نحوه تعیین اهداف سئو و دستیابی به آن ها

عکس نحوه تعیین اهداف سئو و دستیابی به آن ها

hamideh آموزش سئو , , , ,

کمپانی شما باید به چه دستاورد مهمی در سال ۲۰۱۹ دست یابد؟

به عنوان بازاریابان و کارشناسان سئو، ترسیم راه های رسیدن به اهداف سئو از جمله کارهایی است که هر ساله باید بدان توجه شود. از این رو ما در ادامه به سه مرحله برای برنامه ریزی، تعیین اهداف سئو و توسعه یک طرح هدفمند برای دستیابی به آن ها اشاره می نمائیم:

ارزیابی اهداف: ما باید در چه وضعیتی قرار بگیریم؟

تعیین معیارهای سئو: اکنون در چه وضعیتی هستیم؟

توسعه یک طرح عملی: چگونه باید به آن وضعیت برسیم؟

ارزیابی اهداف

هر بازایاب در تیم شما باید بتواند به این سوالات ” در ۳، ۶ و ۱۲ ماه بعد وضعیت چگونه خواهد بود؟” و “آیا ما به رشد درآمد حاصل از مشتریان جدید، توسعه حساب مشتریان موجود، حفظ و یا کاهش فعالیت ها چشم دوخته ایم؟” پاسخ دهد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته تنها عضو ارشد تیم پاسخ این سوال را می داند. برای آن که تمام اعضای تیم در جریان طرح بازاریابی قرار گیرند، هر کدام از اعضا باید قادر به پاسخگویی به این سوال باشند. اهداف مربوط به درآمدزایی از جمله رایج ترین اهدافی هستند که بخش های بازاریابی آن را مدنظر قرار می دهند. حساب های درآمد را می توان تعداد مشتریانی که هر ماه با توجه به میانگین سفارشات به آن ها نیاز دارید تعبیر نمود. هنگامی که تعیین نمودید چه تعداد مشتری نیاز دارید، آنگاه تعداد فرصت ها و بازدیدکنندگان وبسایت را برای دستیابی به هدف خود خواهید دانست.

تعیین معیارها

در این مرحله شما باید درک دقیقی از تعداد مشتریان، فرصت ها و بازدیدکنندگانی که وبسایت شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی بدان ها نیاز دارد، داشته باشید. برای مثال توانایی شما برای موفقیت در اهداف سئو می تواند بر اساس معیار SOV اندازه گیری شود. SOV به ما کمک می کند بدانیم چگونه برند شما بر اساس مجموعه ای از موضوعات و کلمات کلیدی، بهتر رتبه بندی خواهد شد. در واقع باید به این سوال پاسخ داد که برای چند درصد از کلمات کلیدی، برند شما در صفحه اول گوگل رتبه خواهد گرفت. این مرحله معیارهای مربوط به رقابت از رقبای مستقیم و غیرمستقیم سئو در اختیار ما خواهد گذاشت. این کار به ما کمک می کند انواع فرمت های محتوا را که به خوبی برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بندی شده اند را درک کنیم و کانال های توزیع محتوای جدید را افشا کنیم تا به مشتری خود برسیم.

توسعه یک طرح عملی

۶ اصل وجود دارد که می تواند شما را در رسیدن به اهداف سئو یاری رساند:

  • افزایش حجم ترافیک
  • افزایش کیفیت ترافیک
  • افزایش حجم سبقت
  • افزایش کیفیت سبقت
  • افزایش حجم مشتریان
  • افزایش کیفیت مشتری و اندازه میانگین سفارشات

طرح سئو شما باید بر اساس مواردی نظیر معیارهای شما، تقاضای جستجو، رقابت در بازار و منابع و بودجه موجود تهیه شود اما در کل می توان گفت مهمترین فاکتورها برای تعیین اهداف سئو منابع، بودجه و زمان شما می باشند. در واقع شما نمی توانید با بودجه ای ناچیز به اهداف مهم سئو دست یابید.

شاید دوست داشته باشید:

عکس 4 فاکتور مهم سئو 2019

۴ فاکتور مهم سئو ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۸ سالی بود که در آن گوگل تغییرات نمایشی خود را در خصوص چگونگی رتبه بندی سایت ها معرفی […]

عکس بهینه سازی لیست کلمات کلیدی

بهینه سازی لیست کلمات کلیدی

ارزیابی و ارتقاء لیست کلمات کلیدی باعث می شود محتوای شما در رتبه بندی موتور جستجو در سطح بالایی قرار […]

عکس اهداف سئو در سال 2019

اهداف سئو در سال ۲۰۱۹

با فرا رسیدن سال جدید زمان آن رسیده تا اهداف خود را از سئو مشخص کنید، این اهداف چه شخصی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *