تولید محتوا به زبان ساده

عکس تولید محتوا به زبان ساده

hamideh آموزش سئو , , , , , , , ,

هیچ چیز بدتر از یک محتوای غیر قابل فهم و ناخوانا نیست. بد بودن یک محتوا را می توان به صورت ناخودآگاه یا آگاهانه از همان جمله های اول متوجه شد. نوشته های ناخوانا پر از ایده ها و کلمات پیچیده و استفاده زیاد از قیدها و صفت ها هستند. سادگی و روان بودن یکی از ویژگی های مهم یک متن خوب است. صرف نظر از اینکه موضوع محتوا چقدر سخت است، محتوا را به گونه ای بنویسید که نه تنها خوانا باشد بلکه خواننده را نیز ترغیب کند. اگر متن روان باشد خواننده زودتر به اصل مطلب می رسد و مشکلی در فهم آن نخواهد داشت.

گاهی اوقات ممکن است محتوای شما ساده و واضح باشد اما کمی پر هرج و مرج به نظر برسد. در این حالت راه حل چیست؟ برای پرهیز از ایجاد چنین مشکلی باید ایده های اصلی خود را سازماندهی نموده و برای آن ها چهارچوب مشخص کنید. خود را به عنوان خواننده مطلب تصور کنید تا راحت تر بتوانید این کار را انجام دهید. لیستی از نکات برجسته که به عنوان یک مسئله به آن ها نگاه می کنید تهیه کنید. سپس راه حل هایی برای حل این مسائل ارائه دهید. این روش بسیار کارآمد است اما کمی وقت گیر است.

یک چهارچوب برای محتوا مشخص کنید

چهارچوبی که برای محتوای خود در نظر می گیرید از اجزای زیر تشکیل می شود:

  • شخصیت ها
  • مسئله
  • طرح
  • موفقیت

برای هر قطعه نوشته شما باید به دنبال پاسخی برای این چهار جزء باشید و آن ها را در چند خط کنار هم گرد آورید. برای مثال می توان به محتوایی در مورد امنیت رانندگی با موتورسیکلت به شکل زیر اشاره نمود:

شخصیت ها

موتورسواران از اینکه با سرعت رانندگی کنند لذت می برند اما از تصادف وحشت دارند.

مسئله

نمی توان بر ترس ذهنی غلبه کرد.

طرح

با آموزش در مورد اصول موتورسواری هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، ترس از بین برده می شود.

موفقیت

اشتیاق و انگیزه برای موتورسواری و داشتن آرامش در زندگی شکل می گیرد.

از دیگران کمک بگیرید

گاهی اوقات یک ایده در ذهن شماست که باید آن را به نوشته اضافه کنید اما نمی توانید آن را بسیار واضح و شفاف بنویسید. فردی را پیدا کنید که ذهن بازی دارد، سپس ایده های خود را با وی در میان بگذارید. نیازی نیست این فرد متخصص باشد، همین که به شما گوش دهد و آنچه که برداشت می کند را به زبانی دیگر به شما بگوید بسیار موثر خواهد بود.

مدام در مورد موضوع محتوا فکر کنید

همواره به موضوع محتوای خود فکر کنید. برای مثال هنگامی که قدم می زنید، میخوابید، به دوردست نگاه می کنید و در کل در بیشترین لحظات به تحلیل و بررسی محتواهای خود بپردازید. با انجام این کار ضمیر ناخودآگاه شما نیز دست به کار شده و ایده های جدید را به ذهنتان وارد خواهد کرد.

تا جایی که می توانید محتوا را ویرایش کنید

هنگام ویرایش کردن نوشته، آن را بلند بخوانید تا بسیار سریع تر متوجه کلمات اضافی و یا ایرادات آن شوید. علاوه بر آن هر بار به خط قبل برگردید و آن را مجدداً بررسی کنید.

شاید دوست داشته باشید:

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

هیجان به پایان رساندن یک پروژه تحقیقاتی رقابتی کلیدی ، اغلب جای خود را به وحشت فرار از بهمن فرصت […]

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. آیا […]

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. هنگامی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *