استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت اول

عکس استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت اول

dmin آموزش سئو

استرانژی تجارت چگونه بر عملکرد سئو موثر است؟ در این مقاله به بررسی چالش های گوناگونی می پردازیم که در رابطه بین سئو و تدبیرهای تجارت موثر می باشد.

زمانیکه یک وبسایت فروشگاهی برای عملکرد سئو بهینه سازی می شود شخص صاحب سایت دوست دارد که محصول را به فروش برساند اما سئوکار به این موردها توجه نمی کند و برنامه ریزی های فعالیت را بر اساس خواسته ها و نیازهای وبسایت الویت بندی می کند.

شناخت محصول و جایگاه آن در بازار فروش یعنی اینکه محصول جز دسته های لوکس و گران قیمت است ، محصول در حراج قرار گرفته است و یا … بسیار مهم است چون باید وضعیت تبدیل ها مشخص شود. گاهی اوقات سئوکاران بطور مستقیم با مدیران مارکتینگ ارتباط برقرار می کنند و به همین دلیل گفتگوها و صحبت های کمی درباره استراتژی های تجارت و چگونگی تاثیر آن بر سئو انجام می شود. در ادامه به آنالیز ۵ سناریویی می پردازیم که جزئیاتی درباره اهمیت این ارتباط را مشخص می کند.

 

چالش اول : فهرست مشکلات و بازبینی های منفی

فهرست های موجود برای انجام فعالیت های سئو چیست ؟ همه آگاهی دارند که فهرست های زیادی وجود دارد. به نظر می آید که برندهای گوناگونی از یک سیستم فهرست بر خط استفاده می کنند یعنی اینکه وضعیت های بازار سهام در زمان واقعی به روزرسانی می شود اما بسیاری از برندها و کمپانی ها هنوز از این فناوری و تکنولوژی استفاده نمی کنند. به همین دلیل اجرای این فعالیت چالش بزرگی است.

یکی از نتایج داشتن سیستم فهرست ضعیف تجارت فروش بیش از حد تولید است. با اینکه این یک مشکل بزرگ است اما به نظر می آید که بر سئو موثر نباشد. عدم اجرای دستورها در زمان مورد نظر هم یکی از مشکلات است. اگر در زمان مورد نظر محصول به دست خریدار نرسد او با قوانین خرید می تواند خرید خود را کنسل و یا به کلی ارتباط خود را با سایت و برند قطع کند.

 

چالش دوم : محصولات تمام شده و مارک آپ های Schema

ممکن است برند شما مارک آپ ” Stock ” را در حالت فعال قرار دهد تا در صفحه نتایج جستجو مشخص شود که آیا محصول موجود هست و یا تمام شده است. با این حرکت به نظر کوچک کاربر در کوتاه ترین زمان به جواب سوال خود می رسد و تصمصم می گیرد که آیا وارد سایت شود. وقتی کاربر در این فاصله کوتاه پاسخ خود را دریافت کند این حس در او ایجاد می شود که به وبسایت اطمینان کند وارد آن شده و به بررسی وضعیت محصوا بپردازد و حتی درخواست موجود کردن کالا را به آن وبسایت ارائه دهد.

با برگشت به بحث موضوعات مدیریت فهرست این موضع مهم است که محصول تمام شده به روزرسانی نشده در صفحه نتایج جستجو موجود اعلام می شود و یا برعکس آن محصول موجود به روزرسانی نمی شود و پیام out of stock در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود.

موردهای حادتر در سیستم CMS و یا همان مدیریت محتوا رخ می دهد که با یک اشتباه در انتخاب ، تمامی محصولات ناموجود اعلام می شود. هم میزان فروش برند کم می شود و هم ترافیک سایت آسیب می بیند.

به عنوان یک تمرین در زمان های منظم به بررسی و چک کردن وضعیت مارک آپ های Schema بپردازید و مطمئن شوید که به درستی انجام می شوند.

 

چالش سوم : حراج ها را فراموش نکنید

هوشیار باشید که برند و محصول شما چه در دسته بندی لوکس قرار بگیرد و یا محصول شما جامعه کاربرانی که چانه زنی را دوست دارند هدف قرار داده ، قدرت و توانایی یک پروموشن را هرگز فراموش نکنید. کلمه و عبارت حراج یک حالت خاص در کاربران ایجاد می کند تا محصول را هر چه سریع تر خریداری کنند.

برندها باید از اتفاقات و رویدادهای گوناگون که در تقویم ملی و مذهبی و هم چنین روزهایی که در جهان نام گذاری شده اند استفاده کنند. این کار علاوه بر این که باعث می شود کاریران به خرید از برند شما وسوسه شوند این تمایل را ایجاد می کند که آن ها اطلاعات و اخبار برند را در سایت و شبکه ها و رسانه های اجتماعی دنبال کنند.

برای اینکه کاربران غیر از روزهای خاص هم خرید داشته باشند و برای بیشتر شدن ترافیک سایت ، می توان در زمان های معمولی هم حراج های چند ساعته و یا چند روزه قرار داد.

 

این نوشته ادامه دارد …

شاید دوست داشته باشید:

عکس استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت دوم

استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت دوم

در آموزش قبلی درباره ۳ مورد از چالش های موجود بین سئو و تجارت موثر پرداختیم. امروز قصد داریم ۲ […]

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *