ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

عکس ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

hamideh آموزش سئو , , , ,

سئو فنی پایه و اساس سئو است و همه چیز با توجه به آن صورت می گیرد. بدون یک فونداسیون فنی، خانه محتوای شما فرو خواهد ریخت. به نظر شما ساختار فنی چگونه تعامل کاربر و رتبه بندی کلمات کلیدی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

برای ایندکس شدن، وب سایت شما باید مورد خزش قرار گیرد. خزشگرهای موتور جستجو تنها می توانند به لینک هایی دسترسی پیدا کنند که در سایت مپ شما ارائه شده اند و از صفحه اصلی سایت قابل دسترسی هستند. از این رو می توان فهمید که لینک سازی داخلی چه اندازه مهم است. ما همواره باید مطمئن شویم که وبسایت ما قابلیت خزش را دارد و بودجه خزش آن بهینه سازی شده است. بودجه خزش تعیین می کند که چه تعداد صفحه در یک دوره خزش توسط موتورهای جستجو دیده می شوند که این امر با نرخ خزش و تقاضای آن مشخص می شود. نرخ خزش به اندازه گیری تعداد درخواست هایی اشاره دارد عنکبوت موتور جستجو در هر ثانیه برای سایت شما ایجاد می کند، در حالی که تقاضای خزش تعیین می کند که چند بار عنکبوت های موتور جستجو به سایت شما خواهند خزید. در حالی که اکثر وبمسترها در مورد بودجه خزش نگران نیستند، این موضوع برای سایت های بزرگ بسیار نگران کننده است. بودجه های خزش به وبمسترها اجازه می دهند که صفحاتی که باید زودتر مورد خزش قرار گیرند و ایندکس شوند را در اولویت قرار دهند.

نحوه بهینه سازی

  • با استفاده از CMS یا Screaming Frog یک سایت مپ ایجاد کنید و آن را به صورت دستی از طریق کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وبمستر بینگ ثبت نمائید.
  • تمام صفحاتی که نمی خواهید تحت خزش قرار گرفته و ایندکس شوند را در فایل غیرقابل دسترسی فایل  robots.txt قرار دهید.
  • حلقه های ریدایرکت را پاک کنید و برای URL های پویا پارامترهای مشخص تعیین کنید.

داشتن یک وبسایت امن HTTPS برای اطمینان از امنیت تبادلات سایت بسیار ارزشمند است. علاوه بر آن یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل محسوب می شود. اولین خطای فنی که در سایت مشتریان پیدا می شود به محتوای ترکیبی یا صفحات  HTTP لینک زده می شود. این ممکن است در طول یک مهاجرت SSL و به دلایل مختلف اتفاق افتد. در حالی که صفحات باید به صورت تئوری به همتای HTTPS خود ریدایرکت شوند، اما ممکن است هنوز به محتوای ترکیبی لینک زده باشند. مهم تراز همه، این لینک ها همیشه ریدایرکت نمی شوند.

نحوه بهینه سازی

  • فایل htaccess. خود را برای ریدایرکت تمام ترافیک وبسایت به یک دامنه خاص که از HTTPS URL استفاده می کند، مجدداً بنویسید.
  • سایت مپ ها را مستقل از هر نوع تقاضای کاربر در فایل robots.txt قرار دهید.
  • با استفاده از Screaming Frog برای وبسایت خود یک خزش ایجاد کنید تا خطاهای محتوای ترکیبی تشخیص داده شوند.

مسلماً شما محتوایی که به صفحات ریدایرکت شده و یا شکسته لینک زده می شوند را نمی خواهید زیرا این صفحات نه تنها سرعت سایت را تحت تاثیر قرار می دهند بلکه بر بودجه خزش و ایندکس شدن موثر هستند. کدهای وضعیت ممکن است به طور طبیعی در طول زمان و یا با توجه به مهاجرت سایت ظاهر شوند. به طور کلی شما ساختارهای URL با کدهای وضعیت ۲۰۰ می خواهید.

نحوه بهینه سازی

  • با استفاده از Screaming Frog برای کشف کدهای وضعیت ۴xx و ۵xx یک خزش برای وبسایت خود ایجاد کنید.
  • از ریدایرکت ۳۰۱ صفحات شکسته برای ارسال کاربران به مرتبط ترین صفحه استفاده کنید.
  • به ارائه دهنده وب هاست برای هر نوع خطای ۵xx که URL ها را تحت تاثیر قرار می دهد متصل شوید.

شاید دوست داشته باشید:

عکس 3 فاکتور مهم در سئو سایت

۳ فاکتور مهم در سئو سایت

ما وبسایت ها را هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو طراحی می کنیم. هنگامی که وبسایت برای کاربر […]

عکس آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

هیچ جریمه ای برای ثبت ۳۰۰۰۰۰ URL یا بیشتر در نظر گرفته نمی شود اما ثبت این تعداد در یک […]

عکس تولید محتوا به زبان ساده

تولید محتوا به زبان ساده

هیچ چیز بدتر از یک محتوای غیر قابل فهم و ناخوانا نیست. بد بودن یک محتوا را می توان به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *