد به عنوان مثال ، اگر می خواهید الگوی صفحه محصول نیمی از محصولات خود را در مقابل نیمی از سایر محصولات تقسیم کنید ، محصولات واقعی در هر تنوع می توانند در عملکرد آن نقش داشته باشند.

بنابراین ، شما باید برای هر تغییر ، بر اساس صفحاتی که در درون آن وجود دارد ، یک پیش بینی از ترافیک ارگانیک ایجاد کنید و سپس داده های واقعی را با پیش بینی های خود مقایسه کنید. ذاتاً ، استفاده از پیش بینی شما به عنوان شاخص اصلی شکست یا موفقیت خطرناک است ، زیرا یک پیش بینی فقط یک حدس تحصیل کرده است و لزوماً آن چیزی نیست که واقعیت منعکس می کند.

عکس آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

برای تجزیه و تحلیل پس از آزمون ، از آنجا که شما ترافیک ارگانیک را در مقابل یک پیش بینی فرضی اندازه گیری می کنید ، برای تعیین موفقیت باید به نقاط داده دیگر مراجعه کنید. اوان هال ، ارشد استراتژیک SEO در Portent ، توضیح می دهد:

همیشه از داده های تأییدشده استفاده کنید. به رتبه بندی های مربوط به کلید واژه ها ، کلیک های کلمات کلیدی و CTR (اگر به کنسول جستجوی Google اعتماد دارید) نگاه کنید. اگر فهمیدید که به خوبی با شماره Google Analytics مطابقت دارد ، می توانید به اطمینان GS اعتماد کنید. “

زمان برنامه ریزی یک آزمون ، توسعه آن در سایت زنده ، آزمایش “پایان” (در صورت لزوم) و تجزیه و تحلیل آزمون پس از واقعیت همه وظایف خواستار هستند.

به همین دلیل ، باید اطمینان حاصل کنید که آزمایشات را با فرضیه قوی و تفاوت های کافی در تنوع در مقابل نسخه اصلی انجام می دهید که تفاوت چشمگیری در عملکرد آنها مشاهده خواهید کرد. شما همچنین باید داده هایی را که به موفقیت اشاره دارد تأیید کنید ، زیرا ترافیک ارگانیک در مقابل پیش بینی شما به تنهایی قابل اعتماد نیست تا به نتایج خود اطمینان داشته باشید.

مقیاس بندی نتایج امکان پذیر نیست

عوامل زیادی وجود دارد که به رده بندی موتورهای جستجوگر شما دسترسی ندارند. اینها منجر به تعداد زیاد متغیرهای بیرونی می شود که می توانند نتایج آزمایش شما را تحت تأثیر قرار داده و منجر به مثبت کاذب یا منفی کاذب شوند.

این به توانایی شما در یادگیری از آزمون آسیب می رساند: آیا این الگوی تغییر ما یا عوامل بیرونی دیگری است که منجر به نتایج شده است؟ متأسفانه ، با Google و سایر موتورهای جستجو ، هرگز روش قطعی برای پاسخ به این سؤال وجود ندارد.

عکس آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

بدون تأیید اعتبار و درک اینکه تغییرات دقیقی که شما ایجاد کرده اید منجر به نتایج شده است ، نمی توانید مفهوم برنده را در سایر کانال ها یا قسمت های سایت بسنجید. اگرچه ، اگر بیشتر روی نتایج فردی و نه یادگیری متمرکز باشید ، ممکن است این به اندازه خطر برای شما نباشد.

چه زمانی باید یک اسپلیت تست SEO را اجرا کنید

عدم اطمینان در مورد عملکرد کلید واژه یا پرس و جو

اگر سری صفحات شما برای یک گروه خاص طیف گسترده ای از کلمات کلیدی / نمایش داده ها را دارند که کاربران هنگام جستجو برای آن موضوع جستجو می کنند ، می توانید با اطمینان با عنوان متا یا توضیحات متا تجزیه و تحلیل SEO درگیر شوید.

از دیدگاه نرخ تبدیل ، داشتن یک کلمه کلیدی مرتبط تر در رابطه با هدف کاربر به طور کلی منجر به تعامل بیشتر خواهد شد. اگرچه همانطور که گفته شد ، بیشتر آزمونهای شما برنده نخواهند شد.

به عنوان مثال ، ما یک مشتری در صنعت خرده فروشی تایر داریم که در SERP ها برای انواع سؤالات “تایر” ظاهر می شود. این شامل مواردی مانند لاستیک های زمستانی ، لاستیک های فصلی ، لاستیک های عملکرد و غیره است. ما فرض کردیم که جمله خاص تر تایرهای “زمستان” به جای “لاستیک” در عناوین متا در ماه های زمستان منجر به CTR بالاتر و ترافیک ارگانیک تر می شود. از SERP ها در حالی که نتایج ما نتیجه نهایی نبود ، ما فهمیدیم که تغییر این عنوان متا به ترافیک ارگانیک یا CTR صدمه ای نمی زند ، که این یک فرصت اصلی برای یک آزمایش پیگیری است.

همچنین می توانید از این روش استفاده کنید تا یک کلمه کلیدی با حجم بالاتر را در ابرداده خود آزمایش کنید. اما این رویکرد نیز هرگز موردی مطمئن نیست و ارزش آن را دارد که ابتدا آزمایش شود. همانطور که در این وایت برد جمعه از موز برجسته شد ، آنها “پس از به روزرسانی اطلاعات متا در عناوین و موارد دیگر ، تا حدود ۲۰ درصد کاهش در ترافیک ارگانیک را مشاهده کردند تا نوع متداولتری را جستجو کنند.”

به عبارت دیگر ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالاتر به نظر می رسد فاقد ذهن باشد ، اما همیشه ارزش آن است که ابتدا آزمایش شود.

اثبات مفهوم و کاهش ریسک برای سایت های در مقیاس بزرگ

این متداول ترین فراخوانی برای اجرای تست اسپلیت-SEO است. بنابراین ، ما به برخی از متخصصان رسیدیم که وقتی این سناریو به یک فرصت برتر برای آزمایش تبدیل می شود ، فعالیت خود را انجام دهند.

جنی حلالز ، رئیس جمهور در JLH بازاریابی ، در مورد استفاده از تست های اسپلیت اسپئو برای اثبات مفاهیم یا ایده هایی که خریداری نشده اند صحبت می کند:

“چیزی که بارها پیدا کرده ام این است که به مشتری می گویم که آنها می توانند چیزی را در زیر مجموعه های کوچکتر از صفحات یا دسته بندی ها به عنوان” اثبات مفهوم “امتحان کنند ، بسیار مؤثر است. اغلب به مشتری نشان می دهد که تغییر یک الگوی چه تأثیر مثبتی در جستجو و یا تبدیل دارد. ”

وی در ادامه به یک مثال موجود اشاره می کند که تأکید دارد تاکتیک آزمایش متناوب غیر از دستکاری الگوهای:

وی گفت: “من در حال حاضر در حال آزمایش با مشتری هستم که می بینم برخی ارتباطات داخلی هوشمند در زیر مجموعه محصولات (استفاده از InLinks و InCank از OnCrawl) برای آنها کار می کند. تماشای این آزمون واقعاً سرگرم کننده است زیرا تغییر در واقع یک تغییر الگوی نیست بلکه یک تغییر ناوبری در یک دسته است. اگر همانطور که انتظار دارم کار کند ، می تواند به معنای طراحی مجدد برای این مشتری باشد. “

ایان لوری تأکید بر استفاده از تست تقسیم سئو به عنوان ابزاری برای کاهش ریسک دارد. او توضیح می دهد:

“برای من ، در مورد مقیاس است. اگر می خواهید تغییری را اعمال کنید که روی ده ها یا صدها هزار صفحه تأثیر داشته باشد ، می تواند یک تست تقسیم را انجام دهد. غیرقابل پیش بینی گوگل است و تغییر بسیاری از صفحات می تواند روند نزولی یا نزولی زیادی داشته باشد. با آزمایش ، می توانید ریسک را مدیریت کرده و مشتری (خارجی یا داخلی) را در سایتهای شرکت خریداری کنید. “

اگر مسئولیت یک سایت بزرگ هستید که به شدت وابسته به جستجوی ارگانیک های بدون مارک است ، قبل از انتشار هرگونه تغییر در الگوهای شما ، صرف نظر از اندازه تغییر ، می پردازد. در این حالت ، شما لزوماً به “برنده” امیدوار نیستید. خواسته شما باید باشد “چیزی را نمی شکند”.

اوان هال تأکید می کند که شما می توانید از تست اسپلیت به عنوان ابزاری برای توجیه تغییرات کوچکتر که در خرید برای آن مشکلی دارید استفاده کنید:

“توجیه بودجه برای آزمایش تغییرات است که به ساعت ها یا نوشتن مطالب زیادی نیاز دارید. برخی از سایت های تجارت الکترونیکی ممکن است بخواهند متن را بر روی هر PLP قرار دهند ، اما این ممکن است به نوشتن مطالب زیادی برای چیزی که تضمین کننده کار آن نیست ، نیاز داشته باشد. اگر این تست نشان دهد که محتوا ۱٫۵٪ ترافیک ارگانیک بیشتری را فراهم می کند ، تلاش برای نوشتن تمام متن قابل توجیه است. “

ایجاد تغییرات بزرگ در الگوهای خود

در آزمایش ، معیاری با عنوان “حداقل اثر قابل تشخیص” (MDE) وجود دارد. این متریک بیانگر اختلاف درصد در عملکردی است که انتظار دارید تغییر آن در برابر اصلی باشد. هرچه تغییرات و اختلافات بیشتر بین اصل و متنوع شما بیشتر باشد ، میزان MDE شما نیز بیشتر خواهد بود.

نمودار زیر تأکید می کند که هرچه MDE (بالابر) پایین تر باشد ، برای رسیدن به یک نتیجه از نظر آماری معنی دار ترافیک بیشتری خواهید داشت. به نوبه خود ، هرچه MDE (بالابر) بالاتر باشد ، اندازه نمونه کمتری به شما نیاز خواهد داشت.

عکس آیا باید آن را تست کنید؟ چه زمانی برای شرکت در آزمون های تقسیم سئو شرکت کنید

به عنوان مثال ، اگر شما در حال طراحی مجدد معماری سایت از الگوهای صفحه محصولات خود هستید ، باید در نظر بگیرید که تفاوت چشمگیر و متفاوت از دید بصری و پشتی (ساختار کد) را در نظر بگیرید. اگرچه تحقیقات کاربر یا آزمایش A / B روی صفحه ممکن است منجر به معماری یا طراحی جدید شود ، هنوز مشخص نیست که آیا تغییرات پیشنهادی روی رتبه بندی تأثیر می گذارد یا خیر.

این باید شایعترین دلیل اجرای تست تقسیم سئو باشد. با توجه به تمام ذهنیت تحلیل پیش آزمون و پس آزمون ، می خواهید مطمئن شوید که تنوع شما نتیجه كافی متفاوت را به دست می آورد تا اطمینان داشته باشید كه این تغییر در واقع تأثیر چشمگیری داشته است. البته با تغییرات بزرگتر ، خطرات بزرگتری به وجود می آید.

در حالی که سایت های بزرگتر از تجمل آزمایش چیزهای کوچکتر برخوردار هستند ، اما هنوز هم در حد حدس و گمان خود هستند. برای سایتهای با استحکام کمتر ، اگر می خواهید یک تست تقسیم سئو را بر روی یک الگوی انجام دهید ، لازم است به اندازه کافی متفاوت باشد نه تنها برای کاربران متفاوت رفتار کنند بلکه Google نیز باید صفحه شما را متفاوت ارزیابی و رتبه بندی کند.

برقراری ارتباط آزمایش برای تجزیه و تحلیل اسپلیت-تست

صرف نظر از تخصص سئو شما ، برقراری ارتباط با ذینفعان در مورد آزمایش نیاز به یک مجموعه مهارت دارد.

انتظارات با آزمایش بسیار بی ثبات است. برخی افراد انتظار دارند که هر تست برنده باشد. برخی از شما انتظار دارند که در مورد چه چیزی بهتر کار کنید ، به آنها پاسخ قطعی بدهید. متأسفانه ، این انتظارات نادرست است. برای اجتناب از آنها ، باید انتظارات واقع بینانه را برای مدیر ، مشتری یا هرکسی که در حال انجام آزمایش اسپلیت برای آنها هستید ، زودتر برقرار کنید.

انتظار ۱: بیشتر تست های شما شکست خواهد خورد

این درک ستون کلیه برنامه های آزمایشی موفق است. برای افرادی که به موضوع نزدیک نیستند ، همچنین سخت ترین قرص بلعیدن است. شما باید آنها را مجبور کنید این واقعیت را بپذیرند که زمان و تلاشی که در اولین تکرار آزمون انجام می شود ، به احتمال زیاد منجر به آزمایش غیرقابل انعطاف یا از دست دادن خواهد شد.

ارزشمندترین جنبه آزمایش و اسپلیت تست فرایند تکراری است که هر آزمایش تحت آن انجام می شود. نتیجه واقعی آزمایش موفقیت آمیز ، فارغ از اینکه تست اسپلیت اسپئو یا انواع دیگر باشد ، اوج آزمایش های متعدد است که منجر به افزایش تدریجی در KPI های اصلی می شود.

انتظار ۲: شما با احتمالات کار می کنید ، مطمئن نیستید چیزهایی را ببینید

این انتظار خصوصاً در مورد اسپلیت تست SEO صدق می کند ، زیرا شما از انواع مختلفی از معیارها به عنوان سیگنال های غیر مستقیم موفقیت استفاده می کنید. این به افراد کمک می کند تا درک کنند که حتی اگر به اهمیت ۹۹٪ نیز برسید ، پس از اجرای تغییرات برنده هیچ تضمینی برای نتایج حاصل نمی شود.

این اصل همچنین به شما امکان جابجایی اتاق را برای تست های پیش آزمون و پس آزمون می دهد. این بدان معنا نیست که شما می توانید داده ها را به نفع خود دستکاری کنید ، اما به این معنی نیست که لازم نیست ساعت ها و ساعت ها را با یک پیش بینی داده محور از داده ها صرف کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد تا از نظر کارشناس ذهنی خود بر اساس تمام معیارهایی که در حال تجزیه و تحلیل هستید برای تعیین موفقیت استفاده کنید.

انتظار ۳: به اندازه کافی نمونه کافی نیاز دارید

بدون اندازه کافی بزرگ نمونه ، حتی نباید ایده اجرای یک تست اسپلیت SEO را سرگرم کنید ، مگر اینکه ذینفعان شما به اندازه کافی صبور باشند تا چندین ماه منتظر نتایج باشند.

سام ننزر ، مشاور SearchPilot و Distilled ، توضیح می دهد که چگونه می توانید ترافیک کافی برای آزمایش داشته باشید:

وی گفت: “در طول تجربه ما با آزمایش تقسیم سئو ، ما یک قاعده کلی ایجاد کرده ایم: اگر یک بخش از سایتهای مشابه حداقل روزانه ۱۰۰۰ جلسه ارگانیک در روز دریافت نکند ، اندازه گیری آن بسیار سخت خواهد بود. هرگونه پیشرفت از آزمون تقسیم شماست. “

بنابراین ، اگر سایت شما ترافیک مناسبی ندارد ، ممکن است بخواهید برای اعتبارسنجی ایده های خود ، پیاده سازی های کم خطر یا تحقیقات رقابتی را پیش فرض کنید.

انتظار ۴: هدف از آزمایش کاهش خطر با پتانسیل بهبود عملکرد است

اصطلاح اصلی در اینجا بهبود عملکرد “بالقوه” است. اگر آزمون شما یک تغییر برنده داشته است و آن را در سایت خود پیاده سازی می کنید ، انتظار ندارید همان نتایج که در طول آزمون دیدید اتفاق بیفتد. هدف واقعی برای همه آزمایشات معرفی ایده های جدید به سایت شما با ریسک و پتانسیل بسیار پایین برای اندازه گیری های پیشرفته است.

به عنوان مثال ، اگر شما به روزرسانی معماری یا کد یک الگوی PDP برای تغییر الگوریتم گوگل ، هدف لزوما افزایش ترافیک ارگانیک نیست. هدف کاهش تأثیر منفی شما ممکن است از تغییر الگوریتم باشد.

به ذینفعان خود اطلاع دهید که می توانید از آزمایش اسپلیت نیز برای بهبود ارزش تجاری یا بازده داخلی استفاده کنید. این شامل مواردی مانند انتشار به روزرسانی های کد است که کاربران هرگز نمی بینند یا یک بروزرسانی URL / CMS برای گروههای صفحه یا چندین میکروسایت به طور همزمان.

خلاصه

اگرچه انجام یک تست تقسیم سئو وسوسه‌انگیز است ، امری حیاتی است که خطرات ذاتی ناشی از آن را بدانید تا اطمینان حاصل کنید که از ارزش واقعی خود استفاده می کنید. این امر به شما کمک می کند وقتی سناریو خواستار آزمایش تقسیم یا یک روش جایگزین است. شما همچنین باید با انتظارات واقع بینانه از آزمایش مطلع شوید.

خطرات عمده ذاتی درگیر شدن با تست تقسیم سئو وجود دارد که شما را با تست های صفحه ای که معمولاً CRO انجام می دهند ، مشاهده نمی کنید ، از جمله منابع تلف شده و نتایج غیر مقیاس پذیر.

برخی از سناریوهایی که باید درگیر شدن با یک تست اسپلیت سئو اعتماد به نفس داشته باشید ، شامل مواردی است که شما در مورد کلمه کلیدی و عملکرد پرس و جو ، اثبات مفهوم و کاهش ریسک برای وب سایتهای در مقیاس بزرگ تردید دارید ، توجیهی برای ایده هایی که نیاز به منابع قوی دارند ، و وقتی می خواهید تغییرات بزرگی در الگوهای خود ایجاد کنید.

و به یاد داشته باشید ، یکی از بزرگترین چالش های آزمایش ، برقراری ارتباط صحیح آن با دیگران است. همه انتظارات متفاوتی برای آزمایش دارند ، بنابراین باید زودتر از آن پیش بروید و فوراً آن انتظارات را برطرف کنید.

اگر سناریوهای دیگری برای خطرات یا خطرات مرتبط با تست اسپلیت SEO وجود دارد که در کار خود مشاهده کرده اید ، لطفاً در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

6 اتصال دهنده برای گزارش دادن به شما ادویه: معرفی اتصالات استودیوی Google Data برای STAT

۶ اتصال دهنده برای گزارش دادن به شما ادویه: معرفی اتصالات استودیوی Google Data برای STAT

سکوهای تجسم داده ها به ابزاری حیاتی برای کمک به نشان دادن موفقیت یک بدنه کار تبدیل شده اند. نقاشی […]

نتایج واقعی کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی محتوا و روابط عمومی دیجیتال

نتایج واقعی کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی محتوا و روابط عمومی دیجیتال

یکی از بهترین راه ها (و به نظر من بهترین راه) برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا […]

نزدیکی سوم: شیرجه رفتن عمیق به یک تعجب در فاکتورهای رتبه بندی محلی

نزدیکی سوم: شیرجه رفتن عمیق به یک تعجب در فاکتورهای رتبه بندی محلی

اعتبار تصویر: J.B. Hill اگر حداقل حداقل چند مورد غافلگیر نشود ، چه فایده ای از نظرسنجی دارد؟ من می […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *