بررسی نقاط دسترسی ترافیک – Moz

بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

dmin آموزش سئو


در قسمت این هفته از Whiteboard Friday ، جو کامرون – مدیر تیم آموزش Moz’s – به روند آدرس دهی و استفاده از اسپایک های ترافیکی می پردازد ، از جمله اینکه چگونه می توان با توجه به افزایش میزان ترافیک تعیین کرد. لذت بردن!

عکس بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

برای باز کردن یک نسخه با وضوح بالا در یک برگه جدید ، روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید!

رونویسی ویدئو

سلام. به جمعه تخته سفید خوش آمدید. من قصد دارم در مورد سفری که شما شروع می کنید صحبت کنم وقتی که متوجه تغییر ناگهانی بازدید در یک صفحه خاص در سایت خود شوید. در مورد ما ، این یک افزایش ناگهانی و مداوم بود ، که ممکن است در ظاهر عالی باشد.

ممکن است درک کنید که این دقیقاً همان چیزی است که شما و مشتریانتان به دنبال آن بوده اید. اما همانطور که می دانیم ، هدایت ترافیک به سایت شما پایان داستان نیست. همچنین می خواهید آن ترافیک تبدیل شود. اما همچنین ، وقتی چنین چیزی اتفاق می افتد ، می تواند درس های دیگری باشد که می توانید یاد بگیرید و به طور بالقوه در صفحات و مناطق دیگر سایت خود استفاده کنید.

من جو هستم من مدیر تیم یادگیری اینجا در Moz هستم. ما تمام مطالب درسی را که در آکادمی Moz مشاهده خواهید کرد ، ایجاد می کنیم. این جایی است که می توانید آموزش SEO خود را پیشرفت دهید و گواهینامه SEO Essentials خود را بدست آورید. ما همچنین مستندات مربوط به نحوه استفاده از ابزار Moz را می نویسیم و داستان ما از همین جا آغاز می شود.

راننده سنبله چیست؟

در طول تابستان ، ما شاهد افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان در یک صفحه خاص MozBar هستیم. ما می خواستیم فراتر از تلاش برای درک اینکه چرا این میزان ترافیک را به دست می آوریم برویم و این را به فرصتی برای حمایت از اهداف شرکت خود تبدیل کنیم.

بنابراین وقتی می بینید چنین چیزی اتفاق می افتد ، اولین سوال شما ممکن است منطقی باشد: چرا؟ چرا این ترافیک را دریافت می کنیم؟ چه چیزی تغییر کرده است؟ چه چیزی باعث این امر شده است؟ و همچنین ، آنچه در حال حاضر از معیارهای جمع آوری می دانیم چیست؟

ما چه می دانیم؟

در تیم آموزش Moz ، ماهانه معیارهای سطح بالا ، از جمله بازدیدکنندگان بی نظیر را ردیابی می کنیم. ما همچنین احساس بازدید کننده را از طریق دکمه “بازخورد” در صفحه جمع آوری می کنیم. و همچنین ما هر ماه گزارش خود را در کمپین Moz Pro خود با استفاده از Keyword Explorer و Link Explorer به عنوان ابزار تحقیقاتی مفید در مجموعه ابزارهای خود ، جمع آوری می کنیم.

اول از همه ، ما در معیارهای ماهانه در یک سطح دقیق تر جستجو کردیم. ما به ردیابی میزان ترافیک در Google Analytics نگاه کردیم تا ببینیم آیا این یک افزایش ناگهانی است یا یک روند ثابت در طول زمان است.

اکنون پیش از آنکه بتوانید از کیفیت داده های Google Analytics خود کاملاً مطمئن باشید ، ممکن است بخواهید این داده ها را پاک و فیلتر کنید. می توانید همه چیز را در مورد گواهینامه SEO Essentials بیاموزید. با استفاده از این دوره ، ما روش SEO شما را راهنمایی می کنیم ، که به شما کمک می کند تا از نظر استراتژیک به SEO نزدیک شوید. این تحقیق از پنج بخش تحقیق ، حسابرسی ، بهینه سازی ، تقویت و تکرار تشکیل شده است. گزارش در بخش پنجم روش ، که تکراری است ، قرار دارد. در این بخش ، ما آن را به معیارهای آگاهی ، فعالیت در محل و همه تبدیلات مهم تقسیم می کنیم. دروس مربوط به گواهینامه SEO Essentials جزئیات بیشتری را از این طریق انجام می دهد و هنگام خرید این دوره می توانید کارت گزارش SEO را بارگیری کنید.

عکس بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

بنابراین ، به آنچه در Google Analytics دیدیم ، روندی صعودی را مشاهده کردیم که الگویی را که به دنبال آن روندهای ترافیکی قبلی ما دنبال می شود ، منعکس می کند. ما این اشکال گوش ماهی را دیدیم که به خوبی با روزهای هفته و آخر هفته ها هماهنگی دارند. شما ممکن است عادت کرده باشید که بسته به صنعت خود شکل دیگری را ببینید.

ما همچنین اطلاعات ارجاع را در Google Analytics بررسی کردیم و این را با آنچه قبل از افزایش مشاهده کردیم مقایسه کردیم. ما همچنین از طریق Google Analytics به چگونگی ورود و خروج ترافیک به آن صفحه پرداختیم و در Google Trends جستجو کردیم تا ببینیم آیا می توانیم موضوعات مرتبط را بررسی کنیم یا خیر. من در بخش Moz Pro در بخش راهنمای دامنه moz.com ردیابی می کنم و این را به Google Analytics متصل کرده ام. این صفحه بازدیدها و صفحات اصلی را به خود جلب می کند. این داده هایی است که در بخش خرید Google Analytics مشاهده خواهید کرد.

بنابراین در حالی که تیم من در درجه اول روی یک منطقه از moz.com متمرکز شده است ، این به من ایده می دهد که این صفحه به عنوان درصدی از ترافیک جستجو نسبت به سایر صفحات مقصد قرار دارد.

اکنون این جایی است که همه چیز شروع به جمع شدن می کند. در زیر جدول رتبه بندی در کمپین Moz Pro خود ، اکنون می توانم اطلاعات صفحه فرود را با کلمات کلیدی ردیابی شده و رتبه بندی آنها مشاهده کنم. بنابراین می توانم حجم جستجو و بازدیدهای تخمینی را برای هر کلمه کلیدی پیگیری شده مشاهده کنم. ما همچنین URL MozBar را وارد Keyword Explorer کردیم تا کلمات کلیدی رتبه بندی را برای آن URL بررسی کنیم و سپس این کلمات کلیدی را برای پیگیری آنها به کمپین موجود خود اضافه کردیم.

ما می دانیم که سئو و گزارش سئو تکراری است. بنابراین با ایجاد کلمات کلیدی ردیابی شده خود از این طریق ، این امر به شما کمک می کند تا جای خالی کلمات کلیدی را که به سایت شما ترافیک ارسال می کنند پر کنید.

عکس بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

ما همچنین داده های جالبی را از دکمه “رضایت بازدید کننده” مشاهده کردیم. این گزینه thumbs up یا thumbs down است که می توانید در این صفحه انتخاب کنید و به طور کلی نشان دهنده مفید بودن یا نبودن محتوا است.

دیدیم که افراد بیشتری پاسخ می دهند که این محتوا واقعاً مفید است. بنابراین این نه تنها برای تیم من و من مثبت است ، بلکه آموزنده است. این واقعاً ایده خوبی به ما داد که محتوای این صفحه به طور کلی با هدف بازدیدکنندگان مطابقت دارد. بنابراین همه اینها را با هم بررسی کردیم و نتیجه گیری کردیم.

به نظر نمی رسید که این بازدید بازدیدکننده از یک منبع یا کمپین خاص باشد که می توانیم دلیل منطقی آن را به آن نسبت دهیم. به نظر می رسید که این روندهای قبلی ترافیک ما را منعکس می کند ، فقط بسیاری بیشتر. بنابراین احتمالاً اکنون بسیار مهم است که کمی بیشتر در مورد صفحه مورد بررسی توضیح دهیم.

این صفحه درباره MozBar است. این یک نمای کلی از نحوه استفاده از برنامه افزودنی رایگان Chrome است. اکنون نیز متاسفم که این واقعیت را ذکر نکنم که ما امسال از نظر تغییر در زندگی و مشاغل خود به دلیل COVID-19 تغییر بزرگی داشته ایم ، که تأثیر زیادی بر نحوه گذراندن وقت مردم داشته است ، نحوه اداره مشاغل و بسیاری از زمینه های دیگر زندگی ما.

عکس بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

بنابراین بعد از بررسی داده های مربوط به آن صفحه ، علاوه بر سایر معیارهای گزارش ، قدم به عقب برداشتیم و فکر کردیم ، “خوب ، این صفحه درباره چیست و این تغییر چگونه بر تقاضای این نوع ابزارها تأثیر گذاشته است؟ ” به دلیل این دو مورد ، هیچ چیز دیگری به عنوان پرچم برجسته برای نشان دادن یک واقعه واحد و این تغییر جهانی ، ما شروع به تمایل به این موضوع کردیم که بخشی از افزایش تقاضا برای ابزار رایگان است.

MozBar یک برنامه افزودنی رایگان است که در بالای مرورگر Chrome شما قرار دارد و معیارهای پیوند را برای صفحاتی که در وب بازدید می کنید نمایش می دهد. همچنین برخی از ویژگی های مفید دیگر مانند توانایی برجسته سازی انواع مختلف پیوندها را دارد ، بنابراین می تواند پیوندهای داخلی یا خارجی را در یک صفحه به شما نشان دهد و عناصر درون صفحه خود را بررسی کنید و غیره. بنابراین با تمام این اطلاعاتی که جمع آوری کردیم ، اکنون در حال فهمیدن هستیم که علت این امر چیست.

با ترافیک چه کار کنیم؟

عکس بررسی نقاط دسترسی ترافیک - Moz

ترفند ما فقط این نبود که بفهمیم چرا این اتفاق می افتد یا چرا این اتفاق افتاده است ، بلکه این است که این کار را به نوعی اقدام مثبت تبدیل کنیم. بنابراین آنچه ما تصمیم گرفتیم انجام دهیم آزمایش رانندگی مستقیم از این صفحات یا این صفحه خاص به ابتکارهای اصلی Moz بود. بنابراین این می تواند دستیابی به اطلاعات شخصی و تک به تک ابزار Moz Pro و نسخه آزمایشی رایگان Moz Pro باشد.

این یک ویرایش سریع برای تیم من بود. ما می توانیم کسانی که در آنجا هستند را به سرعت اضافه کنیم تا این را آزمایش کنیم. ما قبلاً می دانیم که این صفحه در حال انجام یک کار standup است و به مردم کمک می کند تا نحوه استفاده از MozBar را درک کنند ، بنابراین بیایید ببینیم آیا آنها به سایر ابزارهای جستجوگر ما علاقه مند هستند یا خیر. ما به این صفحه طول اضافه کردیم تا به افراد کمک کند بعد از شروع کار به MozBar ، کارهایی را که باید انجام دهند انجام دهند.

و آنچه ما فهمیدیم این است که ما واقعاً افرادی را می بینیم که ما را در این پیشنهاد مورد استفاده قرار می دهند و آنها با کلیک بر روی آنها برای گفتگو با تیم عالی Onboarding ما و همچنین بررسی نسخه آزمایشی ۳۰ روزه Moz Pro به صورت رایگان بنابراین با تلاش نسبتاً ناچیزی که تیم من انجام داده است ، ما اکنون شروع به جمع آوری داده هایی در مورد رفتار بازدیدکنندگان کرده ایم که می تواند تصمیمات آینده و پروژه های آینده را بهتر اطلاع دهد.

خیلی ممنونم که امروز به من پیوستید امیدوارم این کمک کند.

رونویسی ویدئو توسط Speechpad.com



منبع

شاید دوست داشته باشید:

Google Posts: عامل تبدیل - عامل رتبه بندی نشده است

Google Posts: عامل تبدیل – عامل رتبه بندی نشده است

اگرچه Google Posts یک عامل رتبه بندی نیست ، اما همچنان می تواند یک منبع فوق العاده موثر برای افزایش […]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

من به عنوان یک استراتژیست ارشد تجزیه و تحلیل که در یک آژانس با مشتریانی در سراسر صنایع کار می […]

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

آیا تا به حال لازم است اهمیت Domain Authority را برای مشتری ها یا همکارانی که تجربه SEO کمی دارند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *