نحوه پیکربندی Google Analytics برای مشاغل محلی

نحوه پیکربندی Google Analytics برای مشاغل محلی

dmin آموزش سئو


نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد.

Google Analytics ابزاری قدرتمند برای مشاغل در هر اندازه است. هنگامی که به درستی استفاده شود ، اطلاعات مهمی تولید می کند که می تواند به تصمیم گیری ارزشمند تجاری در بازاریابی آنلاین یا سئو کمک کند.

در جمعه این هفته وایت برد ، الکس راتینسکی میزبان مهمان پنج مرحله مهم را طی می کند که مشاغل محلی می توانند برای پیکربندی موثر Google Analytics بردارند. در زیر آن را بررسی کنید!

عکس نحوه پیکربندی Google Analytics برای مشاغل محلی
روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتری را در برگه جدید باز کنید!

رونویسی ویدئو

سلام ، موتزر نام من الکس است و من بنیانگذار راتینسکی دیجیتال هستم. ما یک مشاور محلی SEO برای مشاغل کوچک و متوسط ​​هستیم. امروز آنچه می خواهم در مورد آن صحبت کنم نحوه پیکربندی Google Analytics برای مشاغل محلی است.

اکنون Google Analytics ابزاری فوق العاده قدرتمند و کارآمد است که به درستی استفاده شود و به طور دقیق پیکربندی شود. این به ما اطلاعات مهمی راجع به وب سایت ، بازدیدکنندگان ، اینکه چه صفحاتی عملکرد خوبی دارند ، حتی ممکن است از جستجوی جستجوی شما استفاده کنیم ، خصوصاً وقتی که با Google Search Console متصل باشد. بسیاری از اطلاعات مهم که می توانند به ما کمک کنند تا تصمیمات ارزشمند تجاری را برای تلاش های بازاریابی آنلاین یا سئو اتخاذ کنیم.

۱٫ رباتها و عنکبوتها را کنار بگذارید

اکنون پنج گام مهم وجود دارد که ما امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد تا چگونگی پیکربندی حساب Google Analytics خود را با بازدهی بیشتر انجام دهیم. اولین مورد این است که ربات ها و عنکبوت ها را حذف کنید. اکنون این مهم است زیرا برخی از مطالعات نشان داده اند که بالاتر از ۲۵٪ از کل بازدیدها ، ترافیک بات است. هرکدام از ما که واقعاً بسیار خوب وارد حساب Google Analytics شده است ، مطمئن هستم که نمونه هایی از ترافیک ربات بسیار واضح را دیده ایم.

بنابراین روشی که ما در واقع می توانیم این کار را انجام دهیم ، گوگل در واقع یک ابزار کوچک خوب در Google Analytics ایجاد می کند. به Admin> View> View Settings بروید و یک جعبه کوچک زیبا وجود دارد که روی آن فیلتر Bot می گویید. آنچه انجام می دهد این است که از IAB ، دفتر تبلیغات تعاملی می گیرد و در واقع اطمینان حاصل می کند که از لیست عنکبوت ها و ربات های شناخته شده خارج می شود و مطمئن می شود که ما در برابر آن فیلتر خواهیم کرد.

۲٫ هرزنامه و ترافیک شخصی را فیلتر کنید

مرحله بعدی می خواهیم ترافیک هرزنامه و ترافیک شخصی را فیلتر کنیم. اکنون دلیل این داده های نادرست داده های بی ارزش است ، درست است؟ اگر اطلاعات دقیق نداشته باشیم ، واقعاً تلاش خواهیم کرد تا در مورد تلاش های SEO یا بازاریابی آنلاین خود تصمیمات دقیق تجاری را بگیریم. نمی توانم به شما بگویم که چند بار با صاحبان مشاغل روبرو می شوم که تعداد آنها بسیار نادرست است و آنها سعی دارند بر اساس آن تصمیم بگیرند.

بنابراین بسیار مهم است که تا آنجا که می توانیم اطلاعات دقیق بدست آوریم. همیشه برخی از خطاها وجود دارد ، اما هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا بهتر باشد. راهی که می توانیم ترافیک خود را فیلتر کنیم ، رفتن به Admin> View> View Filters و سپس افزودن Filters است. کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم آدرس IP خودمان را فیلتر می کنیم ، شاید آدرس IP تیم ما ، دفتر خانه ما ، محل کار اصلی دفتر اصلی ما ، مواردی از این دست باشد.

راهی که می توانیم انجام دهیم جستجو در “What is my IP” در Google است. در واقع می توانید آدرس IP خود را پیدا کنید و سپس از آنجا می توانید آن را استثنا کنید.

۳٫ اهداف تعیین کنید

شماره سه ، تنظیم اهداف. اهداف بسیار مهم هستند زیرا تنظیم اهداف در واقع به ما کمک می کند تا موفقیت خود را پیگیری کنیم ، درست است؟ این ردیابی موفقیت است. بنابراین می توانیم با رفتن به Admin> View> Goals و سپس New Goal اهداف را تنظیم کنیم.

اهداف مبتنی بر مقصد

انواع مختلفی از اهداف مختلف وجود دارد که ممکن است بتوانیم آنها را تنظیم کنیم و این واقعاً به تجارت و آنچه که به دنبال آن هستید بستگی دارد. اما یکی از محبوب ترین آنها صفحه تشکر یا هدف مبتنی بر مقصد است.

به عنوان مثال ، تصور کنید شما یک شرکت HVAC هستید که در تلاش برای به دست آوردن مشتری های جدید است و می خواهید ببینید عملکرد وب سایت شما چگونه است ، کدام صفحات باعث ایجاد ترافیک می شوند و در صورت تمایل نوع URL یا مسیر هدف چیست.

بنابراین راهی که می توانیم آن را با استفاده از یک هدف مبتنی بر مقصد ردیابی کنیم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که پس از اینکه شخصی فرم را پر کرد ، در واقع به آن صفحه تشکر فرستاده می شود و هر بار که کسی با آن صفحه تشکر ارتباط برقرار می کند ، روی آن قرار می گیرد ، در واقع می تواند به عنوان یک هدف محاسبه شود. این واقعاً مفید است تا به نوعی ببینیم موفقیت آنچه را که به دنبال آن هستیم ، اهداف تجاری ما ، آنچه در آن ماه یا آن سه ماهه برای دستیابی به آن تلاش می کنیم و می توانیم آن را به طور دقیق ردیابی کنیم.

اهداف مبتنی بر رویداد

اکنون نوع دیگری از اهداف ، بیش از دو هدف وجود دارد ، اما ما امروز فقط در مورد دو هدف صحبت خواهیم کرد – اهداف مبتنی بر مقصد در مقابل اهداف مبتنی بر رویداد. اهداف مبتنی بر رویداد برای تنظیم کمی پیشرفته تر هستند ، اما خیلی مشکل نیستند ، اما کمی بیشتر از اهداف مبتنی بر مقصد هستند. اهداف مبتنی بر رویداد هیچ ارتباطی با یک صفحه یا URL خاص ندارند ، اما در واقع ، همانطور که حدس می زنید ، واقعه واقعی که اتفاق افتاده است.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر یک کاربر یک فرم را پر کند یا یک دکمه خاص را کلیک کند ، اینها نمونه هایی هستند که می توانند در یک هدف مبتنی بر رویداد ردیابی شوند. اکنون هر یک از موارد مثبت و منفی وجود دارد. یک هدف مبتنی بر مقصد ، اگر پارامترهای خاصی در URL داشته باشید و دقیقاً مطابقت نداشته باشد ، ممکن است نتوانید برای آن هدف حساب کنید.

یک راه حل در این مورد این است که می توانید آن را از “برابر” به “شروع” تغییر دهید. گزینه دیگر ، احتمالاً کمی بیشتر گزینه بهتر ، یادگیری عبارات منظم است. این می تواند به ما کمک کند تا آن گزینه های مختلف را به نوعی فیلتر کرده و اطلاعات دقیق تری به دست آوریم. با اهداف مبتنی بر رویداد ، یک نکته کوچک دیگر که می خواهیم مراقب آن باشیم این است که اطمینان حاصل کنیم که اعتبار سنجی مناسبی را تنظیم کرده ایم.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر کاربری شروع به پر کردن فرم کند اما در واقع آن را پر نمی کند ، هنگامی که برای اولین بار روی آن دکمه کلیک می کند ، ممکن است این هدف به عنوان یک هدف پیگیری شود ، حتی اگر آن هدف را کامل نکرده باشد. بنابراین دو مرحله اضافی وجود دارد که ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که می توانیم قبل از اینکه نوع آن را منتشر کنیم ، کشف کنیم و آن را ترک کنیم. به این ترتیب می توانیم اطلاعات دقیق بدست آوریم.

۴٫ GA را به GSC وصل کنید

شماره چهار ، Google Analytics را به Google Search Console متصل کنید. اکنون این دو منبع قدرتمند گزارشگری و اطلاعاتی در اختیار ما قرار دارد و می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنها می توانند به طور م toثر با یکدیگر صحبت کنند. همانطور که همه ما می دانیم ، کنسول جستجوی گوگل دارای اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد جستجوی ارگانیک ما ، جستجوی جستجوی خاص ، صفحات خاص ، عملکرد آنها ، موقعیت متوسط ​​، اطلاعات زیادی از این قبیل است.

ما می خواهیم مطمئن شویم که این حساب به حساب Google Analytics ما متصل است. حال راهی که می توانیم این کار را انجام دهیم این است که به Admin> Properties> Properties Settings بروید و سپس انتخاب کمی برای Search Console وجود دارد. قبل از انجام این کار ، همیشه مطمئن شوید که در واقع حساب Google Search Console خود را تنظیم کرده اید. این همیشه مرحله یک است. بنابراین اگر ما بتوانیم این تنظیمات را انجام دهیم ، اتصال این دو کار بسیار آسان تر خواهد بود.

در واقع ، شما نمی توانید این کار را انجام دهید مگر اینکه Google Search Console خود را تنظیم کنید. بنابراین مطمئن شوید که تنظیم شده است و سپس مطمئن شوید که می توانید آن ها را به هم متصل کنید.

۵- از کدهای ردیابی UTM استفاده کنید

در آخر اینکه از کدهای ردیابی UTM استفاده کنید. کدهای ردیابی UTM یک روش واقعاً قدرتمند برای ردیابی اثربخشی کمپین های خاص است ، کاربران ما از کجا آمده اند ، بازدید کنندگان وب سایت ما از کجا آمده اند و چه منابع یا رسانه های خاص یا کمپین هایی از این نظر مثر بوده اند.

به عنوان مثال می توانید یک کد رهگیری UTM در نمایه پیوند Google My Business اضافه کنید تا هر کاربری که از Google My Business وارد حساب Google Analytics شما می شود ، بتواند دسته بندی بازدیدکنندگان وب سایت را که به صورت دقیق مشاهده کرده اند ، مشاهده کند. به طور خاص از Google برای کسب و کار من. اکنون این کار باید به طور منظم انجام شود ، نه به معنای Google برای کسب و کار من ، بلکه باید به طور منظم برای هر کمپین انجام شود.

بنابراین اگر شغل کوچکتر و محلی هستید که شاید برای هر کسی که در این زمینه کار می کند زمان یا بودجه محدودی داشته باشد ، شاید بهتر باشد فقط روی برخی از کمپین های بزرگتر تمرکز کنید ، هر چیزی که کمی ماندگارتر باشد یا هر نوع دیگری کمپین بزرگ خاص. شاید شما در حال انجام یک رویداد محلی هستید یا سالی چند بار یک تبلیغ ویژه دارید. این موارد ممکن است رویدادهایی باشد که ما واقعاً می خواهیم اثربخشی این کمپین ها و استفاده از کدهای ردیابی UTM را ردیابی کنیم.

در واقع می توانیم این را تنظیم کنیم ، برای هر کسی که علاقه مند به تنظیم کد رهگیری UTM خود باشد ، می توانید از Google Campaign URL Builder استفاده کنید. ما مطمئن خواهیم شد که در یادداشت های زیر به آن صفحه دقیق پیوند می دهیم. اما یکسری م trackلفه های مختلف کد رهگیری UTM وجود دارد. امروز ما فقط می خواهیم روی سه مورد تمرکز کنیم ، اینها رسانه ای هستند که از آن آمده اند ، منبع و سپس نام کمپین است.

بنابراین یک مثال از این ممکن است ایمیل بودن باشد ، منبع آن هر خبرنامه خاصی ارسال شود ، و سپس نام کمپین همان چیزی باشد که شما می خواهید در Google Analytics نشان داده شود ، می خواهید آن دسته بندی شود. بنابراین این سه بخش مختلف از مواردی است که ممکن است در کد رهگیری UTM شما گنجانده شود. همه این موارد را می توانید در Google Builder Campaign Google وارد کنید. همچنین انواع دیگر سازندگان URL وجود دارد. اما گوگل یکی از این موارد را برای ما راحت و آسان فراهم می کند.

نکته حرفه ای: Google Tag Manager را بیاموزید

آخرین نکته خوب Google Tag Manager را بیاموزید. در Google Tag Manager کمی منحنی یادگیری وجود دارد ، اما قطعاً امکان پذیر است. من تضمین می کنم می توانید این کار را انجام دهید. وقتی Google Tag Manager را یاد می گیرید ، بسیاری از این موارد دیگر را بسیار آسان می کند ، به خصوص با تنظیم مواردی مانند اهداف مبتنی بر رویداد و اتصال برخی از حساب های مختلف ما ، مانند کنسول جستجوی Google و حتی Google Analytics.

Google Tag Manager ابزاری فوق العاده قدرتمند است. این تمام چیزی است که امروز برای جمعه این هفته تخته سفید داریم. لطفا در صورت تمایل با ما تماس بگیرید ، هر گونه سوال اضافی را در توییتر به آدرسalexratynski بپرسید. همچنین می توانید در ratynskidigital.com به من برسید. در صورت تمایل برای من ایمیل ارسال کنید. من از گفتگو با جامعه Moz بیشتر خوشحالم. من کاملاً همه کسانی که اینجا هستند را دوست دارم.

واقعاً از وقت بچه هایتان قدردانی می کنید. این همه برای این هفته است و تا هفته دیگر که نسخه دیگری از Whiteboard Friday وجود دارد.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com


سوالات و نظرات خود را در مورد GA با استفاده از توییت کنید # موزبلاگ!





منبع

شاید دوست داشته باشید:

رفع SEO روزانه: حسابرسی مشکلات فنی SEO با Moz Pro

رفع SEO روزانه: حسابرسی مشکلات فنی SEO با Moz Pro

سئوی فنی را از کجا باید شروع کنید؟ کار فنی سئو تضمین می کند که زمانی را که برای سئوی […]

نحوه استفاده از ویژگیهای SERP برای اطلاع دادن به استراتژی محتوای خود

نحوه استفاده از ویژگیهای SERP برای اطلاع دادن به استراتژی محتوای خود

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. بسیاری […]

استفاده از کلمات کلیدی در فیلم های YouTube: چگونه می توان بازدید بیشتری داشت

استفاده از کلمات کلیدی در فیلم های YouTube: چگونه می توان بازدید بیشتری داشت

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *