طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

dmin آموزش سئو


یکی از نکات مهم در مورد انجام SEO در یک آژانس این است که شما دائماً روی پروژه های مختلفی کار می کنید که ممکن است قبلاً فرصتی برای کشف آنها نداشته باشید. بودن در سمت آژانس جستجوگرها به شما امکان می دهد تا سایت های بسیار متنوعی را مشاهده کنید که دید کلی تری نسبت به الگوریتم به شما می دهد و با انواع مشکلات و پیاده سازی های منحصر به فرد کار می کنید.

امسال ، یکی از جالب ترین پروژه هایی که ما در Go Fish Digital روی آن کار کردیم ، حول کمک به یک شرکت بزرگ رسانه ای برای ورود به رویدادهای برتر Google برای رویدادهای مهم یک روزه بود.

هنگام انجام تحقیقات رقبا برای پروژه ، متوجه شدیم که یکی از روش هایی که به نظر می رسد بسیاری از سایت ها این کار را انجام می دهند ، استفاده از نوع طرحواره به نام LiveBlogPosting است. این ما را به سمت تحقیق نسبتاً عمیق در مورد اینکه این نوع داده ساختار یافته چیست ، سایتها چگونه از آن استفاده می کنند و چه تاثیری در دید Top Story ها می گذارد ، هدایت کرد.

امروز ، من می خواهم تمام یافته هایی را که در مورد این نوع طرحواره به دست آورده ایم ، به اشتراک بگذارم و در مورد معنای این امر برای جستجو به جلو نتیجه بگیرم.

این مربوط به چه کسانی است؟

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

با توجه به طرح LiveBlogPosting ، مهمترین نوع سایتها سایتهایی خواهند بود که ورود به Google’s Top Stories در اولویت است. این سایت ها به طور کلی ناشرانی هستند که به طور منظم اخبار را منتشر می کنند. در حالت ایده آل ، AMP قبلاً اجرا خواهد شد ، زیرا اکثریت قریب به اتفاق URL های Top Stories با AMP سازگار هستند (با این حال این مورد لازم نیست).

چرا سایت های غیر ناشر همچنان باید به آنها اهمیت دهند

حتی اگر سایت شما ناشر واجد شرایط نتایج Top Stories نباشد ، ممکن است محتوای این مقاله عکسهای جالب دیگری را برای شما فراهم کند. اگرچه ممکن است در این مرحله نتوانید داده های ساخت یافته را مستقیماً پیاده سازی کنید ، اما من معتقدم ما می توانیم از یافته های این مقاله برای نتیجه گیری در مورد مکانی که موتورهای جستجو به طور بالقوه هدایت می شوند استفاده کنیم.

اگر Google مقالاتی را که با فرکانس منظم به روز می شوند و حتی ویژگی های غنی برای این محتوا ارائه می دهند ، رتبه بندی می کند ، این ممکن است نشانگر این باشد که Google در تلاش است تا نمایه سازی محتوای بیشتر در زمان واقعی را ایجاد کند. این داده های ساختاری ممکن است تلاشی باشد برای کمک به Google در “پرکردن” شکافی که از نظر ارائه نتایج در زمان واقعی به کاربران خود دارد.

گرچه منطقی است که فاکتورهای رتبه بندی “تازه بودن” بیشتر در مورد ناشران اعمال می شود ، اما آزمایشات جالبی وجود دارد که سایر افراد غیر ناشر می توانند ارزیابی کنند که آیا تأثیر مثبتی بر محتوای سایت شما دارد یا خیر.

طرحواره LiveBlogPosting چیست؟

نوع طرح LiveBlogPosting داده های ساختاری است که به شما امکان می دهد به موتورهای جستجو سیگنال دهید که محتوای شما در زمان واقعی به روز می شود. این سیگنالهای زمینه ای را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد که صفحه را برای مدتی خاص به روزرسانی مکرر می کند.

داده های ساختاری LiveBlogPosting را می توان در schema.org به عنوان زیر نوع داده های ساختار یافته “Article” یافت. تعریف رسمی از سایت می گوید: “یک پست وبلاگ با هدف ارائه یک متن متناوب برای یک رویداد مداوم از طریق به روزرسانی مداوم.”

یک ستون نویس را تصور کنید که یک بازی فوتبال را تماشا می کند و در مورد آن یک پست وبلاگ ایجاد می کند. ستون نویس با هر نمایشنامه ، وبلاگ را با آنچه اتفاق افتاده و نتیجه آن بازی به روز می کند. هر بار که ستون نویس به روزرسانی می کند ، داده های ساختاری نیز به روز می شوند که نشان می دهد اخیراً مقاله اضافه شده است.

مقالاتی با داده های ساختاری LiveBlogPosting اغلب در ویژگی Top Stories Google ظاهر می شوند. در گوشه بالا سمت چپ تصویر کوچک ، یک نشانگر “Live” وجود دارد که به کاربران نشان می دهد به روزرسانی های زنده به صفحه منتقل می شوند.

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

نتایج دو داستان برتر با برچسب “زنده”

در تصویر بالا ، می توانید نمونه ای از دو ناشر (واشنگتن پست و CNN) را مشاهده کنید که در حال اجرای طرح LiveBlogPosting در صفحات خود برای اصطلاح “ویروس کرونا” هستند. احتمالاً آنها از این نوع داده ساختاریافته استفاده می کنند تا به طور قابل توجهی قابلیت مشاهده Top Stories خود را بهبود ببخشند.

چرا این داده های ساختاری مهم است؟

بنابراین اکنون ممکن است از خود بپرسید ، چرا این طرح حتی مهم است؟ من مطمئناً منابعی در دسترس ندارم که ویرایشگر بطور مداوم به روزرسانی یک قسمت از مطالب را در طول روز منتشر کند.

ما بر میزان استفاده Google از این داده های ساختاریافته به طور خاص برای ناشران نظارت کرده ایم. به نظر می رسد که داستان هایی با این نوع داده ساختاریافته به طور چشمگیری در SERP ها بهبود یافته اند و ما می توانیم ناشران را مشاهده کنیم که به طور تهاجمی از آن برای رویدادهای بزرگ استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، تصویر زیر SERP موبایل را برای جستجوی “انتخابات ما” در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ به شما نشان می دهد. توجه داشته باشید که چگونه چهار از هفت نتیجه موجود در چرخ فلک از طرح LiveBlogPosting استفاده می کنند. همچنین ، در زیر این چرخ فلک ، می بینید که همان صفحه CNN با برچسب “Live” در کنار آن به نتایج ارگانیک کشیده می شود:

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

اکنون بیایید به همان پرسش و پاسخ برای روز بعد از انتخابات ، ۴ نوامبر ۲۰۲۰ نگاه کنیم. ما همچنان می بینیم که ناشران به شدت از این نوع داده ساخت یافته استفاده می کنند. در این نتیجه ، پنج مورد از هفت نتیجه Top Stories از این نوع داده ساختار یافته استفاده می کنند.

علاوه بر این ، CNN با همان URL که قبلاً در Top Stories نشان داده شده است ، دو برابر فرو می رود و نتیجه آلی اضافی را ادعا می کند. این یکی دیگر از نتایج مشترک اجرای LiveBlogPosting است.

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

در واقع ، این نوع ارسال وبلاگ زنده یکی از اصلی ترین استراتژی های CNN برای رتبه بندی خوب در انتخابات ایالات متحده بود.

در اینجا نحوه اجرای این استراتژی آمده است:

  1. هر روز یک URL جدید ایجاد کنید (برای نشان دادن طراوت)
  2. طرحواره LiveBlogPosting را اعمال کنید و به طور مداوم آن URL را به روز کنید
  3. اطمینان حاصل کنید که هر بروزرسانی مهر زمان اختصاصی خود را دارد

در زیر می توانید چند نمونه از URL های CNN ارسال شده در این رویداد را مشاهده کنید. هر روز یک URL جدید با برنامه LiveBlogPosting پیوست می شد:

https://www.cnn.com/politics/live-news/us-election-news-11-02-2020/index.html
https://www.cnn.com/politics/live-news/election-result-and-news-11-03-20/index.html
https://www.cnn.com/politics/live-news/election-result-and-news-11-04-20/index.html

در اینجا یک نتیجه گویای دیگر برای “انتخابات ما” در ۴ نوامبر ۲۰۲۰ وجود دارد. می توانیم ببینیم که نیویورک تایمز در این شماره در موقعیت شماره ۲ تلفن همراه قرار دارد. در حالی که صفحه رتبه بندی یک پست وبلاگ زنده نیست ، ما می توانیم در زیر نتیجه یک چرخ فلک AMP ببینیم. استراتژی آنها این بود که نتایج وبلاگ های مختلف را به صورت وبلاگ پخش کنند

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

واضح است که ناشران به شدت از این نوع طرح برای مقالات خبری بسیار رقابتی که پیرامون رویدادهای بزرگ تهیه شده اند ، استفاده می کنند. اغلب اوقات ، می بینیم که این استراتژی منجر به دیده شدن برجسته در Top Stories و حتی نتایج ارگانیک می شود.

چگونه برنامه LiveBlogPosting را پیاده سازی می کنید؟

بنابراین شما یک رویداد بزرگ دارید که می خواهید در اطراف آن بهینه سازی کنید و علاقه مند به اجرای طرح LiveBlogPosting هستید. چه کاری باید انجام دهید؟

۱٫ در لیست سفید قرار بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در لیست سفید Google قرار بگیرید. اگر نماینده Google دارید که با سازمان شما در تماس است ، توصیه می کنم با آنها تماس بگیرید. اطلاعات زیادی در این مورد وجود ندارد و حتی می توان دریافت که Google قبلاً اسناد راهنما را برای آن حذف کرده است. با این حال ، فرم درخواست دسترسی به خلبان پوشش زنده همچنان در دسترس است.

این منطقی است ، زیرا ممکن است Google مایل نباشد سایت های خبری با اعتبار مشکوک به این ویژگی دسترسی داشته باشند. این اگر گوگل بخواهد تعداد سایتهایی را که می توانند از آن استفاده کنند محدود می کند ، این نشانگر دیگری است که این ویژگی به طور بالقوه بسیار قدرتمند است.

۲٫ اجرای فنی

در مرحله بعدی ، با کمک یک توسعه دهنده ، باید داده های ساخت یافته LiveBlogPosting را در سایت خود پیاده سازی کنید. چندین ویژگی اصلی وجود دارد که باید اضافه کنید:

  1. protectionStartTime: وقتی پست زنده وبلاگ شروع می شود
  2. protectionEndTime: وقتی پست زنده وبلاگ به پایان می رسد
  3. liveBlogUpdate: خاصیتی که نشانگر به روزرسانی وبلاگ زنده است. این شاید مهمترین خاصیت باشد:
    1. headline: عنوان به روزرسانی وبلاگ
    2. ArticleBody: شرح کامل به روزرسانی وبلاگ
    3. datePublished: زمانی که به روزرسانی در ابتدا ارسال شده است
    4. dateModified: زمانی که به روزرسانی تنظیم شده است

برای اینکه ایده پردازی آن کمی راحت تر باشد ، در زیر می توانید نمونه ای از نحوه اجرای CNN در یکی از وبلاگ های زنده آنها را مشاهده کنید. مثال زیر دو ویژگی “liveBlogUpdate” را در پوشش انتخابات ۳ نوامبر ۲۰۲۰ نشان می دهد.

عکس طرحواره LiveBlogPosting: ابزاری قدرتمند برای موفقیت در داستانهای برتر

مطالعه موردی

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، بسیاری از این یافته ها در طی تحقیقات برای یک مشتری خاص که علاقه مند به بهبود دید برای چندین رویداد بزرگ یک روزه بود ، کشف شد. به دلیل چابکی مشتری ، آنها در واقع قادر به دریافت داده های ساخت یافته LiveBlogPosting در سایت خود در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بودند. سپس ما آزمایش کردیم تا ببینیم آیا این داده های ساختاری به بهبود دید کلمات کلیدی “سر” بسیار رقابتی در طول روز کمک می کند.

اگرچه نمی توانیم اطلاعات زیادی در مورد بردهای خاصی که دیده ایم به اشتراک بگذاریم ، اما از نظر رقابتی که پست وبلاگ زنده به صورت نگاشته شده ، پیشرفت چشمگیری داشته ایم. هنگام جستجو در کنسول جستجو ، می توانیم شاهد بالابری بین + ۲۰۰٪ تا + ۶۰۰٪ + پیشرفت در کلیک های سالیانه و قابلیت مشاهده برای بسیاری از این شرایط باشیم. در طول بررسی های نقطه ای خود در طول روز ، ما اغلب رتبه بندی پست وبلاگ زنده را در نتایج ۱-۳ (چرخ فلک اول) در Top Stories پیدا کردیم. به نظر می رسد که این اجرا موفقیت چشمگیری در بهبود دید این بخش از SERP ها داشته باشد.

گوگل در مقابل توییتر و نیاز به به روزرسانی های بی درنگ

بنابراین این س becomesال مطرح می شود که چرا Google اینقدر بر نوع داده ساخت یافته LiveBlogPosting تأکید می کند؟ آیا این واقعیت است که صفحه احتمالاً دارای محتوای واقعاً عمیقی خواهد بود؟ آیا به هیچ وجه E-A-T را بهبود می بخشد؟

من تفسیر می کنم که موفقیت این ویژگی یکی از نقاط ضعف موتور جستجو و چگونگی تلاش گوگل برای تنظیم آن را نشان می دهد. یکی از اصلی ترین مشکلات موتور جستجو این است که زمان واقعی بودن آن بسیار دشوارتر است. اگر “اتفاقی” در جهان رخ دهد ، کمی زمان لازم است تا موتورهای جستجو این اطلاعات را به کاربران تحویل دهند. این اطلاعات نه تنها نیاز به انتشار دارد ، بلکه گوگل سپس باید این اطلاعات را خزنده ، فهرست بندی و رتبه بندی کند.

با این حال ، تا زمانی که این اتفاق می افتد ، ممکن است اخبار به راحتی در سیستم عامل هایی مانند Twitter در دسترس باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که کاربران ممکن است از Google به Twitterverse منتقل شوند این است که کاربران در حال جستجوی اطلاعاتی هستند که می خواهند در حال حاضر بدانند و دوست ندارند ۳۰ دقیقه تا یک ساعت منتظر بمانند تا در Google News پر شود.

به عنوان مثال ، وقتی که من فولاد را تماشا می کنم و می بینم یکی از بازیکنان ما بدشانسی آورده است که مصدومیت خود را حفظ کند ، امیدوار نیستم که پاسخ ظاهر شود ، شروع به جستجوی گوگل نمی کنم. درعوض ، من بلافاصله به توییتر می پردم و مانند دیوانه شروع به تازه سازی می کنم تا ببینم آیا یک نویسنده ضرب و شتم ورزشی اخباری درباره آن ارسال کرده است یا خیر

آنچه که من معتقدم گوگل در حال ایجاد آن است ، یک نوع طرحواره است که نشان می دهد یک صفحه در زمان واقعی است. این به گوگل اطمینان می دهد تا بداند ناشر معتبری محتوایی را ایجاد کرده است که باید بیشتر خزیده شود و به کاربران ارائه شود ، زیرا احتمال دارد اطلاعات به روز و دقیق باشند. Google با ارائه ویژگی های غنی و افزایش دید به مقالات با استفاده از این داده های ساختاری ، بیشتر به ایجاد محتوای بی درنگ که جستجوها را در سیستم عامل آنها حفظ می کند ، بیشتر تشویق می کند.

این شواهد همچنین نشان می دهد که سایتهایی که به موتورهای جستجو می گویند تازه و مرتباً به روز می شوند ، یک عامل فزاینده برای الگوریتم هستند. وی هنگام صحبت با Dan Hinckley ، مدیر CT Go Fish Digital ، پیشنهاد كرد كه موتورهای جستجوگر باید مقالاتی را كه اخیراً به روز شده اند ، ترجیح دهند. Google ممکن است نتواند “اعتماد” کند که مقالات قدیمی هنوز اطلاعات دقیق دارند. بنابراین ، اطمینان از به روزرسانی محتوا ممکن است برای اطمینان موتور جستجو در مورد صحت نتایج مهم باشد.

نتیجه

شما واقعاً هرگز نمی دانید که به عنوان یک SEO می توانید از چه مسیرهایی استفاده کنید و این یکی از جالب ترین آنها در طول مدت حضور من در صنعت بود. از طریق تحقیق فقط در مورد این یک نمونه ، ما نه تنها قطعه ای از الگوریتم Top Stories را کشف کردیم ، بلکه در مورد آینده الگوریتم نیز اطلاعاتی کسب کردیم.

کاملاً محتمل است که Google در تلاش برای رقابت بهتر با سیستم عامل هایی مانند Twitter ، همچنان به انگیزه دادن و پاداش دادن به محتوای “در زمان واقعی” ادامه دهد. من بسیار علاقه مندم که هر تحقیق جدیدی را که در مورد طرح LiveBlogPosting یا ترجیح مداوم Google نسبت به محتوای به روز شده انجام شده است ، ببینم.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

هیجان به پایان رساندن یک پروژه تحقیقاتی رقابتی کلیدی ، اغلب جای خود را به وحشت فرار از بهمن فرصت […]

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. آیا […]

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. هنگامی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *