جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

dmin آموزش سئو


مقدمه

نیمه اول این پست خلاصه ای از برخی از روش های استانداردی است که در آن ممکن است تبدیل های شما به هم ریخته باشد.

نیمه دوم از این پست – همه چیز بعد از “چگونه فیلترها را با مدیر مدیریت فیلتر کنیم” یک روش پیشرفته برای فیلتر کردن هوشمندانه تبدیل ها با استفاده از مدیر مدیریت و کوکی ها است.

اگر اطمینان دارید که پایه های خود را قبلاً پوشش داده اید ، فقط از بخش پیشرفته رد شوید ، من احساس می کنم قبل از غوطه وری در راه حل های پیچیده تر ، باید برخی از موارد اساسی را مرور کنم.

جلوگیری از تبدیل نادرست

گذشته از عدم ثبت داده های مهم ، یکی از بهترین راه ها برای پیچیده کردن تجزیه و تحلیل خود این است که چیز اشتباه را ضبط کنید و آن را با تمام دفعات ثبت موارد درست انجام دهید.

به عنوان مثال: اگر در صورت لزوم تبدیلات را حساب کنید ، این می تواند پیشنهادات خودکار آگهی را از بین ببرد ، برای کانال های شخصی چقدر ارزش قائل هستید یا حتی فکر می کنید تجارت شما در چه وضعیتی قرار دارد. برای این پست ، ما این موضوع را به عنوان “تبدیل نادرست” ارجاع خواهیم داد.

تعداد زیادی روش وجود دارد که می توانید تبدیل ها را در Google Analytics ردیابی کنید ، و تعداد زیادی روش برای فریب آن وجود دارد. این پست به برخی از روشهای اصلی متمرکز می شود که می توانید تبدیلات را بهم بریزید ، وقتی که آنها را بر اساس کاربران تکمیل فرم و سپس وارد صفحه تشکر می کنید.

ما این موارد را پوشش خواهیم داد:

  • برخی از ابزارهای مفید
  • مواردی که باید بررسی شود – چگونه ممکن است کاربران به طور تصادفی تبدیل کنند؟
  • چگونه از اهداف مبتنی بر مقصد در برابر تبدیل نادرست محافظت کنیم
  • یک رویکرد ایده آل مبتنی بر رویداد
  • چگونه از اهداف مبتنی بر رویداد در برابر تبدیل نادرست محافظت کنیم

ابزارهای مفید

ابزارهای زیر در برخی از بررسی های این پست به شما کمک می کنند.

Chrome DevTools

F12 Chrome DevTools را باز می کند (بسته به صفحه کلید ممکن است لازم باشد کلید “عملکرد” ​​را فشار دهید). می توانید JavaScript را در “Console” آزمایش کنید ، و کوکی های فعال را در “Application” مشاهده کنید.

پیش نمایش Google Tag Manager

Google Tag Manager پیش نمایش جدیدی دارد که به شما نشان می دهد در یک سری از صفحات با گذشت زمان چه اتفاقی می افتد.

Adswerve dataLayer Inspector

این افزونه اطلاعات dataLayer را در کنسول Chrome خلاصه می کند.

افزونه Monitor Analytics Tracking Monitor

به نظر من این پلاگین برای بررسی اینکه چه اطلاعاتی به GA ارسال می شود بسیار مفید است. یکی از ویژگی های خوب این است که می توانید در هنگام ضبط آنچه که ارسال می شود ، از ارسال واقعی به GA جلوگیری کنید.

دستیار برچسب

افزونه Chrome Tag Assistant به شما نشان می دهد که برچسب های Tag Manager در صفحه وجود دارد. اگر برای ضبط جلسه کلیک کنید ، همچنین به شما شرح مختصری می پردازد که در هر صفحه رخ داده است. گفته شد – من اگر دسترسی به Tag Tag داشته باشم تمایل زیادی به ضبط کردن ندارم ، زیرا بسیاری از اطلاعات مفید بین پیش نمایش جدید GTM و افزونه مانیتور ردیابی قرار دارد.

Mapper را برچسب بزنید

من یک ابزار رایگان Tag Mapper ایجاد کردم تا بتوانم درک کنم تأثیر تغییرات Tag Tag ممکن است راحت تر باشد. اگر قصد تغییر چیزی در حساب GTM خود را دارید ، می توانید موارد دیگری را تحت تأثیر قرار دهید. به همین ترتیب ، اگر متوجه شده اید که چیزی شکسته است ، می تواند به شما در یافتن علت اصلی کمک کند.

مواردی که باید بررسی شود

جست و خیز مستقیم به یک راه حل جذاب می تواند وسوسه انگیز باشد ، اما اگر در حال ضبط تبدیل نیستید ، ممکن است به این دلیل باشد که بازدید کنندگان وب سایت شما کارهایی را انجام می دهند که نباید باشد.

بیایید شروع کنیم با یک چک سریع چک هایی که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که فقط با نادیده گرفتن مشکلات موجود در سایت خود ، شماره ها را درست نشان نمی دهید.

۱٫ آیا شما فقط تبدیل صفحات تشکر را ضبط می کنید؟

برای بررسی اینکه آیا شما در حال ضبط تبدیل در صفحاتی هستید که نباید باشید (مانند هر صفحه در سایت خود یا موارد دیگر) نگاهی سریع به گزارش مسیر معکوس در Google Analytics داشته باشید:

تبدیل> اهداف> مسیر معکوس هدف.

اولین ستون سمت چپ باید به شما نشان دهد که در کجا تبدیل هدف شما انجام می شود ، مگر اینکه کار غیرمعمولی انجام دهید. اگر دسته ای از صفحات را در آن ستون مشاهده می کنید که انتظار ندارید ، این نشانه ای است که شما باید معیارهای خود را برای تبدیل تغییر دهید.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

در اینجا باید یک نکته را بخاطر بسپارید: اگر به جای بازدید از صفحه ، تبدیل ها را براساس رویدادها ضبط می کنید و مشاهده می کنید صفحه اشتباهی در آن ستون سمت چپ ظاهر شده است ، مطمئن شوید که رویداد تبدیل شما بعد از نمایش صفحه شما فقط روشن می شود.

۲٫ آیا به غیر از تکمیل فرم ، به روشهای دیگر به صفحات تبدیل لینک می دهید؟

اگر از اهدافی استفاده می کنید که کاربری بارگیری صفحه خاصی (مانند صفحه تشکر) را انجام می دهد و می دانید که فقط تبدیل صفحات تشکر را ضبط می کنید ، روش دیگری که می توانید موضوع را پیچیده کنید به طور تصادفی پیوند دادن است به آن صفحات تشکر اگر یک کاربر می تواند روی پیوند اشتباه کلیک کند و در پایان به صفحه تبدیل تبدیل شود ، باید آن را برطرف کنید.

یکی از راه های بررسی این موضوع استفاده از ابزاری مانند قورباغه جیغ زدن برای جستجوی سایت است و فقط می تواند صفحات تبدیل شما را نشان دهد. اگر اصلاً ظاهر شوند ، می دانید که احتمالاً یک مشکل است. برای اطلاع از چگونگی رفع مشکل ، می توانید صفحات متخلف را انتخاب کرده و پانل “پیوندها” را علامت بزنید ، که لیستی از مکان پیوند دادن به آنها را در اختیار شما قرار می دهد.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

۳٫ آیا کاربران مستقیماً در صفحات تشکر قرار می گیرند؟

یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا کاربران در صفحات تشکر از شما قرار می گیرند ، استفاده از بخشها است. اگر بخشی را ایجاد کنید که صفحه فرود صفحه تشکر از شما باشد ، می توانید از تعداد دفعاتی که Google Analytics فکر می کند کاربران در صفحه تبدیل شما فرود می آیند ، ایده بگیرید.

در زیر ، می توانید تصویری از رابط بخش را مشاهده کنید. من آن را تنظیم کرده ام تا هر جلسه ای که اولین تعامل با کاربر در یک صفحه فرود متشکرم باشد ، شامل آن شود. همانطور که می بینید ، ۳۳۹ جلسه در این سایت چنین بود:

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

هنگامی که می بینید کاربران هر چند وقت یک بار در صفحات تشکر از شما فرود می آیند ، می توانید منابعی را که این کاربران را به سایت می آورند مشخص کنید.

در زیر ، من یک بخش “Lands on صفحه تشکر” را به گزارش Source / Medium اعمال کرده ام ، و به نظر می رسد که در حال دریافت چندین جلسه مستقیم هستیم ، اما همچنین برخی از جلسات CPC و جلسات ارگانیک را در جاهای دیگر نیز در اختیار داریم:

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

نکته مهمی که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است که این امر براساس آنچه Google Analytics فکر می کند در حال رخ دادن است ، است. این بدان معنا نیست که کاربران مستقیماً از طریق تبلیغات در این صفحات قرار می گیرند. در حقیقت ، در این مثال ، ما می دانیم که همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات این یک نشانه از شکسته شدن کد پیگیری ما است یا به طریقی دیگر اشتباه گرفته می شود. حتی در این صورت ، برخی موارد برای تحقیق در اختیار ما قرار می دهد.

مثلا:

  • آیا تبلیغات یا فعالیت دیگری داریم که مستقیماً به صفحات تبدیل هدایت می شود؟
  • آیا صفحات تبدیل ما در Google نمایه شده اند؟
  • آیا صفحه ای در وسط جریان تبدیل خود داریم که قابل پیگیری نیست؟
  • آیا کد رهگیری ما شکسته است ، یا کاربران در حال انجام کارهایی در محل هستند که باعث گیج شدن GA شود؟

۳٫۱ آیا تبلیغات یا فعالیت دیگری دارید که مستقیماً به صفحات تبدیل هدایت شود؟

من قادر نخواهم بود شما را در تمام این موارد راهنمایی کنم ، اما همه سیستم عامل های تبلیغاتی به شما امکان می دهند صفحات فعال فرود را بررسی کنید. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که هیچ شرکت وابسته ای که مستقیماً به صفحات تبدیل ارتباط برقرار کند – تصادفی یا سو mal استفاده – ندارید ، زیرا می توانید مبلغی بیش از آنچه شایسته آنها هستند به آنها پرداخت کنید.

بررسی پیوندهای غیرپرداخت مانند فعالیت رسانه های اجتماعی ممکن است دشوارتر باشد. گفته شد ، ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف بررسی کنید. اگر متوجه شدید که به طور تصادفی در حال پیوند دادن به این صفحات تبدیل هستید ، می توانید با همکاری تیم های مربوطه سیاست هایی را برای آن در نظر بگیرید.

۳٫۲ آیا صفحات تبدیل شما در Google نمایه شده اند؟

Google می تواند علت مکرر مشکلات صفحه تبدیل باشد. این یک خزنده دیوانه است. این پیوندها را در داخل و خارج از سایت شما دنبال می کند ، و اگر پیوند قابل جابجایی با ماشین برای صفحه تشکر از شما وجود داشته باشد ، احتمالاً آن را پیدا می کند.

یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا Google صفحات تشکر را ذخیره کرده است (و ممکن است کاربران را مستقیماً به آنها بفرستد) جستجوی صفحات در Google است.

استفاده از «سایت:» نتایج Google را فقط به صفحات سایت شما فیلتر می کند. با استفاده از “inurl:” نتایج فقط برای صفحاتی که شامل یک رشته خاص هستند فیلتر می شود.

در زیر نمونه ای از چک است که ما برای یکی از مشتریان خود انجام داده ایم. ما دریافتیم که آنها صفحات “متشکرم” زیادی در فهرست دارند (بیش از ۶۰۰). برخی از آن صفحات خوب بودند ، اما تعدادی از صفحات تبدیل را برجسته کرد که ما می توانیم با آنها کار کنیم:

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

۳٫۳ آیا کد رهگیری شما شکسته است ، یا کاربران در حال انجام مواردی هستند که باعث گیج شدن GA شود؟

ما وقت نداریم که همه مواردی را که ممکن است در اینجا اشتباه رخ دهد ، مرور کنیم. برخی از موارد برای بررسی عبارتند از:

  • آیا در برخی از صفحات کد رهگیری ندارید؟ شاید شما نتوانستید کاربر را قبل از ورود به صفحه تشکر ضبط کنید.
  • آیا نسخه های مختلفی از Google Analytics در صفحات مختلف دارید؟ این می تواند باعث جلسات گیج یا منقطع شود.
  • آیا پارامترهای UTM را روی پیوندهای داخلی گنجانده اید؟ هر خزنده وب سایت باید به شما در یافتن این مسئله کمک کند.
  • آیا منطقه زمانی اشتباه در GA تنظیم کرده اید؟ جلسات نمی توانند از “نیمه شب” عبور کنند – در صورت عبور ، GA آنها را به دو جلسه جداگانه تقسیم می کند.
  • آیا اطلاعات مهمی را در صفحه تشکر قرار داده اید که می تواند باعث شود کاربران صفحه را علامت گذاری کنند یا بعداً به آن برگردند؟ یک راه حل در اینجا این است که تقریباً هیچ چیز خاصی برای بازدیدکنندگان در صفحه تشکر قرار ندهید و به آنها اطمینان دهید که جزئیات را برای آنها ایمیل خواهید کرد. ارزش این را دارد که آزمایش کنید تا مطمئن شوید به بازدیدکننده آسیب نمی رساند.
  • آیا فرم هایی دارید که پر کردن آنها بیش از نیم ساعت طول می کشد و در این مدت فعل و انفعالات را ضبط نمی کنید؟ با تقسیم فرم به صفحات مختلف و پیگیری زمان پر کردن یک قسمت از فرم توسط بازدیدکنندگان یا هنگام بروز خطا ، می توانید از این امر جلوگیری کنید. کاملاً جدا از آنچه در این پست مشاهده می کنیم ، اما همه این موارد به شما کمک می کنند تا فرم های خود را برای کاربر پسندتر کنید.

هنگامی که همه موارد را چک کردید ، می توانید راه های بهبود روش فیلتر کردن داده های تبدیل خود را بررسی کنید.

چگونه از اهداف مبتنی بر مقصد در برابر تبدیل نادرست محافظت کنیم

اگر نوع هدف خود را در Google Analytics روی “مقصد” تنظیم کرده باشید ، این بدان معناست که هر زمان GA یک مشاهده صفحه را برای یک صفحه خاص ضبط کند ، به عنوان یک تبدیل محسوب می شود.

شما می توانید اهداف مقصد خود را ملزم کنید که کاربران ابتدا با استفاده از یک قیف از صفحات دیگر بازدید کنند. اگر هدف را ویرایش کرده و “قیف” را روشن کنید ، می توانید مراحل منتهی به هدف را مشخص کنید. این بدان معناست که شما می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی کاربران مستقیماً در صفحات تشکر شما فرود می آیند ، تبدیل هدف را ضبط نمی کنید.

همچنین می توانید از آن برای جدا کردن انواع مختلف تبدیل هدف استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر از یک صفحه تشکر برای چندین فرم استفاده می کنید ، می توانید یک هدف داشته باشید که در آن قیف شامل یک صفحه از یک فرم باشد و یک هدف دیگر که شامل سفر از طریق یک صفحه دیگر باشد.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

اگر شما:

  • تعداد کمتری (و نسبتاً ایستا) از اهداف مختلف داشته باشید.
  • تعداد کمی (و نسبتاً ساکن) روشهایی وجود دارد که کاربران می توانند به طور قانونی هر هدف را انجام دهند.

با این حال ، مراحل قیف اجازه مواردی مانند regex را نمی دهد ، بنابراین بسیار انعطاف پذیر نیستند. همچنین ، می توانید فقط از قیفهایی با اهداف نوع مقصد استفاده کنید. بنابراین ، قیف ها کمک نمی کنند اگر:

  • اهداف شما مبتنی بر رویداد است.
  • شما روش های زیادی برای دستیابی کاربران به هدف دارید.
  • شما چندین تیم را مدیریت سایت می کنید ، و منطقی نیست که تمام روشهای دستیابی کاربران به هدف را ردیابی کنید.

باید توجه داشته باشید که اگر مشکلی مانند UTM داخلی یا زمان پایان جلسات دارید ، این قیف های فرم می توانند به معنی توقف ضبط برخی از تبدیل ها باشند باید بودن. به طور جدی ، مطمئن شوید که این مشکلات برطرف شده است.

رویکرد ایده آل: اهداف مبتنی بر رویداد

روش ایده آل به جای استفاده از مقصد مبتنی بر تبدیل مبتنی بر رویداد است. شما با توسعه دهندگان خود کار می کنید تا هنگام تکمیل فرم ، کاربران به GA بگویید که یک رویداد رخ داده است ، نه اینکه GA منتظر بازدید از صفحه تشکر از شما بماند. سپس GA هر نمونه از آن رویداد را به عنوان تبدیل هدف ثبت می کند.

اگر قبلاً آنها را ندیده اید و تلاش می کنید نحوه تنظیم آنها را مشخص کنید ، معیارهای تبدیل هدف مبتنی بر رویداد در زیر آمده است. هر زمان GA رویدادی از گروه “Thank_you_page” را دریافت می کند ، یک تبدیل برای این هدف ثبت می کند:

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

دلیل ایده آل بودن آن این است که شما فقط درصورتی که کاربر کاربر را تبدیل کنید ، ضبط می کنید در واقع همان کاری را می کند که شما می خواهید انجام دهند. بیشتر اهداف تبدیل بر اساس بازدید از صفحه فقط ما هستیم که سعی می کنیم کاربر آنچه انجام داده است حدس بزنیم. به همین دلیل در اهداف مبتنی بر مقصد با مشکل روبرو می شوید ، مانند اینکه کاربران مستقیماً در صفحه تشکر از شما بدون تکمیل فرم مورد نظر خود برای رسیدن به صفحه تشکر می کنند.

ممکن است فکر کنید ترک این راه حل “ایده آل” تا اواخر ارسال پست کمی عجیب است ، اما من این کار را می کنم زیرا این اغلب ساده ترین راه حل نیست. این می تواند بیشترین کار را از طرف توسعه دهنده داشته باشد ، و شما می توانید از چیزی در CMS خود استفاده کنید که تیم توسعه دهنده شما باید آن را ویرایش کند ، یا حتی بدتر از آن ، شما می توانید با یک راه حل فرم خارجی کار کنید که آنها مجبورند راه خود را به آن هک کنند .

من این راه حل را ارائه می دهم این اشاره کنید زیرا اگر قبلاً این مورد را ندارید ، باید کسی را مجاب کنید که این کار را انجام دهد. اولین سوال آنها ممکن است این باشد که “آیا گزینه های دیگری را نیز در نظر گرفته اید؟” وقتی آن مکالمه را دارید ، می توانید بگویید:

  • ما مطمئن شده ایم که فقط در صفحه های سمت راست تبدیلات را ضبط می کنیم.
  • ما اطمینان حاصل کرده ایم که کاربران به روش هایی که می توانیم از آنها جلوگیری کنیم به آن صفحات دسترسی ندارند
  • ما اطمینان حاصل کرده ایم که در زمینه ردیابی سایت مشکلات دیگری وجود ندارد.
  • داده های تبدیل ما به روشی آلوده می شود که نمی توانیم مانع آن شویم زیرا باید به بازدیدهای صفحه متشکریم اعتماد کنیم.
  • با استفاده از Google Analytics نمی توانیم آن تبدیل ها را فیلتر کنیم.
  • بهترین راه برای اطمینان از صحت داده های ما استفاده از رویدادها است و دقیق ترین رویدادهایی که باید استفاده شوند تنها مواردی است که کاربر دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که ما می خواهیم.
  • اگر می توانید به من کمک کنید من بهترین دوست شما خواهم بود

جایگزینی برای کانال های Google Analytics

ممکن است معلوم شود که راه حل مبتنی بر رویدادها در بالا غیرممکن است. زندگی سرخوردگی های خودش را دارد ، ما سربازیم.

یک گزینه جایگزین تبدیل به تبدیلات مبتنی بر رویداد است به هر حال و از Tag Manager استفاده کنید تا همه اینها را خودتان اداره کنید. با استفاده از مدیر برچسب و کوکی ها ، می توانید نسخه انعطاف پذیرتری از GA’s funnel ایجاد کنید تا فقط هنگام ارسال کاربران در صفحه تشکر ، رویدادهای تبدیل را ارسال کند بازدید از یک صفحه مقدماتی. چطور کار میکند؟ به اختصار:

  1. هنگامی که یک کاربر از یکی از صفحات واجد شرایط شما بازدید می کند ، شما a کوکی در مرورگر آنها.
  2. هنگامی که کاربر صفحه تشکر را بارگیری می کند ، شما بررسی می کنید کوکی، و در صورت وجود ، شما یک رویداد تبدیل را به Google Analytics ارسال می کنید. اگر اینگونه نباشد ، شما این کار را نمی کنید.
  3. سپس کوکی را پاک می کنید.

این یعنی شما نخواهد شد تبدیل های نادرست زیر را ضبط کنید:

  • کاربران مستقیم در صفحات تشکر می آیند.
  • وقتی کاربران از صفحه مربوطه بازدید نکرده اند ، به طور تصادفی برای تشکر از شما کلیک می کنند.
  • کاربرانی که برگه تشکر را باز می گذارند یا آن را علامت گذاری می کنند و بعداً پس از انقضا جلسه GA خود ، روی آن کلیک می کنند.

بخش زیر اصطلاحات خاص مدیریت برچسب را نشان می دهد (گیج کننده ترین مسئله این است که “یک رویداد سفارشی” و “یک رویداد Google Analytics” کاملاً دو چیز متفاوت هستند).

برخی اصطلاحات را بدانید

من اصطلاحات مدیریت برچسب را با کد رنگی تنظیم کرده ام آبی و تمام اصطلاحات Google Analytics در نارنجی، اما اگر می بینید که گم شده اید ، ممکن است بخواهید کمی مطالعه کنید یا با یک همکار یا مشاور آگاه صحبت کنید.

رویداد: چیزی که ما برای ضبط کردن یک اقدام خاص به Google Analytics ارسال می کنیم.

رویداد سفارشی: اتفاقی که در صفحه وب می افتد و می توانیم از آن به عنوان بخشی از معیارهای مدیر برچسب استفاده کنیم ماشه.

ماشه: مجموعه ای از شرایط ما در Tag Manager ارائه می دهیم. وقتی همه این شرایط به طور همزمان برآورده شود ، ماشه آتش سوزی و معمولاً a را فعال می کند برچسب زدن.

برچسب زدن: چیزی در Tag Manager وجود دارد چیزی. این مبهم به نظر می رسد زیرا تقریباً می تواند از ارسال یک پیام باشد رویداد به Google Analytics برای بازنویسی کامل صفحه.

متغیر: بخشی از اطلاعات در Tag Manager که می توانیم به راحتی به آن مراجعه کنیم محرک، برچسب ها، یا دیگر متغیرها.

لایه داده: اطلاعات ساختاری در صفحه که انتقال اطلاعات به مدیر Tag را آسان تر می کند.

چگونه فیلترها را با Tag Manager فیلتر کنیم

۱٫ اطمینان حاصل کنید که Google Tag Manager در سایت شما نصب شده است

باید در هر صفحه باشد. اگر راهنمایی بیشتری دارید ، Google یک راهنمای شروع سریع Tag Manager را به اشتراک گذاشته است.

اگر از کد استاندارد GA به Tag Manager تغییر می دهید ، اطمینان حاصل کنید که هر دو GA را شامل نمی شوید و مدیر برچسب ، در غیر این صورت دو برابر می شمارید.

۲٫ هر بار که صفحه تشکر از شما بارگذاری می شود ، به مدیر Tag بگویید

ما تصور خواهیم کرد که صفحات تشکر از شما یکسان هستند نوع از صفحه ، بنابراین می توانید به طور منطقی به تیم توسعه دهنده خود بگویید ، “لطفا این تغییر را در همه صفحات تشکر ما ایجاد کنید”. از آنها بخواهید چیزی مانند اسکریپت زیر اضافه کنند.

اسکریپت نمونه

اگر لازم است این فرآیند را قبل از درگیر کردن برنامه ها آزمایش کنید ، می توانید با افزودن کد در کنسول با استفاده از Chrome DevTools ، کد را اضافه کنید.

وقتی صفحه بارگیری می شود ، آن اسکریپت اطلاعاتی را به لایه داده. مدیر برچسب تغییر را تشخیص می دهد و شما می توانید از آن به عنوان یکی از شرایط استفاده کنید ماشه. در این حالت ، مدیر برچسب یک را تشخیص می دهد رویداد سفارشی با اضافه شدن این داده ، تبدیل نامیده می شود ما به آن باز خواهیم گشت

۳٫ هر بار که یک صفحه واجد شرایط بارگیری می شود ، به مدیر Tag بگویید

همچنین فرض خواهیم کرد که شباهت هایی بین صفحات واجد شرایط شما وجود دارد. یک چیز ، احتمالاً همه آنها فرم دارند. شما می توانید با تیم توسعه دهنده خود هماهنگ کنید تا هر زمان که یکی از آن فرم ها اضافه شد ، به طور خودکار یک اسکریپت اضافه یا فعال کنید.

اسکریپت نمونه

در این حالت ، رویداد سفارشی نامیده می شود واجد شرایط بودن. باز هم می توانید این را با قرار دادن مستقیم در کنسول آزمایش کنید.

۴- هر زمان که کاربر در صفحه واجد شرایط قرار گرفت ، یک کوکی تنظیم کنید

شما از “واجد شرایط بودنرویداد سفارشی به عنوان معیارهای a ماشه. در زیر تصویر صفحه راه اندازی ماشه وجود دارد:

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

سپس شما یک برچسب زدن که توسط آن فعال می شود ماشه. برچسب با افزودن جاوا اسکریپت (حتی اگر نوع برچسب HTML را مشخص کند) ، برخی از مطالب را به صفحه اضافه می کند. JavaScript به محض افزودن اجرا می شود و برای کاربر یک کوکی تنظیم می کند ، به این ترتیب می توانید اطلاعات را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنید.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

اسکریپت نمونه

// Set a cookie called ‘qualified’ with the value being ‘true’ which expires in 30 minutes
document.cookie = "qualified=true; path=/; expires="+dt;

۵٫ مقدار کوکی را دریافت کنید

از مدیر برچسب استفاده کنید متغیر تا مطمئن شوید که مقدار کوکی را تشخیص می دهید ، که هر بار چک کردن مقدار فعلی کوکی “واجد شرایط” را به شما می دهد.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

۶٫ تعیین کنید که آیا باید تبدیل را فیلتر کنید

در مرحله دو ، شما یک رویداد لایه لایه که در تمام صفحات تبدیل نهایی شما رخ خواهد داد.

حالا شما یک ماشه که باعث “تبدیل” شما می شود رویداد.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

سپس یک ایجاد کنید برچسب زدن که توسط آن فعال می شود ماشه، و دیگری ایجاد می کند رویداد سفارشی.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

در زیر HTML سفارشی برای اضافه کردن وجود دارد. این بررسی می کند که آیا کوکی واجد شرایط شما روی “درست” تنظیم شده است ، که نشان می دهد کاربر در این جلسه از صفحه مقدماتی بازدید کرده است. اگر درست باشد ، دیگری ایجاد می کنید رویداد سفارشی “ایجاد_نمایش_فیلتر شده” نامیده می شود. اگر نادرست باشد ، نمی کنید. در هر صورت ، کوکی را با تعیین زمان انقضا آن در گذشته حذف کنید.

اسکریپت نمونه

// Get variables
var isQualified = {{Variable - qualified cookie}}

// Check if the conversion is qualified
if (isQualified === "true"){
  // If the user has a qualifying cookie
  window.dataLayer.push({
  "event": "conversion_confirmed",
  });
} else {
  // Do nothing if we have determined the conversion shouldn't fire
  ""
}

// Set cookie expiry in the past to clear it
document.cookie = "qualified=false; path=/; expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00";

۷٫ ارسال رویداد به GA

ابتدا شما ایجاد می کنید ماشه که منتظر آن است “تبدیل_تأیید شدرویداد.

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

سپس شما ایجاد می کنید برچسب زدن، فعال شده توسط ماشه در بالا ، که مربوطه را ارسال می کند رویداد به GA مشخصات رویداد ارسال شده به GA می تواند هر آنچه می خواهید باشد ، فقط باید مطمئن شوید که با معیارهای شما مطابقت دارد هدف در GA

عکس جلوگیری از تبدیل نادرست در Google Analytics

۸- سریع تبدیلهای قدیمی خود را خاموش نکنید

یک نکته خوب در این مورد این است که می توانید آن را در کنار ردیابی تبدیل موجود خود اجرا کنید تا ببینید چند بار فیلترها تبدیل می شوند. تنظیمات تبدیل قدیمی خود را برای مدتی فعال نگه دارید (مدت زمان بستگی به تعداد دفعاتی دارد که تبدیل می کنید).

این دو شماره را تماشا کنید و بررسی کنید که آیا تعداد زیادی از تبدیل را فیلتر می کنید. این بررسی به شما کمک می کند تا اشتباهات را در تنظیمات قبلی یا جدید مشاهده کنید.

نظر خود را به من اعلام کن

Google Analytics هرگز ثبت کاملی در مورد همه موارد موجود در وب سایت شما نخواهد بود ، اما این بررسی ها و روندها باید به شما کمک کند برخی از روش هایی را که می تواند شما را گمراه کند ، از بین ببرید.

شما چی فکر میکنید؟ به نظر شما چه پیشرفتهای GA از دست رفته است؟ از طریق نظرات یا توییتر @ robinlord8 به من اطلاع دهید.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

Google Posts: عامل تبدیل - عامل رتبه بندی نشده است

Google Posts: عامل تبدیل – عامل رتبه بندی نشده است

اگرچه Google Posts یک عامل رتبه بندی نیست ، اما همچنان می تواند یک منبع فوق العاده موثر برای افزایش […]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

من به عنوان یک استراتژیست ارشد تجزیه و تحلیل که در یک آژانس با مشتریانی در سراسر صنایع کار می […]

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

آیا تا به حال لازم است اهمیت Domain Authority را برای مشتری ها یا همکارانی که تجربه SEO کمی دارند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *