نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

dmin آموزش سئو


عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

برخی از مدل های تجاری در خندق های بزرگراه های اطلاعاتی Google وجود دارند که متعلق به نتایج جستجوی محلی هستند ، اما در دستورالعمل های رسمی به خوبی رعایت نشده اند. ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) نمونه ای از این موارد هستند: آنها در سراسر بسته های محلی ، جستجوگرها و نقشه ها هستند ، اما مدل آنها کمی غیر معمول است و Google هنوز دستورالعمل ها را به روز نکرده است تا نشان دهد دقیقاً چگونه آنها را در Google My نشان می دهد تنظیمات تجاری

امروز ، ما بهترین روش های ایستگاه شارژ EV خود را – براساس قوانین Google برای شرکت های مشابه – جمع خواهیم کرد و همچنین چند نکته رایگان برای بازاریابی جستجوی محلی را به صندوق عقب خواهیم انداخت.

چگونه می توان ایستگاه شارژ EV خود را با لیست های Google My Business مدیریت کرد

عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

چه مالک باشید ، چه بازاریاب داخلی یا کارمند نمایندگی که وظیفه تبلیغ ناوگان ایستگاه های شارژ EV به صورت آنلاین ، حضور در نتایج جستجوی محلی Google – از جمله بسته های محلی ، جستجوی محلی ، نمایه های تجاری Google و Google را بر عهده داشته است. نقشه ها – باید هسته اصلی استراتژی دیجیتالی شما باشد.

در حالی که دستورالعمل های مفید Google به طور خاص به ایستگاه های شارژ EV نمی پردازند ، اثبات واجد شرایط بودن برای درج را می توان در ویژگی ها و دسته های ویژه ویژه Google برای این مدل ها مشاهده کرد. به عنوان مثال ، تصویر بالا نمادهای شارژر ، نوع نوع شارژر و نمایشگرهای وات را در نتایج محلی نشان می دهد. در ایالات متحده و انگلیس ، Google برای راحتی مصرف کننده ، داده های موجود برای شارژر زنده را برای برخی از شبکه ها نمایش می دهد. حتی پین های نقشه برای ایستگاه های شارژ EV آیکون های خاصی در خود دارند.

گوگل قطعاً از آنها اطلاع دارد و می خواهد این صنعت در لیست قرار بگیرد.

اگر قبلاً هرگز لیست GMB راه اندازی نکرده اید ، منابع شخصی Google روند تکمیل و اعتبار سنجی یک نمایه را برای یک مکان خاص به شما کمک می کند ، اما به احتمال زیاد بازاریابان ایستگاه شارژ EV همزمان با بسیاری از مکان ها سر و کار دارند. اگر لازم است ۱۰ مکان یا بیشتر را لیست کنید ، درعوض از قابلیت بارگذاری انبوه Google استفاده خواهید کرد. همچنین می خواهید برای تأیید انبوه این لیست های بزرگ مراجعه کنید.

اما قبل از شروع ، در اینجا راهنمایی ویژه ای برای مدیریت برخی از زمینه های اصلی است که برای هر ایستگاه شارژ EV که بازاریابی می کنید پر می کنید.

عنوان تجاری

گوگل می خواهد شما این قسمت را با نام دقیق کسب و کار همانطور که در دنیای واقعی نشان داده می شود پر کنید. بیشتر لیست هایی که در این بخش مشاهده کردم ، افزودن کلمات “ایستگاه شارژ” به نام تجاری آنها بود که از نظر فنی دستورالعمل های Google را نقض می کند. همانطور که قرار است پمپ بنزین ها خود را به عنوان “Shell” یا “Valero” ذکر کنند ، ایستگاه های شارژ EV که می خواهند با احتیاط به این دستورالعمل ها بچسبند باید “EVgo” یا “ChargePoint” باشند.

طبق این دستورالعمل ها ، گوگل بیش از آنچه “رستوران فست فود مک دونالد” یا “فروشگاه بزرگ Macy” بخواهند لیست های تحت عنوان “ایستگاه بنزین شل” یا “ایستگاه شارژ EVgo” را نمی خواهد.

اما اکنون برای یک حقیقت خانگی: گوگل می گوید شما فقط قرار است مارک تجاری واقعی خود را در این عناوین قرار دهید ، اما آنها برای اجرای این دستورالعمل اقدامات زیادی نمی کنند و داشتن کلمات کلیدی در عنوان تجاری متناسب با زبان جستجو اعتقاد جدی برای بهبود رتبه بندی محلی دارد. بنابراین ، اگر به این دستورالعمل ها پایبند باشید و “ایستگاه شارژ” را از عناوین تجاری خود حذف کنید ، ممکن است رتبه بندی شما کاهش یابد. این توزین کلمات کلیدی در عنوان کسب و کار مسئله دیرینه ای است که Google باید آن را حل کند.

صادقانه بگویم ، من فکر می کنم وجود کلمات “ایستگاه شارژ” در عنوان لیست در واقع ممکن است به کاربرانی کمک کند که تازه به فن آوری EV ظهور کرده اند و سعی می کنند بفهمند کجا شارژ می شوند ، اما عقل سلیم و سیاست های گوگل اغلب با هم اختلاف دارند. .

عنوان کسب و کار خود را از سایر اطلاعات اضافی مانند اطلاعات مکان ، یا صفتهایی مانند “ارزانترین” یا “بهترین” خالی نگه دارید.

نشانی

قرارگیری ایستگاه های شارژ EV در پارکینگ های مکان های شلوغ عمومی مانند مراکز خرید ، ایستگاه های راه آهن و پارک های تجاری ، یک روند غالب است. به طور معمول ، برای واجد شرایط بودن در یک لیست GMB ، یک کسب و کار باید آدرس خود را داشته باشد ، اما نگاهی به نتایج موتور جستجوی محلی Google (از جمله Google Maps) نشان می دهد که ایستگاه های شارژ مجاز به استفاده از آدرس فضای عمومی هستند. به عنوان مثال ، یک ایستگاه شارژ EV در یک مرکز نواری نزدیک من از همان آدرس Target استفاده می کند که مرکز خرید را لنگر می اندازد.

علاوه بر این ، مشاغل میزبان ایستگاه شارژ مجاز به داشتن پیوند در لیست های خود برای تبلیغ این ویژگی هستند.

همچنین به آدرس مربوط می شود ، بسیاری از ایستگاه های شارژ EV جزئیاتی را در لیست خود پیدا می کنند که آنها را به عنوان “واقع در” یک فضای عمومی توصیف می کند. اگر توصیفگر “واقع در” اشتباه است ، در google.com/maps به دنبال کسب و کار بگردید ، روی دکمه “پیشنهاد ویرایش” کلیک کنید و سعی کنید اطلاعات موجود در این قسمت را ویرایش کنید:

عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

اگر چند هفته دیگر پس از انجام این عمل تصحیح نکردید ، با پشتیبانی Google برای کسب و کار من تماس بگیرید و در مورد آنچه در جریان است توضیح دهید.

شماره تلفن

ما در اینجا از خواسته های خودپردازها و دکه های Google توسط خود استفاده خواهیم کرد. همانطور که قبلاً در ستون خود در کیوسک های محصولات محلی صحبت می کردم ، ایستگاه های شارژ EV که بازاریابی می کنید به شماره تلفن پشتیبانی مشتری نیاز دارند.

باز هم ، این یکی از آن مناطق خاکستری غیر معمول است. به طور معمول ، داشتن یک شماره تلفن منحصر به فرد برای هر مکان کسب و کار توصیه استاندارد است. اما ، برای ایستگاه های شارژ EV ، این بدیهی است که عملی نیست. در عوض ، مطمئن شوید که لیست های شما شماره تلفن راهنمای شما را برای نیازهای خدمات مشتری دارند.

کلمه ای به خردمندان: Google گاهی اوقات مستعد مخلوط کردن لیست ها با اطلاعات بسیار مشابه است. داشتن ده ها ، صدها یا هزاران لیست با همان نام تجاری و شماره تلفن روی آنها ، می تواند منجر به ایجاد تصادفی لیست های تکراری شود. شرکت های بزرگ و چند لیست مانند مارک های شارژ EV ممکن است بخواهند خدمات خودکار و تشخیص مصنوعی ارائه شده توسط Moz Local را بررسی کنند تا موارد تکراری مزاحم در مدیریت لیست ها ، اهداف دید و جهت مشتری تداخل نداشته باشند.

دسته بندی

“ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی” دسته اصلی مناسب شماست و جستجوی من از طریق لیست ها و پایگاه داده های گروه GMB فقط یافتن یک دسته مرتبط دیگر است ، “پیمانکار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی” که ممکن است مربوط به شغلی شما باشد یا نباشد. بازاریابی مجدد

ساعات عملکرد

در دستورالعمل های Google آمده است که پمپ بنزین ها باید ساعاتی را که پمپ های آنها در دسترس است لیست کنند و برای اکثر ایستگاه های شارژ EV ، این احتمالاً ۲۴ ساعته است. همانطور که در بالا گفته شد ، احتمالاً داده های خود را از طریق صفحه گسترده بارگذاری انبوه در Google بارگذاری می کنید و پیکربندی مناسب برای نشان دادن ۲۴ ساعته روزانه در صفحه گسترده ، ساعت ۱۲:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ صبح است.

آدرس اینترنتی

به شما اجازه داده می شود در هر لیست که ایجاد می کنید پیوند وب سایت را درج کنید. بهترین تجربه کاربری که در لیست ایستگاه های شارژر EV با آن روبرو هستم این است که لیست به یک صفحه فرود برای مکان مورد نظر من پیوند می یابد. در سمت مقابل ، در عوض ، اگر به صفحه اصلی برند پیوند دهید ، ممکن است یک افزایش رتبه داشته باشید ، زیرا صفحات اصلی معمولاً دارای صفحه اعتبار بیشتری نسبت به صفحات مقصد هستند.

عکس / فیلم

با افزودن چند عکس از مکان شارژر ، هر لیست را برای مشتریان برجسته کنید. با توجه به این واقعیت که بسیاری از شارژرها در پارکینگ های وسیع هستند ، سعی کنید چند عکس بگیرید که نشان دهنده ارتباط ایستگاه با بزرگترین تجارت لنگر در نزدیکی آن است. این به مشتری مداری کمک می کند. و با توجه به جدید بودن فناوری EV ، بارگذاری ویدئویی از نحوه استفاده از هر نوع شارژر برای دارندگان جدید وسایل نقلیه الکتریکی بسیار مفید خواهد بود.

بررسی ها

با گشت و گذار در اطراف منطقه SF Bay ، نمی توانم توجه کنم که تعداد اندکی از نظرات این نهادها را دریافت می کنند ، به این معنی که برای هر مارک شارژر EV که تلاش همگانی برای بازبینی انجام می دهد ، برنده های راحتی وجود دارد. اگر قصد ساخت صفحات فرود در وب سایت مارک تجاری برای هر محل ایستگاه شارژ را دارید ، یک فراخوان اقدام و پیوند قوی برای قرار دادن یک بررسی در Google در این صفحات قرار دهید. همچنین می توانید از یک تولیدکننده لینک بررسی رایگان استفاده کنید و سپس با استفاده از سرویسی مانند bitly برای متن درخواست یا درخواست بررسی ایمیل ، URL را کوتاه کنید.

فقط به صورت عمده درخواست بازبینی نکنید. اگر به یک باره تعداد آنها زیاد شود ، Google ممکن است آنها را به عنوان مشکوک فیلتر کند. و هرگز به هیچ وجه انگیزه بررسی ها را ایجاد نکنید – این امر می تواند منجر به از دست دادن بازبینی ، مجازات ها و اقدامات قانونی شود.

سوال ها و جواب ها

جای تعجب ندارد که لیست ایستگاه های شارژ EV به مشتریان نشان می دهد که از ویژگی پرسش و پاسخ Google برای پرسیدن در مورد هزینه ها و نحوه استفاده از کیوسک ها استفاده می کنند. اینها منجر به مارک تجاری می شوند و مارک باید به آنها پاسخ دهد ، نه این که برای پاسخهای با کیفیت متفاوت در اختیار مردم قرار گیرد. اگر از Moz Local برای مدیریت لیست های خود استفاده می کنید ، داشبورد هر بار که س newال جدیدی از لیست شما وارد می شود ، به شما هشدار می دهد.

Google Posts

Google Posts یک روش عالی برای برجسته کردن نام تجاری با رقبای کم فعالیت است که با میکروبلاگینگ محتوای اقناعی که در لیست شما وجود دارد ، وجود دارد ، اما برای مارک شارژ معمول EV ، این ویژگی مشکل ساز است. Google اجازه نمی دهد زنجیره های بزرگ به صورت انبوه در لیست آنها پست کنند. برخی از خدمات شخص ثالث وجود دارد که هک کردن این سناریو را تسهیل می کند.

لیست های فراتر از Google

Google ممکن است منبع غالب شما در لیست های مشاغل محلی باشد ، اما در آنجا ترمز نگیرید. Moz از شرکای شبکه توزیع داده های موقعیت مکانی ما که در حال حاضر لیست های ایستگاه های شارژ EV را پشتیبانی می کنند ، ترسیم کرده است. درباره ایجاد حضور خود در برنامه های اصلی نگاشت مانند Apple Maps ، موتورهای جستجو مانند Bing ، جمع کننده هایی مانند Infogroup و ارائه دهندگان ناوبری تلفن همراه مانند Navmii با ما صحبت کنید. Moz Local می تواند به شما کمک کند تا در چندین سیستم عامل فهرست شوید تا مشتریان بالقوه بتوانند مکان های ایستگاه شارژ شما را از طریق روش های جستجوی ترجیحی خود پیدا کنند.

نکات بازاریابی جستجوی محلی برای ایستگاه های شارژ EV

عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

JP Morgan پیش بینی کرده است که EVS و HVs طی ۵ سال آینده ۳۰٪ از کل فروش وسایل نقلیه را تشکیل می دهند و طبق تخمین استاتیستا حدود ۲۵۰۰۰ ایستگاه شارژ در ایالات متحده وجود دارد. این یک تجارت بزرگ است و گرچه نمی توان راحتی شارژ در خانه را شکست ، اما وجود شارژرها و شارژرهای شارژر در سراسر شهر کمک زیادی به افزایش آگاهی از افزایش EV و کاهش انتقال از سوخت های فسیلی می کند. .

به عنوان یک ساکن کالیفرنیا – ایالتی که بیشترین وسایل نقلیه الکتریکی را در خود دارد و همچنین ایالتی که دچار وخیم ترین ویرانی ها از تغییرات آب و هوایی شده است – هر ایستگاه شارژ جدیدی که در Google Maps ظاهر می شود ، برای من نشانه امید است. اما من صریح خواهم گفت من یک “ماشین” نیستم ، و علی رغم اینکه طی چند سال گذشته تلاش مشترک داشته ام تا بفهمم چگونه شخصاً می توانم از یک راننده نگران کننده و بنزینی به یک مسافر با افتخار EV تبدیل شوم به من آموخته است که این جاده آسفالته است با سوالات بی شماری.

و این در واقع خبر خوبی برای مارک های ایستگاه شارژ EV است!

خواه بازاریابی EVgo ، Blink ، تسلا ، ChargePoint یا ده ها راه حل شارژ دیگر باشید ، استراتژی بازاریابی آنلاین شما متکی به انتشار محتوایی است که با پاسخ دادن به س answالات آنها ، مشکلات مصرف کنندگان را حل می کند. خوشبختانه برای صنعت شما ، س questionsالات مشتریان به قدری فراوان است که زمینه را برای شما فراهم می کند تا محتوای وب سایت کاملاً خارق العاده ای را بسازید که به مرور زمان با توسعه اقتدار ، از رتبه بندی ارگانیک و محلی شما پشتیبانی کند.

در اینجا یک گردش کار شش مرحله ای ساده برای درست کردن آن وجود دارد:

۱٫ از مشتریان نظر سنجی کنید

با سرمایه گذاری جزئی در فناوری نظر سنجی ، به شما امکان می دهد مستقیماً از مردم بپرسید که بیشتر از ایستگاه های شارژ چه چیزی می خواهند. آیا سرعت ، مکان ، درگاه های بیشتر ، دستورالعمل های بهتر ، گزینه های مختلف پرداخت است؟ آموخته های خود را کشف و مستند کنید.

۲٫ بررسی و س questionsالات صنعت را تحلیل کنید

در بررسی های آنلاین خود به موضوعات رایج نگاه کنید. به عنوان مثال ، موضوعی که از عمودی شارژ EV مشاهده می کنم شکایات مربوط به نشستن در اتومبیل های داغ بیش از ۳۰ دقیقه هنگام شارژ است. وقتی به آن فکر می کنید ، پمپ بنزین ها پمپ ها را سایه می اندازند ، هرچند که مراجعه کنندگان فقط ده دقیقه در آنجا هستند. اگر مشتریان شما در گرمای تابستان ناراحت هستند ، آیا خواص به شما امکان می دهد تا سایبان بسازید ، یا حتی بهتر ، برخی از درختان بومی را بکارید تا اهداف سبز خود را دو برابر کنید؟

Moz Local 100 کلمه رایج را در بررسی های شما برای اهداف تجزیه و تحلیل احساسات نمایش می دهد. برای الهام بخشیدن به محتوا و پیشرفت های ساختاری ، عمیقاً در این موارد جستجو کنید.

و احساسات مثبت و منفی را بررسیهای رقبای خود بررسی کنید. چه مسابقه ای اشتباه می شود که می توانید درست آن را بدست آورید؟ اگر فرصت هایی از این دست را پیدا کردید ، مطمئن باشید که در مورد آنها می نویسید.

۳٫ ابزار تحقیق درباره کلمات کلیدی را روشن کنید

عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی
  • ایستگاه های شارژ اتومبیل برقی چگونه کار می کنند؟
  • کجا می توانم ماشین الکتریکی خود را شارژ کنم؟
  • بهترین ایستگاه شارژ EV چیست؟
  • چگونه ایستگاه های شارژ رایگان پیدا کنیم
  • برای هر بار شارژ ، تسلا چند مایل می گیرد؟
  • آیا ایستگاه های EVgo رایگان هستند؟
  • آیا می توانم از ChargePoint در EVgo استفاده کنم؟
  • ایستگاه شارژ سطح ۳ چیست؟

س trulyالات واقعاً در فضای شارژ EV زیاد است. Moz Pro Explorer Keyword Explorer به شما امکان می دهد کلمات کلیدی و عباراتی را تایپ کنید که احساس می کنید می تواند برای شغلی که در آن بازاریابی می کنید مهم باشد ، و سپس نتایج را فیلتر کنید تا س questionsالاتی مانند سوالات موجود در لیست من را در بالا مشاهده کنید. اگر برای یک حساب رایگان انجمن Moz ثبت نام کنید ، می توانید ماهیانه ۱۰ پرس و جو رایگان انجام دهید یا برای تحقیقات قوی تر در مورد کلمات کلیدی به یک حساب پولی ارتقا دهید.

سایر گزینه های رایگان شامل Google’s Ads Keyword Planner و نسخه پرداخت نشده Answer the Public است.

یافته های خود را مستند کنید تا لیستی از س questionsالات ایجاد کنید که بتوانید مطالب را براساس آنها پایه گذاری کنید.

۴٫ نگاهی بیندازید به Google Trends

Google Trends به شما علاقه مندی به موضوعات مربوط به ایستگاه های شارژ EV را نشان می دهد ، و حتی می توانید این موضوع را توسط مناطق یک کشور مشاهده کنید تا به شما در محلی سازی بازاریابی کمک کند. نگاه من به این داده ها نشان می دهد که علاقه به این موضوع با ظهور همه گیر COVID-19 بسیار مورد توجه قرار گرفت اما اکنون دوباره به طور مداوم در حال افزایش است. برای موضوعاتی که باید آنها را پوشش دهید ، از این ابزار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۵٫ رقابت را تحلیل کنید

عکس نکات محلی SEO برای ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی

اگر یک حساب Moz Pro دارید ، می توانید از ویژگی Moz’s On-Page Grader نه تنها برای دیدن صفحات وب سایت خود برای دیدن نحوه بهبود بهینه سازی آنها ، بلکه برای تجزیه و تحلیل اینکه رقابت شما درست و غلط است استفاده کنید. اگر می توانید نقاط ضعفی در استراتژی یک رقیب سرسخت پیدا کنید ، می توانید با نکاتی که On-Page Grader ارائه می دهد ، بهتر عمل کنید.

با دقت نگاه کنید به آنچه رقبا در وب سایت ها و حساب های اجتماعی خود درباره آنها می نویسند. اگر آنها موضوعی را پوشش می دهند که تحقیقات کلمات کلیدی شما نمایان نشده است ، آن را یادداشت کنید.

۶٫ نوشتن بگیرید!

اکنون ، لیستی از س questionsالات و عبارات کلیدی را که کشف کرده اید بردارید ، آنها را بر اساس موضوعات گروه بندی کنید و شروع به ایجاد صفحاتی برای آنها در وب سایت خود یا ارسال پست در وبلاگ مارک کنید ، و پاسخ دهید. بعضی از صفحات ممکن است کوتاه و برخی دیگر طولانی باشند – قاعده کلی این است که به طور کامل هر سوال را کاملاً پوشش دهید. ممکن است دریابید که برخی از موضوعات به بهترین وجه از طریق رسانه های دیگر پاسخ داده می شوند ، مانند فیلم های کوتاه. بسیار عالی است ، اگر می توانید آنها را تولید کنید ، اما ارائه متن های نوشتاری را فراموش نکنید.

یافته های شما همچنین می تواند باعث ارسال پست های شما در شبکه های اجتماعی ، پست های Google شما شود و س FAالات متداول برتر را که می توانید از طریق س Quesالات و پاسخهای Google در نمایه های Google Business خود بپرسید و به آنها پاسخ دهید ، ارائه می دهد.

در آخر ، به یاد داشته باشید که بازاریابی نیاز به تبلیغ فعال دارد. فقط اجازه ندهید مطالب شما در وب سایت شما بنشینند به این امید که کسی برای خواندن آن وارد شود. بهترین قطعات خود را از طریق رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاران محلی رسانه های چاپی و آنلاین و مراکز اجتماعات محلی ، مانند وب سایت های محله و وبلاگ های فوق محلی فعالانه تبلیغ کنید. برای ایجاد روابط واقعی در شهرهایی که در آنها مکان ایستگاه شارژ خود را بازاریابی می کنید تلاش کنید تا همیشه آگاهی خود را نسبت به تعهد برند خود در ایجاد شهرها و شهرها برای مکان های بهتر افزایش دهید.

سوالی دارید؟ از من در نظرات بپرسید من شخصاً در حال گسترش سریع ایستگاه های شارژ EV در ایالات متحده و سراسر جهان هستم ، و اگر این مدل را بازاریابی می کنید ، دوست دارم از شما بشنوم!



منبع

شاید دوست داشته باشید:

Google Posts: عامل تبدیل - عامل رتبه بندی نشده است

Google Posts: عامل تبدیل – عامل رتبه بندی نشده است

اگرچه Google Posts یک عامل رتبه بندی نیست ، اما همچنان می تواند یک منبع فوق العاده موثر برای افزایش […]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

من به عنوان یک استراتژیست ارشد تجزیه و تحلیل که در یک آژانس با مشتریانی در سراسر صنایع کار می […]

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

آیا تا به حال لازم است اهمیت Domain Authority را برای مشتری ها یا همکارانی که تجربه SEO کمی دارند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *