تولید محتوا به زبان ساده

عکس تولید محتوا به زبان ساده

hamideh آموزش سئو , , , , , , , ,

هیچ چیز بدتر از یک محتوای غیر قابل فهم و ناخوانا نیست. بد بودن یک محتوا را می توان به صورت ناخودآگاه یا آگاهانه از همان جمله های اول متوجه شد. نوشته های ناخوانا پر از ایده ها و کلمات پیچیده و استفاده زیاد از قیدها و صفت ها هستند. سادگی و روان بودن یکی از ویژگی های مهم یک متن خوب است. صرف نظر از اینکه موضوع محتوا چقدر سخت است، محتوا را به گونه ای بنویسید که نه تنها خوانا باشد بلکه خواننده را نیز ترغیب کند. اگر متن روان باشد خواننده زودتر به اصل مطلب می رسد و مشکلی در فهم آن نخواهد داشت.

گاهی اوقات ممکن است محتوای شما ساده و واضح باشد اما کمی پر هرج و مرج به نظر برسد. در این حالت راه حل چیست؟ برای پرهیز از ایجاد چنین مشکلی باید ایده های اصلی خود را سازماندهی نموده و برای آن ها چهارچوب مشخص کنید. خود را به عنوان خواننده مطلب تصور کنید تا راحت تر بتوانید این کار را انجام دهید. لیستی از نکات برجسته که به عنوان یک مسئله به آن ها نگاه می کنید تهیه کنید. سپس راه حل هایی برای حل این مسائل ارائه دهید. این روش بسیار کارآمد است اما کمی وقت گیر است.

یک چهارچوب برای محتوا مشخص کنید

چهارچوبی که برای محتوای خود در نظر می گیرید از اجزای زیر تشکیل می شود:

  • شخصیت ها
  • مسئله
  • طرح
  • موفقیت

برای هر قطعه نوشته شما باید به دنبال پاسخی برای این چهار جزء باشید و آن ها را در چند خط کنار هم گرد آورید. برای مثال می توان به محتوایی در مورد امنیت رانندگی با موتورسیکلت به شکل زیر اشاره نمود:

شخصیت ها

موتورسواران از اینکه با سرعت رانندگی کنند لذت می برند اما از تصادف وحشت دارند.

مسئله

نمی توان بر ترس ذهنی غلبه کرد.

طرح

با آموزش در مورد اصول موتورسواری هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، ترس از بین برده می شود.

موفقیت

اشتیاق و انگیزه برای موتورسواری و داشتن آرامش در زندگی شکل می گیرد.

از دیگران کمک بگیرید

گاهی اوقات یک ایده در ذهن شماست که باید آن را به نوشته اضافه کنید اما نمی توانید آن را بسیار واضح و شفاف بنویسید. فردی را پیدا کنید که ذهن بازی دارد، سپس ایده های خود را با وی در میان بگذارید. نیازی نیست این فرد متخصص باشد، همین که به شما گوش دهد و آنچه که برداشت می کند را به زبانی دیگر به شما بگوید بسیار موثر خواهد بود.

مدام در مورد موضوع محتوا فکر کنید

همواره به موضوع محتوای خود فکر کنید. برای مثال هنگامی که قدم می زنید، میخوابید، به دوردست نگاه می کنید و در کل در بیشترین لحظات به تحلیل و بررسی محتواهای خود بپردازید. با انجام این کار ضمیر ناخودآگاه شما نیز دست به کار شده و ایده های جدید را به ذهنتان وارد خواهد کرد.

تا جایی که می توانید محتوا را ویرایش کنید

هنگام ویرایش کردن نوشته، آن را بلند بخوانید تا بسیار سریع تر متوجه کلمات اضافی و یا ایرادات آن شوید. علاوه بر آن هر بار به خط قبل برگردید و آن را مجدداً بررسی کنید.

شاید دوست داشته باشید:

عکس ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

سئو فنی پایه و اساس سئو است و همه چیز با توجه به آن صورت می گیرد. بدون یک فونداسیون […]

عکس 3 فاکتور مهم در سئو سایت

۳ فاکتور مهم در سئو سایت

ما وبسایت ها را هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو طراحی می کنیم. هنگامی که وبسایت برای کاربر […]

عکس آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

هیچ جریمه ای برای ثبت ۳۰۰۰۰۰ URL یا بیشتر در نظر گرفته نمی شود اما ثبت این تعداد در یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *