استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت دوم

عکس استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت دوم

dmin آموزش سئو

در آموزش قبلی درباره ۳ مورد از چالش های موجود بین سئو و تجارت موثر پرداختیم. امروز قصد داریم ۲ مورد دیگر از این چالش ها را بررسی نماییم.

 

چالش ۴ : انواع محصولات و تگ های کنونیکال

یکی از مشکلاتی که بسیاری از وبسایت ها درگیر آن هستند موضوع اغتشاش URL است. بسیای از محصولات و یا صفحات در SERP یا همان صفحه نتایج موتورهای جستجو با هم به رقابت می پردازند. در بسیاری از وبسایت های فروشگاهی حالات وجود دراد که محصولات یکسان هستند اما در رنگ متفاوت هستند. یکی از راه حل های این موضوع استفاده از نمونه های رنگی در هر صفحه است و حصول اطمینان از اینکه وقتی یک رنگ انتخاب می شود باعث ایجاد یک پارامتر دینامیک در URL نمی شود.

ایجاد ارائه قابلیت رنگ های گوناگون این توانایی را به کاربران و خریدارن می دهد تا انواع یک محصول را مشاهده کنند و تا زمانی که یک URL ایجاد شده باشد شانس و احتمال محتوای المثنی کاهش پیدا می کند.

با اینکه این روش بهترین تمرین برای انجام فعالیت ها به حساب می آید اما باز وبسایت هایی وجود دارند URLهای منفرد برای هر رنگ گوناگون از یک محصول و در سایزهای مختلف ایجاد می کنند. بطور مثال فکر کنید که یک مدل کفش در رنگ های قرمز ، خاکستری و مشکی و در ۶ سایز موجود است ، حالا تصور کنید تعداد صفحاتی که ایجاد می شود. این تعداد بسیار زیاد است.

حالا به این سناریو توجه کنید :

محصول ناموجود شده و سپس محصول موجودی پیدا کرده و صفحه جدید ایجاد شده است.

صفحه ایی که محصول در آن اعلام ناموجودی شده هنوز زنده است و ایندکس می شود بویژه اگر در سایتمپ XML باشد. بدون وجود یک استراتژی قوی تگ کنونیکال ، ناگزیر به ایجاد صفحات و صفحه های محتوای المثنی خواهید بود. اگر این موضوع برای برند شما مورد توجه است باید هوشیار باشید و مطمئن شوید که شما تگ های کنونیکال را داشته باشید.

بطور ایده آل باید یک صفحه محصول موجود باشد تا کاربران بتوانند رنگ های گوناگون را انتخاب کنند. در حالتی که محصول ناموجود شود می توان پیغام On-page را تغییر داد و بطور مثال این پیام را نوشت : ” این محصول اکنون موجود نمی باشد ، در آینده نزدیک دوباره بررسی کنید. ”

این کار بهتر از این است که صفحه را به کلی حذف کنید چون ممکن است شانس و احتمالی وجود داشته باشد که کاربر دوباره به وبسایت رجوع کند.

 

چالش پنجم : شما گران قیمت نیستید

همکاری با فروشندگان و توزیع کنندگان باعث می شود که برند و محصول بهتر و بیشتر دیده شود. اگر با فروشندگان بزرگ همکاری کنید احتمال فروش محصول بیشتر می شود اما دیگر شما نمی توانید مشخص کنید که کدام محصول را می خواهید در اختیار آن ها قرار دهید و آن ها هستند که مشخص می کنند کدام محصول دوباره موجود شود و کدام محصول را از فهرست خارج کنند.

پس باید درباره در انتخاب استراتژی های فروش دقت کرد و توجه داشت که با چه توزیع کننده و یا فروشگاه فعالیت کرد. البته توجه داشته باشید که با بیشتر شدن تعداد حراج ها کاربر حس می کند که این حراج همیشه هست و رغبتی برای خرید محصول در دوران حراج نخواهد داشت. با این روش امکان این وجود دارد که کاربر دیگر هیچ موقع محصول شما با قیمت اصلی خریداری نکند.

اگر کاهش در بعضی پارامترها و المان ها دیده شد باید استراتژی تجارت را بررسی کرد و در صورت لزون تغییراتی در آن ایجاد کرد. ارتباط صاحب برند با گروه سئو بسیار مهم است . نباید تصمیمات بدون دلیل توسط صاحب برند گرفته شود چون هر کدام از تصمیمات که گرفته می شود ممکن است ضربه بزرگی به فعالیت های سایت وارد کند.

شاید دوست داشته باشید:

عکس استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت اول

استراتژی تجارت و عملکرد سئو-قسمت اول

استرانژی تجارت چگونه بر عملکرد سئو موثر است؟ در این مقاله به بررسی چالش های گوناگونی می پردازیم که در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *