به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال ۲۰۲۰: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

dmin آموزش سئو


در تاریخ ۴ ماه مه ، گوگل اعلام کرد که آنها در حال به روزرسانی جدید Core هستند. تا ۷ ماه مه ، به نظر می رسید که غبار غالباً برطرف شده است. این نمای ۱۱ روزه از MozCast است:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

ما نوسانات نسبتاً بالایی را از ۴-۶ ماه مه ، با اوج ۱۱۲٫۶ درجه در ۵ مه اندازه گیری کردیم. توجه داشته باشید که دمای متوسط ​​۳۰ روزه قبل از ۴ مه از نظر تاریخی بسیار بالا بود (۸۹٫۳ درجه).

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

چگونه این مقایسه با به روزرسانی های اصلی قبلی مقایسه می شود؟ با توجه به احتیاطی که دمای اخیر بسیار بالاتر از میانگین های تاریخی بوده است ، به روزرسانی هسته اصلی مه ۲۰۲۰ داغترین داغترین نسخه اصلی هسته ما تا کنون بود که دقیقاً زیر نسخه “Medic” در آگوست ۲۰۱۸ قرار داشت.

چه کسی “برنده” شد مه هسته اصلی؟

معمولاً گزارش برندگان و بازندگان پس از بروزرسانی اصلی (و من خودم این کار را کردم) امری عادی است ، اما اکنون مدتی است که نگران این موضوع هستم که این تحلیل ها فقط یک پنجره کوچک از زمان را ضبط می کنند. هر وقت دو نقطه ثابت را در زمان مقایسه می کنیم ، از نوسانات طبیعی رتبه بندی جستجو و تفاوت های ذاتی بین کلمات کلیدی غافل می شویم.

این بار در اطراف ، من می خواهم به نگاه جدی به مشکلات. من می خواهم روی برندگان تمرکز کنم. جدول زیر برندگان ۱ روزه (۵ مه) را با رتبه بندی کل در ۱۰،۰۰۰ کلیدی کلیدی ردیابی MozCast نشان می دهد. من در تاریخ ۴ ماه مه فقط زیر دامنه هایی را با حداقل ۲۵ رتبه در نظر گرفته ام:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

کنار گذاشتن مظنونان آماری معمول (اندازه های نمونه کوچک برای برخی از کلمات کلیدی ، جوانب مثبت و منفی مجموعه داده های ما و غیره) ، مشکل این تجزیه و تحلیل چیست؟ مطمئنا ، روش های مختلفی برای گزارش “٪ سود” (مانند تغییر مطلق در مقابل درصد نسبی) وجود دارد ، اما من اعداد مطلق را صادقانه گزارش کرده ام و تغییر نسبی دقیق است.

مشکل این است که ، با عجله برای اجرای شماره ها پس از یک روز ، ما این واقعیت را نادیده گرفتیم که اکثر به روزرسانی های اصلی چند روزه هستند (روندی که به نظر می رسد برای نسخه اصلی ماه مه ، همانطور که در نمودار اولیه ما مشهود است ادامه یابد). ما همچنین نتوانستیم دامنه هایی را ثبت کنیم که رتبه بندی آنها از نظر تاریخی متغیر باشد (اما کمی بیشتر در مورد آن). اگر داده های یک روزه و دو روزه را با هم مقایسه کنیم چه می شود؟

کدام داستان را می گوییم؟

جدول زیر در درصد نسبی به دست آمده ۲ روزه اضافه می کند. من همان ۲۵ زیر دامنه را حفظ کرده ام و مرتب سازی آنها را براساس درصد ۱ روز بدست آمده برای مرتب سازی ادامه خواهم داد:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

حتی فقط با مقایسه دو روز اول بازی ، می بینیم که داستان به طور چشمگیری در حال تغییر است. مشکل این است: از کدام داستان بگوییم؟ اغلب ، ما حتی به دنبال لیست نیستیم ، اما حکایات بر اساس مشتری های خودمان یا داده های برداشت گیلاس. این داستان را در نظر بگیرید:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

اگر این تنها نمای ما از داده ها بود ، احتمالاً نتیجه می گرفتیم که بروزرسانی در طی دو روز شدت یافته و روز دو سایت پاداش نیز بیشتر می شود. حتی می توانیم داستانی را در مورد چگونگی رشد تقاضا برای برنامه ها یا سایت های خبری خاص دریافت کنیم. این داستانها ممکن است حقیقت داشته باشند ، اما واقعیت این است که ما هیچ تصوری از این داده ها نداریم.

اکنون ، اجازه دهید سه نقطه مختلف داده ها را انتخاب کنیم (همه اینها از ۲۰ صفحه برتر است):

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

از این دیدگاه محدود ، می توان نتیجه گرفت که گوگل تصمیم گرفت که Core Update اشتباه پیش رفت و آن را در روز دوم معکوس کرد. ما حتی می توانیم نتیجه بگیریم که برخی سایت های خبری به دلایلی مجازات می شوند. این داستان داستانی متفاوت با مجموعه اول حکایات متفاوت دارد.

یک داستان عجیب و غریب وجود دارد که در داده های ماه مه ۲۰۲۰ به خاک سپرده شده است. این را در نظر بگیرید:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

LinkedIn روز اول یک اختلاف ناچیز نشان داد (شخصی که معمولاً از آن غافل می شویم) و سپس در روز دوم ۱۰۰٪ از رتبه های خود را از دست داد. وای ، که ممکن است به روز رسانی هسته اصلی بسته مشت! به نظر می رسد که LinkedIn ممکن است به طور تصادفی سایت خود را فهرست بندی نکند – آنها روز بعد بازیابی شدند ، و به نظر می رسد این تغییر گسترده هیچ ارتباطی با نسخه اصلی ندارد. حقیقت ساده این است که این اعداد در مورد اینکه چرا یک سایت رتبه بندی را از دست داده یا از دست داده است ، به ما بسیار کم می گوید.

چگونه “عادی” تعریف کنیم؟

بیایید نگاهی عمیق تر به داده های MarketWatch بیندازیم. Marketwatch در آمار ۱ روزه ۱۹٪ به دست آورد ، اما در شماره های ۲ روزه ۲٪ از دست داد. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که ما از این اعداد نمی دانیم شار عادی SERP MarketWatch به چه شکلی است. در اینجا نمودار هفت روز قبل و بعد از ۴ مه (شروع به روزرسانی هسته):

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

با نگاهی به داده های تاریخی اندک ، می توانیم ببینیم که MarketWatch ، مانند اکثر سایتهای خبری ، نوسانات قابل توجهی را تجربه می کند. “سود” در ۵ ماه مه فقط به دلیل ضرر و زیان در ۴ ماه مه است. معلوم می شود که میانگین ۷ روزه بعد از ۴ مه (۴۵٫۷ ۴۵) تنها در یک میانگین ۷ روزه قبل از ۴ مه (۴۴٫۳) افزایش کمی دارد. MarketWatch اندازه گیری سود نسبی متوسط ​​۳٫۲٪

اکنون بیایید به Google Play نگاهی بیندازیم ، که بعد از دو روز برنده واضح بود:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

شما حتی لازم نیست ریاضی را انجام دهید تا تفاوت را در اینجا مشاهده کنید. با مقایسه میانگین ۷ روزه قبل از ۴ مه (۲۳۲٫۹) با میانگین ۷ روز پس از (۴۴۸٫۷) ، Google Play بعد از بروزرسانی ماه مه هسته ، تغییر نسبی چشمگیر + ۹۳٪ را تجربه کرد.

این ۷ روز قبل یا بعد از مقایسه با حادثه LinkedIn چگونه کار می کند؟ در اینجا نمودارهایی از قبل / بعد با خطوط نقطه دار اضافه شده برای دو معنی وجود دارد:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

اگرچه این روش مطمئناً به جبران ناهنجاری یک روزه کمک می کند ، ما هنوز تغییر قبل یا بعد از تغییر -۱۶٪ را نشان می دهیم ، که با واقعیت مطابقت ندارد. می بینید که شش مورد از هفت روز پس از بروزرسانی هسته اصلی مه بالاتر از میانگین ۷ روزه بوده است. توجه داشته باشید که LinkedIn همچنین در طول تاریخچه برد کوتاه دارای نوسانات نسبتاً کمی است.

چرا من آلبالو را انتخاب می کنم و نمونه مثبتی را انتخاب می کنم که اندازه جدید من کم می شود؟ من می خواهم کاملاً واضح باشد که هیچ کس متریک نمی تواند کل داستان را بیان کند. حتی اگر ما به واریانس توجه کردیم و آزمایش آماری را انجام دادیم ، ما هنوز هم اطلاعات زیادی را از دست نمی دهیم. تفاوت روشن قبل یا بعد از آن به ما نمی گوید چه چیزی واقعاً اتفاق افتاده است ، فقط این که تغییری در رابطه با زمان بروزرسانی اصلی وجود دارد. این اطلاعات مفید است ، اما هنوز هم تحقیقات بیشتری قبل از شروع نتیجه گیری های گسترده شروع می شود.

با این حال ، به طور کلی ، رویکرد مطمئناً بهتر از برش های یک روزه است. استفاده از میانگین مقایسه ۷ روزه قبل از انتظار بعد از هر دو داده تاریخی و هفت روز کامل پس از بروزرسانی. چه می شود اگر ما این مقایسه از دوره های ۷ روزه را به مجموعه داده های بزرگتر گسترش دهیم؟ در اینجا لیست “برندگان” اصلی ما با شماره های جدید آمده است:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

بدیهی است ، این یک مقدار زیادی برای هضم در یک جدول است ، اما می توانیم شروع کنیم ببینیم که متریک قبل و بعد (تفاوت نسبی بین ۷ روزه) در بعضی موارد ، تصویر متفاوتی را نشان می دهد تا از ۱-. نمای روز یا ۲ روزه. بیایید جلو برویم و ۲۰ مورد برتر را بر اساس تغییر درصد قبل و بعد از آن دوباره ساختیم:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

برخی از بازیکنان بزرگ یکسان هستند ، اما ما همچنین برخی از افراد تازه وارد را کسب کرده ایم – از جمله سایت هایی که به نظر می رسد در روز اول بینایی خود را از دست داده اند ، اما دستاوردهای ۲ روزه و ۷ روزه را پشت سر گذاشته اند.

بیایید سریع نگاهی بیندازیم به Parents.com ، برنده اصلی اصلی ما (برنده؟ برنده؟). روز اول افزایش چشمگیر + ۱۰۰٪ (دید دو برابر) داشت ، اما روز دو عدد متوسط ​​تر بود ، و دستاوردهای قبل و بعد از آن تقریباً در کمتر از نصف روز – یک افزایش کسب کردند. در اینجا هفت روز قبل و بعد آمده است:

عکس به روزرسانی هسته اصلی مه گوگل در سال 2020: برندگان ، برندگان ، وینولرها و چرا این همه احتمالاً Crap است

به راحتی در اینجا می توان فهمید که پرش یک روزه یک ناهنجاری کوتاه مدت است ، که بخشی از آن در تاریخ ۴ مه انجام شده است. به نظر می رسد مقایسه میانگین های ۷ روزه به حقیقت نزدیک تر است. این یک هشدار است نه فقط برای ردیاب هایی مثل خودم ، بلکه به سئو کارهایی که ممکن است آن را ۱۰۰٪ ببینند و عجله می کنند که به رئیس یا مشتری خود بگویند. اجازه ندهید که خبرهای خوب به وعده ای مبدل شوند که نمی توانید نگه دارید.

چرا ما این کار را ادامه می دهیم؟

اگر به نظر می رسد که من صنعت را فرا می خوانم ، توجه داشته باشید که من به طور گسترده در اینجا هستم. فشار بسیار زیادی برای انتشار زود هنگام تجزیه و تحلیل وجود دارد ، نه فقط به این دلیل که با ترافیک و پیوندها برابر است (صادقانه بگویم ، این کار را انجام می دهد) ، بلکه به دلیل اینکه صاحبان سایت و SEO ها واقعاً می خواهند پاسخ دهند. همانطور که اخیراً نوشتم ، فکر می کنم خطر زیادی در تفسیر ضررهای کوتاه مدت و برطرف کردن موارد اشتباه وجود دارد. با این حال ، من فکر می کنم خطر بیش از حد پیروزی های کوتاه مدت و داشتن توقع ماندگاری این دستاورد ها نیز وجود دارد. این می تواند به تصمیمات به همان اندازه مخاطره آمیز منجر شود.

این همه تلخه است؟ نه ، من فکر نمی کنم ، اما من فکر می کنم خیلی راحت است که از پیاده رو و گلیم بعد از طوفان خارج شد و حداقل باید صبر کنیم تا زمین خشک شود. در دنیای توییتر و چرخه های خبری ۲۴ ساعته کار ساده ای نیست ، اما گرفتن نمای چند روزه ضروری است ، به خصوص که بسیاری از به روزرسانی های الگوریتم بزرگ در مدت زمان طولانی اجرا می شوند.

کدام اعداد را باید باور کنیم؟ به یک معنا ، همه آنها یا حداقل همه مواردی که می توانیم به درستی تأیید کنیم. هیچ متریک تنها نمی خواهد کل تصویر را بکشاند ، و قبل از اینکه عجله کنید در لیست برندگان شرکت کنید ، مهم است که آن مرحله را بردارید و روندهای تاریخی و زمینه پیروزی را واقعاً درک کنید.

چه کسی داده رایگان می خواهد؟

با توجه به دامنه تجزیه و تحلیل ، من در این پست بازنده های هسته اصلی بروزرسانی ماه مه ۲۰۲۰ را پوشش نمی دهم و یا از ۲۰ صفحه برتر عبور نمی کنم ، اما می توانید داده های خام را از اینجا بارگیری کنید. اگر می خواهید آن را ویرایش کنید ، ابتدا یک کپی تهیه کنید. برندگان و بازندگان بر روی زبانه های جداگانه هستند ، و این همه دامنه ها را با حداقل ۲۵ رتبه در مجموعه داده های MozCast 10K ما در تاریخ ۴ ماه مه (کمی بیش از ۴۰۰ دامنه) پوشش می دهد.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

برنامه اولیه MozCon Virtual 2020

برنامه اولیه MozCon Virtual 2020

این سؤالی است که در ذهن بسیاری از مردم قرار گرفته است: امسال با MozCon چه خبر است؟ خوشحالیم که […]

بین رشته ای: نحوه ادغام جستجوی ارگانیک ، جستجوی پرداخت شده و تیم های محتوا

بین رشته ای: نحوه ادغام جستجوی ارگانیک ، جستجوی پرداخت شده و تیم های محتوا

به عنوان یک صنعت ، ما در مورد همکاری یک بازی خوب صحبت می کنیم ، اما حقیقت این است […]

برای بهینه سازی برای پردازش زبان طبیعی از برگه آزمایشی کاغذ استفاده کنید

برای بهینه سازی برای پردازش زبان طبیعی از برگه آزمایشی کاغذ استفاده کنید

اگر یک کاغذ خالی به کسی تحویل داده اید و تنها چیزی که روی آن نوشته شده است عنوان صفحه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *