بهینه سازی نرخ تبدیل برای B2B

بهینه سازی نرخ تبدیل برای B2B

dmin آموزش سئو


نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد.

آستین پیچی از Obility بار دیگر به ما ملحق می شود تا درباره بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) – مخصوصاً برای شرکت های B2B – بحث کند.

سئوکاران B2B می دانند که در مقایسه با مشاغل B2C ، چرخه فروش در B2B به معنی بازدیدهای متعدد از مشتریان بالقوه قبل از خرید نهایی آنها است. برای کمک به تشویق تبدیل ، آستین چهار حوزه را برای بهینه سازی پوشش می دهد.

عکس بهینه سازی نرخ تبدیل برای B2B
روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتری در برگه جدید باز شود!

رونویسی ویدئو

سلام ، طرفداران Moz ، و به نسخه دیگری از Whiteboard Friday خوش آمدید. من آستین پیچی هستم ، مدیر SEO در Obility ، یک آژانس بازاریابی دیجیتال متمرکز بر B2B مستقر در پورتلند ، اورگان. امروز ، می خواهم در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل ، به ویژه بهینه سازی سایت ها برای سازمان های B2B ، با شما صحبت کنم.

در مقایسه با پیشنهادات یک تجارت معمولی B2C ، چرخه فروش در B2B به این معنی است که کاربران قبل از خرید نهایی چندین بار از سایت شما در طول چرخه فروش خود بازدید می کنند و لازم است که در مراحل مختلف سفر خود به آنها دسترسی داشته باشید. به

بهینه سازی CTR

اولین مرحله و گاهی نادیده گرفته شده در بهینه سازی نرخ تبدیل در واقع بهینه سازی نرخ کلیک است.

افزایش ترافیک سایت شما از نتایج جستجوی Google می تواند به رشد خط لوله بالقوه شما و افزایش کل سرنخ ها کمک کند. کنسول جستجوی Google یک ابزار فوق العاده برای بررسی و بهینه سازی لیست های شما در نتایج صفحه جستجو است. پرس و جوها و صفحات خود را بررسی کنید و دریابید که کدامیک کمترین عملکرد را دارند. به عنوان مثال ، گزارشی از همه مواردی که نرخ کلیک آنها کمتر از ۱ است تهیه کنید.

هنگامی که عملکرد ضعیف خود را هدف قرار دادید ، برچسب های عنوان و توضیحات متا را مرور کنید. با چیزهای ساده شروع کنید ، مانند اینکه آنها کوتاه می شوند و پیام کامل شما نشان داده نمی شود. اما فراتر از آن بروید و در واقع زبان مورد استفاده را ارزیابی کنید. آیا برای آنها انگیزه ایجاد می کنید تا در مقابل رقیب روی شما کلیک کنند؟ آیا CTA وجود دارد؟ اگر نه ، یکی را اضافه کنید. همچنین می توانید به صفحاتی که نرخ کلیک بالایی دارند نگاه کنید و ببینید که برای عنوان و توضیحات آنها چه نوشته شده است.

چه چیزی متفاوت است و چه چیزی را می توان از یک مجری بالا به یک عملکرد پایین منتقل کرد تا سعی شود آن نتایج را تکرار کند؟

مخاطبان خود را بشناسید

گام بعدی در بهینه سازی نرخ تبدیل ، شناخت مخاطبان است. این امر به ویژه در مورد مشاغل B2B اهمیت دارد ، زیرا افراد مختلفی با نقش های مختلف در حال کاوش در سایت شما ، ارائه ورودی و در نهایت تصمیم گیری مهم هستند.

فرض نکنید و اجازه دهید داده ها در این راه به شما کمک کنند. Google Analytics ، Google Tag Manager و ابزارهای نقشه برداری حرارتی ، مانند Hotjar و Crazy Egg ، می توانند بینش های ارزشمندی را در اختیار مشتریان شما و نحوه تعامل آنها با وب سایت شما قرار دهند. هنگام استفاده از ابزار نقشه برداری حرارتی ، می توانید ببینید که کاربران معمولاً چقدر در صفحه شما پیمایش می کنند و از این طریق می توانید بینش های زیادی دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر آنها خیلی از صفحه شما پایین نمی آیند ، اما همه CTA های شما در پاورقی هستند ، سعی کنید یک صفحه وسط دوم CTA را جابجا کنید که ممکن است تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کند که به انتهای صفحه نمی رسند. به همچنین می توانید از ابزارهای نقشه برداری حرارتی برای دیدن جایی که معمولاً کاربران روی سایت کلیک می کنند استفاده کنید. اگر آنها به طور مداوم بر روی قسمتی از محتوا که پیوندی ندارد کلیک کنند ، این کلیک مداوم به احتمال زیاد به این معنی است که آنها می خواهند روی آن کلیک کرده و در مورد آن اطلاعات بیشتری بخوانند.

بنابراین می توانید با ورود و افزودن یکی به محتوای مربوطه ، تجربه کاربر را بهبود بخشید. سفر کاربر خود را با Google Analytics دنبال کنید و ببینید در کجای قیف معمولاً قرار می گیرد و آیا فرصتی وجود دارد که زمان ورود به سایت را تا جایی که نقاط تبدیل سایت شما قرار دارد کوتاه کنید. یک نکته کلیدی در شناخت مخاطبان این است که به مکان خرید آنها توجه داشته باشید.

با استفاده از ابزاری مانند Moz’s Keyword Explorer به کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک در آن صفحه می شوند نگاهی بیندازید. اگر از کلمات کلیدی دم بلند استفاده می کنند ، به احتمال زیاد یک کاربر با تجربه تر هستند و برای یک دارایی محصور مانند کاغذ سفید یا مطالعه موردی آماده هستند. اما اگر کلمات کلیدی دم کوتاه باشد ، احتمالاً هنوز در مرحله کشف هستند و فقط می خواهند یک پست وبلاگ یا مقاله اخیر را بخوانند. سعی کنید مسائل را به عنوان یک بازاریاب در نظر نگیرید ، بلکه خود را جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید.

مشخص کنید که آنها چه می خواهند و آنچه شما می خواهید آنها نمی خواهند.

برای UX ضعیف حل کنید

اکنون که مخاطبان خود را می شناسید ، گام بعدی این است که برای تجربه کاربری ضعیف در وب سایت حل کنید. نکته شماره یک تجربه کاربری ، لطفاً پنجره بازشو را از وب سایت خود حذف کنید. هیچ کس نمی خواهد به صفحه ای برود و بلافاصله یک تبلیغ بزرگ محتوای موردنظر خود را مسدود کند.

آنها به دلایلی به آن صفحه می روند ، و این نیست که آنها را به جای دیگری در سایت هدایت کنیم. پس از خلاص شدن از شر همه پنجره های بازشو ، مرحله بعدی بهینه سازی ناوبری برتر سایت خود است. اطمینان حاصل کنید که دسترسی به تمام مناطق مختلف محتوای سایت شما آسان است و مطمئن شوید که یک CTA در سربرگ در دسترس دارید تا به راحتی آنها را به نقاط تبدیل ارسال کنید.

برای کمک بهینه سازی ناوبری ، مواردی را که افراد با استفاده از جستجوی سایت در Google Analytics جستجو می کنند پیگیری کنید و مطمئن شوید موضوعاتی که آنها به طور منظم در حال جستجو هستند به راحتی به راحتی پیدا می شوند. گام بعدی این است که محتوای خود را مرور کرده و پیوندهای داخلی را به قطعات مربوطه اضافه کنید که ممکن است به کاربر در تصمیم گیری کمک کند.

سلامت فنی نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت بارگیری می شود و کاربران پیوسته با پیوندهای خراب مواجه نمی شوند که این امر مانع از کشف و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما می شود. آخرین چیزی که من می خواهم در مورد تجربه کاربر صحبت کنم ، فرم های تماس است.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، شما می توانید هر فردی را از یک مدیر تیم کوچک گرفته تا یک مدیر C-suite که به دنبال سایت شما است ، و می خواهند یک فرم سریع و آسان برای استفاده داشته باشد. فقط داده های مورد نیاز برای تبدیل را جمع آوری کرده و آنها را با فیلدهای فرم اضافی که هیچ معنایی ندارند ، جمع نکنید. اگر من بهینه سازی CTA های شما اشاره ای نمی کردم ، در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل صحبت نمی کردم.

وقتی صحبت از CTA می شود ، می خواهید مطمئن شوید که آنها منحصر به فرد و مرتبط با محتوای صفحه هستند. از تماس با ما و یادگیری بیشتر که در هر سایت وجود دارد بگذرید و واقعاً سعی کنید آن را با آنچه در حال رخ دادن است مطابقت دهید. اگر محتوای شما درباره مزایای نرم افزار شما است ، چیزی شبیه به این بگویید: “تبلیغات را باور نکنید و یک نسخه نمایشی را امتحان کنید تا خودتان ببینید.” واقعاً آنها را وادار می کند تا این تغییر را بیشتر از یادگیری بیشتر انجام دهند.

همه چیز را آزمایش کنید

نکته نهایی ، وقتی صحبت از بهینه سازی نرخ تبدیل می شود ، آزمایش است. همه چیز را آزمایش کنید. داده های زیادی در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل هستند ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که لازم باشد همه تغییرات خود را فقط بر اساس تصورات انجام دهید. اگر می بینید که چیزی در سایت شما ضعیف عمل می کند ، یک آزمون A/B یا یک آزمون چند متغیری برای جمع آوری اطلاعات در مورد آنچه واقعاً برای کاربران شما بهتر کار می کند ، تنظیم کنید.

نرم افزاری مانند Google Optimize یا Optimizely به شما این امکان را می دهد که به راحتی این آزمایشات را انجام دهید و تغییرات قوی و داده محور را در سایت خود ایجاد کنید. موارد زیادی وجود دارد که می توانید آزمایش کنید. روش های مختلف گفتن چیزها ، رنگ های مختلف دکمه ها یا اجزاء ، یا حتی کل طرح بندی ها را به طور کامل امتحان کنید. اما درست هنگام انجام آزمایش ، به یاد داشته باشید که پنج مرحله آزمایش چیزی را پشت سر بگذارید.

یکی مرحله تحقیق است. در حال حاضر چه می توانید از داده های خود بیاموزید؟ دو ، مرحله فرضیه ، چه ایده های آموزشی را می توانید برای آزمایش بالقوه در نظر بگیرید؟ سه ، مرحله اولویت بندی ، اینکه چه تغییراتی بیشترین تأثیر را در سایت شما خواهد داشت و مطمئن شوید که اولین کارها را برای ایجاد تغییرات بیشتر در آینده انجام می دهید.

چهارم ، مرحله آزمایش ، داده های خود را اجرا کنید و جمع آوری کنید ، خواه یک آزمون A/B باشد یا چند متغیره ، و مطمئن شوید که می توانید شواهد قابل توجهی برای ایجاد تغییر دائمی در سایت خود بدست آورید. سپس پنجم ، مرحله یادگیری ، چه چیزهایی می توانید از این آزمون ها بیاموزید تا پیشرفت های بیشتری در آینده ایجاد کنید؟ به یاد داشته باشید ، تنها امتحان شکست خورده امتحانی است که در آن هیچ چیزی یاد نمی گیرید.

خوب ، این همه ، همه این بهترین نکات ما برای بهینه سازی نرخ تبدیل است. ممنون که گوش کردید و امیدوارم همگی روز خوبی داشته باشید.

رونویسی ویدئو توسط Speechpad.com.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

نحوه افزودن محصولات به فهرست Google My Business ، مصور

نحوه افزودن محصولات به فهرست Google My Business ، مصور

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. “چه […]

چگونه استراتژی تبدیل وب سایت ما 37 درصد سوالات کسب و کار را افزایش داد

چگونه استراتژی تبدیل وب سایت ما ۳۷ درصد سوالات کسب و کار را افزایش داد

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای رویداد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. داشتن […]

مقابله با 8000 عنوان بازنویسی برچسب عنوان: مطالعه موردی

مقابله با ۸۰۰۰ عنوان بازنویسی برچسب عنوان: مطالعه موردی

من اخیراً بیش از ۵۰،۰۰۰ تگ عنوان را برای درک تأثیر به روزرسانی بازنویسی گوگل جستجو کرده ام. به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *