تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

dmin آموزش سئو


اگر از طریق بحران COVID-19 در تجارت الکترونیکی کار می کنید ، احتمالاً متوجه تغییراتی وحشی در نحوه مشاهده و مصرف محصولاتتان توسط مردم شده اید. از این گذشته ، نیازهای کل جهان تا حدی تغییر کرده است. منطقی است که عادت های خرید نیز وجود دارد.

این تغییر تقاضا ممکن است به یک تغییر برابر در استراتژی بازاریابی شما نیاز داشته باشد. به عنوان یک SEO ، شما باید اطمینان حاصل کنید که خواسته های جدید محصول خود را در بازار مشخص درک کرده اید و اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر در سایت مناسب SEO است.

این استراتژی ها نه تنها در اواسط همه گیر فعلی ما بلکه در هنگام تغییر سریع یا غیرمنتظره تقاضای محصول نیز اعمال می شوند.

سایت های تجارت الکترونیکی با دو سناریوی کاملا متفاوت روبرو هستند

من با مشتری های تجارت الکترونیکی خودم و به عنوان یک مصرف کننده خودم ، متوجه شده ام که دو شیوع COVID-19 بر تقاضای محصول تأثیر می گذارد:

۱٫ محصول شما ناگهان کالای داغی می شود و تقاضا سر به فلک می کشد.

کالاهای ورزشی ، لوازم دفتری خانگی و مبلمان حیاط خانه از زمان وضع دستورالعمل های فاصله اجتماعی منفجر شده اند.

به عنوان مثال اسکیت غلتکی لحظه ای را سپری می کند. افراد زیادی (از جمله من!) برای تفریح ​​به ورزش اسکیت و سایر فعالیتهای بیرون روی آورده اند. و با بسته شدن بسیاری از فروشگاه های آجر و ملات ، ما در حال خرید این موارد به صورت آنلاین هستیم.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: Google Trends chart for the keyword “roller skates”, which shows relatively steady numbers until a sharp increase in March 2020]

۲٫ محصول شما ناگهان کمتر به بازار مربوط می شود و تقاضا به شدت کاهش یافته است.

وسایلی مانند پوشاک ، کفش و کالاهای لوکس همه اینها را تا حدی تجربه می کنند. حلقه های نامزدی – گران قیمت و مرتبط با یک رویداد مهم زندگی – در مارس ۲۰۲۰ کاهش چشمگیری در حجم جستجو داشته اند.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: Google Trends chart for the keyword “engagement rings”, which sees relatively steady numbers until a sharp decrease in March 2020.]

این نمونه ها در انتهای مخالف طیف تقاضا قرار می گیرند. برای تجزیه و تحلیل ترافیک خود وقت بگذارید و در نظر بگیرید که محصول شما در کدام سمت از طیف قرار دارد ، بنابراین می توانید به عنوان یک سئوکار و بازاریاب از موقعیت خود بهترین استفاده را ببرید.

اگر محصول شما بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است

شما ممکن است فکر کنید که همه چیز مثبت است وقتی محصول شما در فصلی از تقاضا زیاد است ، به ویژه در دوره رکود اقتصادی. اما یک تقاضای غیر منتظره می تواند باعث ایجاد انبوهی از چالش های بازاریابی و سئو شود. در اینجا برخی از مهمترین ملاحظات وجود دارد که باید در صورت رونق محصولات شما در نظر گرفته شود.

محصولات موقت خارج از انبار را مدیریت کنید

زنجیره تأمین مختل شده و همراه با افزایش تقاضا ، حداقل برای موقت ، یک دستورالعمل برای یک فاجعه خارج از بورس است. اگر این موضوعی نیست که سایت شما به طور معمول با آن سروکار دارد ، ممکن است شما باشید که باید منتظر بمانید با این صفحات محصول چه کاری انجام دهید در حالی که منتظر ذخیره مجدد هستید.

دکتر پیت یک مقاله خارق العاده در مورد بهترین روش مدیریت موقت خارج از انبار دارد که باید بررسی کنید اگر سناریوی شما این است.

هشدار تخریب: اگر محصول دوباره شارژ می شود ، لطفاً ۴۰۴ این صفحه را نداشته باشید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی درباره اینکه کاربران از کجا می توانند محصول را در فروشگاه ها پیدا کنند یا نحوه اطلاع رسانی به آنها در زمان موجودی آنلاین در انبار ارائه می دهید.

به سوالات متداول کاربران بپردازید

با توجه به شرایط فوق العاده ای که در مجموع تجربه می کنیم ، مشتریان باید در مورد موارد احتمالی که هنگام سفارش محصول شما با آنها روبرو می شوند ، اطمینان حاصل کنند. پرداختن به این نقاط درد با پیام رسانی در محل هنگام افزایش ناگهانی در حجم سفارش بسیار مهم است به دو دلیل:

  1. شما احتمالاً برای هجوم گسترده تماس های خدمات مشتری آماده نیستید. حتی اگر آماده باشید ، باید آنچه در توان دارید انجام دهید تا از تکرارهای خدمات مشتری خود دریغ نکنید!
  2. بسیاری از مشتریان نمی خواهند برای پاسخ به یک سوال اساسی به خدمات مشتری مراجعه کنند. اگر آنها نتوانند به سرعت اطلاعات را در سایت شما پیدا کنند ، به احتمال زیاد سایت دیگری برای گرفتن پول خود پیدا می کنند.

اگر نمی دانید مشتریان شما در مورد چه چیزی می پرسند ، چند روش برای کشف این موارد وجود دارد:

  • با تکرارهای خدمات مشتری خود صحبت کنید. آنها هر روز با مشتریان شما صحبت می کنند و احتمالاً بارها و بارها به همان س questionsالات پاسخ داده اند. اینها س theالاتی است که باید در محل به آنها پرداخته شود.
  • گزارش های گپ خود را برای س repeatالات تکراری استخراج کنید.
  • ببینید مشتری ها در شبکه های اجتماعی چه چیزی را می پرسند – ذکرهای پیوند داده شده و پیوندی خود را بررسی کنید!
  • به هر چیزی که می دانید نگرانی فعلی است رسیدگی کنید: آیا تأخیر در حمل و نقل وجود دارد؟ با انبار خود تماس بگیرید؟ از قبل در مورد این موضوع به مردم اطلاع دهید تا بعداً خود را از پیامهای عصبانی مشتری نجات دهید.

شما می توانید به چندین روش مختلف در سایت خود به این سالات پاسخ دهید. افزودن بنرها ، پنجره های بازشو و حتی نمایش برجسته صفحه سQالات متداول همه این گزینه ها هستند. فقط اطمینان حاصل کنید که یافتن پیام شما بدون کم شدن جزئیات مهم محصول آسان است.

Moxi Skates مثالی عالی از این استراتژی را در عمل ارائه می دهد. در هر صفحه محصول ، آنها حاوی برگه “سVالات COVID” هستند تا تغییرات عملکردهای ناشی از همه گیر را بررسی کنند. آنها همچنین مستقیماً زیر دکمه “افزودن به سبد خرید” پیامی دارند که به کاربران می گوید چه مدت انتظار دارند منتظر اسکیت خود باشند.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: A product page from Moxi Skates that includes a “COVID Questions” tab, describing what customers need to know about the current shipping status of the product.]

با کاربران خود در جایی که هستند آشنا شوید

اگر محصول شما به دلیل تغییر سبک زندگی برای مشتری شما ناگهان محبوب شده است (مانند کار در یک دفتر کار خانگی به جای کار در دفتر) ، می توانید زبان و تصاویر جدیدی را آزمایش کنید تا محصولات شما در محیط جدید مرتبط باشند.

واری میز و سایر مبلمان اداری ، از جمله میز ایستاده محبوب را می سازد. قبل از همه گیری ، در صفحه اصلی آنها فقط تصاویر مربوط به محل کار در دفتر نمایش داده می شد. اکنون ، آنها به طور برجسته ای از راه حل های میز کار برای یادگیری در خانه و کار از خانه دارند. این جایگزین پیام رسانی متمرکز بر دفتر آنها نبود ، بلکه آن را به روشی مفید تکمیل کرد.

توجه داشته باشید که هیچ زبانی بیش از حد “در این زمانهای تلاش” یا “اکنون بیش از هر زمان دیگری” وجود ندارد. بلکه آنها مستقیماً با این کاربرد تازه محبوب برای محصولشان صحبت می کنند.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: A screen shot from Vari’s homepage that pictures a woman working at a desk. The main text says “Feel at Home Wherever You Work.”]

فرصتهایی برای ایجاد صفحات نمایه شده جدید پیدا کنید

با ظهور مفاهیم جدید ، این فرصت برای صفحات نمایه شده جدید فراهم می شود – هم در محتوا و هم در سمت محصول.

پنج ماه پیش ، “وسایل فاصله اجتماعی” هیچ حجم جستجو ماهانه ای نداشتند و احتمالاً برای هیچ یک از ما معنی چندانی نداشتند. هنوز هم این زبان است که ما برای توصیف محصولاتی مانند ضدعفونی کننده دست ، دستمال مرطوب تمیز ، ماسک و دستکش استفاده می کنیم.

مطمئناً شما می توانید آن موارد را “لوازم ایمنی” ، “لوازم تمیز کردن” یا “PPE” بنامید ، و ممکن است هنوز هم بخواهید این کار را انجام دهید ، اما یک فرصت جدید برای استفاده از “لوازم فاصله اجتماعی” به عنوان یک گروه معنایی دیگر وجود دارد که ممکن است ترافیک جستجوی اضافی.

مفاهیمی از این دست می توانند به نوعی نویدبخش در ابزار تحقیق کلمات کلیدی را نشان دهند ، اما مهم این است که SEO ها در بالای زبانی باشند که کاربران واقعاً برای مراجعه به مفاهیم جدید مربوط به محصولات ما استفاده می کنند.

در اینجا چند روش برای شناسایی روند قبل از ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. جستجوی سایت داخلی را برای هر گونه مفاهیم یا اصطلاحات جدید نظارت کنید.
  2. وقت خود را به جایی که کاربران خود می گذرانند بگذرانید – آیا آنها در گروه های والدین در فیس بوک در مورد غده های همه گیر و آموزش از راه دور صحبت می کنند؟ در این صورت ، آنها احتمالاً قبل از اینکه در ابزارهای جستجو گرایش پیدا کنند ، در مورد این مفاهیم بحث می کردند.
  3. با اخبار در ارتباط باشید و هر آنچه را که ممکن است مربوط به محصولات شما باشد ، تماشا کنید.

این صفحه دسته بندی “یادگیری در منزل” از Target محصولات از جمله میز و صندلی ، وسایل هنری ، رایانه و سایر موارد را در یک صفحه نمایه شده جمع می کند ، و یک فروشگاه اینترنتی را برای والدین جدید در خانه ارائه می دهد. در زمان نوشتن این مقاله ، این صفحه در رتبه ششم کلمه کلیدی “یادگیری در خانه” در ایالات متحده قرار دارد ، که برای یک صفحه تجارت الکترونیکی در SERP حاکم بر اطلاعات کاملاً چشمگیر است.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: A screenshot of Target’s At-Home Learning category. The main text says “Study from home – Find all the supplies, gadgets, furniture & more to help get into a remote learning routine.”]

اگر تقاضای محصول شما ناگهان کاهش یافته است

اکنون باید در مورد طرف دیگر سکه صحبت کنیم – اگر تقاضای محصول شما به شدت کاهش یابد چه می کنید؟

کالاهای لوکس ، پوشاک و هر چیزی که شامل مدل “سعی کنید در فروشگاه ، خرید آنلاین کنید” با مشکل روبرو هستند.

اگر در یک سایت تجارت الکترونیکی مشغول بازاریابی هستید که از بحران COVID-19 رنج می برد ، ممکن است احساس کنید کاری نمی توانید انجام دهید. در حالی که نمی توانید بازار را تغییر دهید ، هنوز روش های عملی وجود دارد که می توانید به شرکت خود کمک کنید تا از شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

مرتبط ترین محصولات خود را برجسته کنید

اگرچه برخی از خرده فروشان لباس با مشکل روبرو هستند ، بسیاری از آنها با ایجاد یک دسته لباس های راحتی و برجسته سازی آن در بازاریابی خود ، به وضعیت خانه نشینی گرایش پیدا کرده اند. اگرچه لباس راحتی بیشتر مورد توجه بسیاری از این مشاغل و گرانترین گروه پوشاک نیست ، اما خرید آنها در حالی که مشتریان در خانه می مانند بیشتر است.

Google Trends را برای “لباس راحتی” بررسی کنید – می توانید ببینید که چرا خرده فروشان طی چند ماه گذشته به شدت این گروه را تبلیغ کرده اند.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: Google Trends chart of the keyword “loungewear,” which shows relatively steady numbers until a sharp increase in March 2020.]

حتی اگر در کار پوشاک نیستید ، می توانید این استراتژی را با اسکن کاتالوگ محصولات خود برای هر کالایی که تبلیغ کمتری دارد و می تواند در شرایط فعلی مرتبط تر باشد استفاده کنید.

اگر هیچ موردی پیدا نکردید ، در پیام رسان خود تغییر دهید.

ارسال پیام کوتاه برای لحظه ای

اگر با توجه به تغییر در سبک زندگی مشتریان ، پیام رسانی با مارک معمولی شما دیگر منطقی نیست ، باید زبانی را که برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می کنید به روز کنید. به کاربران شما کاری نمی کند که وانمود کنند ما در وسط یک بیماری همه گیر قرار نداریم.

در حال حاضر ، پیام هایی مانند “برای کنسرت های تابستانی ، تعطیلات و شب های خوب به نظر برسید!” فقط ناراحتم می کند به کاربران خود یادآوری نکنید که اکنون نمی توانند آن کارها را انجام دهند.

باز هم ، پیام های شما لزوماً هولناک و تیره و تار نیستند ، اما مطمئن شوید که متناسب باشد: “برای پاتوق های حیاط خانه ، اوقات خوشی مجازی و درایوهای یکشنبه خوب به نظر برسید!” بسیار مناسب تر است ، و محصول خود را حتی در یک دنیای وارونه به عنوان مهم قرار می دهد.

تجربه های حضوری را با آزمایش های مجازی جایگزین کنید

مشاغلی که از مدل “سعی حضوری ، خرید آنلاین خرید” استفاده می کنند با چالشی منحصر به فرد روبرو هستند. چگونه مشتریان را تشویق می کنید که چیزی را خریداری کنند ، مانند انگشتر نامزدی ، بدون اینکه آن را ابتدا شخصاً ببینند؟ اگرچه برخی از کاربران با تجربه کاملاً آنلاین راحت تر می شوند ، اما برخی دیگر هنوز ترجیح می دهند برای این نوع خرید با یک فروشنده یا سبک ارتباط برقرار کنند.

ایجاد یک تجربه آزمایشی مجازی می تواند حداقل در جایگزینی جزئی آن م componentلفه حضوری مفید باشد و با خدمات اختصاصی مشتری و / یا منابع توسعه به دست می آید.

آنا شفیلد ، یک طراح جواهرات زیبا ، قرارهای مجازی مستقیمی را ارائه می دهد که به طور برجسته در سایت آنها نشان داده شده است. این سرویس به مشتریان یک تماس شخصی می دهد و آنها را با یک نماینده تجاری ارتباط برقرار می کند که می تواند بدون ترك از خانه به تشویق خرید مطمئن اعتماد كند.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: A screenshot of Anna Sheffield’s virtual appointment information, detailing how users can set up a consultation with a stylist.]

Brilliant Earth ، شرکت دیگری که حلقه های ازدواج را می فروشد ، از ابزاری استفاده می کند که به کاربران امکان می دهد حلقه های خانه را به طور واقعی امتحان کنند. هیچ زمان اضافی برای خدمات مشتری لازم نیست.

عکس تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

[Alt text: A screenshot of Brilliant Earth’s instructions for how to use their virtual engagement ring try on tool.]

خرید بعداً پرداخت کنید

سایت های تجارت الکترونیکی بیش از هر زمان دیگری گزینه های بیشتری برای گسترش برنامه های پرداخت به مشتریان خود دارند. Afterpay ، تأیید و کلارنا همه برنامه های افزودنی محبوب هستند که به شما امکان می دهند به راحتی و با اطمینان اعتبار به مشتریان خود ارائه دهید.

برای کاربران که از خرید چیزی که در طول رکود اقتصادی به شدت به آن احتیاج ندارند ، احساس عصبی می کنند ، این می تواند تفاوتی باشد که باعث تبدیل آنها می شود.

خلاصه آن

تغییر در تقاضای مصرف کننده چالشی است که همه مشاغل با آن روبرو هستند و اکنون بیش از هر زمان دیگری (ببینید من در آنجا چه کاری انجام داده ام) ، مهم است که سئوکاران تجارت الکترونیکی پاسخگوی این تغییرات باشند. اگرچه هیچ یک از ما نمی توانستیم آنچه را که در سال ۲۰۲۰ ذخیره کرده است پیش بینی کنیم ، اما می توانیم نحوه واکنش بازار به محصولات ما را ارزیابی کنیم و مطابق آن عمل کنیم.

شما یا مشتریان خود در سال جاری چه مدل هایی را در مدل های تجارت الکترونیکی ایجاد کرده اید؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید!



منبع

شاید دوست داشته باشید:

وضعیت سئو محلی: کارشناسان از تاکتیک های خاص صنعت استفاده می کنند

وضعیت سئو محلی: کارشناسان از تاکتیک های خاص صنعت استفاده می کنند

بیماری همه گیر COVID-19 شیوه تعامل ما با مشاغل محلی را تحت تأثیر قرار داده است. ما در حال سفارش […]

YouTube در سال 2020 بر Google Video تسلط دارد

YouTube در سال ۲۰۲۰ بر Google Video تسلط دارد

در مطالعه ۲٫۱ میلیون جستجو و ۷۶۶K فیلم ، یوتیوب ۹۴٪ از همه نتایج چرخ فلک ویدیویی را در صفحه […]

تنوع و گنجاندن در سئو: BIPOC و LGBTQ + سئوکاران از تجربیات خود استفاده می کنند

تنوع و گنجاندن در سئو: BIPOC و LGBTQ + سئوکاران از تجربیات خود استفاده می کنند

مردم در سراسر جهان در مورد نژادپرستی سیستمیک ، تعصب آشکار و پنهان و اینکه چگونه همه ما می توانیم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *