پانزده سال مدت طولانی در سئو است

پانزده سال مدت طولانی در سئو است

dmin آموزش سئو


من اخیراً روحیه ای درون نگرانه داشته ام.

در اوایل سال جاری (۱۵ سال پس از شروع Distilled در سال ۲۰۰۵) ، ما یک شرکت جدید به نام SearchPilot را برای تمرکز روی تست A / B SEO و فناوری متا-CMS (که قبلاً با نام Distilled ODN شناخته می شد) متمرکز شدیم و بخش مشاوره و کنفرانس را با هم ادغام کردیم. تجارت با Brainlabs.

من هم اکنون مدیرعامل SearchPilot (که در درجه اول متعلق به سهامداران Distilled است) هستم ، و همچنین شریک SEO در Brainlabs هستم ، بنابراین … من از همه متاسفم ، اما بسیار در صنعت سئو هستم.

به همین ترتیب ، احساس می کنم که پایان یک فصل برای من بیش از پایان کتاب باشد ، اما هنوز هم مجبور شده است تا آنچه را که تغییر کرده و آنچه در طی ۱۵ سال گذشته نبوده ام ، نگاهی بیندازم. صنعت.

من نمی توانم ادعا کنم که اولین نسل از کارشناسان سئو هستم ، اما از حدود سال ۱۹۹۶ وب سایت های خود را بنا کرده ام و از ابتدا شاهد رشد گوگل هستم ، احساس می کنم شاید من نسل دوم باشم و شاید هم داشته باشم. برخی از داستان های جالب برای به اشتراک گذاشتن با کسانی که جدیدتر از این بازی هستند.

من مغز خود را امتحان كرده ام تا آنچه را كه در آن زمان احساس قابل توجهی می كرد ، به خاطر بیاورم و همچنین به روندهای بزرگ در زمان حضور در صنعت نگاه كنم ، تا آنچه را كه من تصور می كنم یك لیست خواندن جالب باشد كه بیشتر افراد در وب كار می كنند ، نگاه كنم. امروز خوب است که در مورد آن بدانم

دوره های بزرگ جستجو

من در ابتدای ارائه ای که در سال ۲۰۱۸ ارائه دادم شوخی کردم که دوره های بزرگ جستجو بین دستورالعمل های موتورهای جستجو و موتورهای جستجو که به سرعت از آن دستورالعمل ها دور می شوند تغییر می کنند وقتی دیدند که وب مسترها واقعاً چه کاری انجام داده اند:

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

اگرچه این اسلایدها کمی زبانی به نظر می رسید ، اما فکر می کنم چیزی برای فکر کردن در مورد دوره ها وجود دارد:

  1. ساخت وب سایت: آیا وب سایت دارید؟ آیا می خواهید یک وب سایت؟ اکنون باور کردن سخت است ، اما در روزهای ابتدایی وب ، افراد زیادی برای ترقی کسب و کارشان به اینترنت مجبور شدند.
  2. واژه‌های کلیدی: بازیابی اطلاعات اولیه هنگامی که وبمسترها دریافتند که می توانند سیستم را با پر کردن کلمات کلیدی ، متن پنهان و موارد دیگر بازی کنند ، بازیابی اطلاعات مخالف شد.
  3. پیوندها: با افزایش مقیاس وب فراتر از دایرکتوری های مدیریت شده توسط کاربر ، الگوریتم های مبتنی بر پیوند برای جستجو شروع به تسلط می کنند.
  4. نه این پیوندها: الگوریتم های مبتنی بر پیوند شروع به جای دادن به الگوریتم های مبتنی بر پیوندهای مخالف می کنند زیرا مدیران وب سایت پیوندهای مبادله ، خریداری و دستکاری در گراف وب را تغییر می دهند.
  5. محتوای دم بلند: در کنار این دوره ، طول دم دراز شروع به درک بهتر توسط هر دو وب مستر و خود گوگل – و به نفع هر دو طرف ایجاد مقدار زیادی از مطالب (غالبا مبهم) و ایجاد آن برای فهرست بندی در هنگام لزوم بود.
  6. نه آن محتوا: شاید به صورت قابل پیش بینی (به روند موجود در اینجا مراجعه کنید) ، میانگین کیفیت محتوای برگشت یافته در نتایج جستجو به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، بنابراین ما اولین عوامل رتبه بندی یادگیری ماشین را در قالب تلاش برای ارزیابی “کیفیت” مشاهده می کنیم (در کنار ارتباط و اختیار وب سایت).
  7. یادگیری ماشینی: احتمالاً همه چیز از آن نقطه به بعد یک ماجراجویی در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بوده است ، و همچنین در دوره شغلی اکثر بازاریاب ها که امروز در سئو کار می کنند اتفاق افتاده است. بنابراین ، در حالی که من عاشق نوشتن در مورد آن مطالب هستم ، یک روز دیگر برمی گردم.

تاریخچه SEO: لحظه های مهم

اگرچه من مطمئن هستم که داستانهای جالبی در مورد دوران قبل از گوگل سئو برای گفتن وجود دارد ، من شخص مناسبی نیستم که به آنها بگویید (اگر منبع خوبی دارید ، لطفاً آن را در نظرات رها کنید) ، بنابراین بیایید در اوایل سفر Google شروع کنیم:

فناوری بنیادی Google

حتی اگر در سال ۲۰۲۰ به جستجوگرها وارد شوید ، در دنیایی از عوامل رتبه بندی آموخته شده با ماشین ، من هنوز هم توصیه می کنم که به عقب برگردید و کارهای علمی اوایل که به طرز شگفت آور در دسترس است را بخوانید:

اگر در حال استفاده از وب نیستید ، احتمالاً سخت است تصور کنید که بهبود الگوریتم مبتنی بر PageRank گوگل چه پیشرفتی در مرحله قبل داشته است (در عین حال به یادگار مانده است) و یادآوری آن دشوار است ، حتی برای کسانی که ما بودند):

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

IPO Google

در «چیزهایی که به راحتی به راحتی قابل یادآوری نیست» ، در زمان IPO گوگل در سال ۲۰۰۴ ، تعداد بسیار کمی از مردم انتظار داشتند که گوگل به یکی از سودآورترین شرکت ها تبدیل شود. در روزهای نخست ، بنیانگذاران از بی اعتنایی خود به تبلیغات صحبت کرده بودند و در تبلیغات تبلیغاتی مبتنی بر کلمات کلیدی تا حدودی با اکراه آزمایش کرده بودند. به دلیل این نگرش ، حتی در داخل شرکت ، بیشتر کارکنان نمی دانستند که چه موشکی را ساخته اند.

از این دوران ، توصیه می کنم نامه IPO بنیانگذاران را بخوانید (به این مقاله عالی از دنی سلیوان مراجعه کنید – که اکنون با کمال تعجب SearchLiaison در Google):

“نتایج جستجوی ما بهترین مواردی است که می دانیم چگونه تولید کنیم. آنها بی طرفانه و هدفمند هستند ، و ما پرداخت برای آنها یا برای درج یا بروزرسانی های مکرر را نمی پذیریم. “

“از آنجا که ما بازرگانان را برای ورود به سایت Froogle شارژ نمی کنیم [now Google shopping]، کاربران ما می توانند دسته بندی محصولات را مرور کرده و یا با اطمینان از نتایج حاصل از ارائه شده ، جستجو را در محصولات انجام دهند. ” – S1 Filing

بعلاوه ، کتاب Plex کتابی لذت بخش است که در سال ۲۰۱۱ توسط استیون لوی منتشر شده است. این داستان آنچه را که اریک اشمیت مدیرعامل آن زمان (حدود زمان IPO) نامیده بود “استراتژی پنهان” را روایت می کند:

“به کسانی که راز را می دانستند … کاملاً محکم دستور داده شده بودند که دهان خود را در مورد آن باز نگه دارند.”

“آنچه گوگل پنهان کرده بود این بود که چگونه کد کسب درآمد را در اینترنت خراب کرده است.”

خوشبختانه برای گوگل ، برای کاربران و حتی بازاریابان جستجوی ارگانیک ، معلوم شد که این در واقع با ایده آلهای خالص آنها از روزهای قبل از IPO ناسازگار نیست ، زیرا ، همانطور که لوی می گوید ، “در تست های مکرر ، جستجوگرها با صفحات خوشحال تر بودند. با آگهی های تبلیغاتی نسبت به مواردی که آنها سرکوب شدند. ” پسر

فهرست همه چیز

در آوریل ۲۰۰۳ ، Google شرکتی به نام Applied Semantics را به دست آورد و مجموعه ای از رویدادها را که به نظر من ممکن است کم ارزش ترین بخش تاریخ Google باشد ، به حرکت درآورد.

فن آوری کاربردی Semantics با فناوری تبلیغات متنی خاص خود ادغام شد تا AdSense شود. اگرچه درآمد AdSense همیشه از AdWords کمبود بوده است (اکنون فقط “Google Ads”) ، اما اهمیت آن در تاریخ سئو قابل درک نیست.

با دموکراتیک کردن کسب درآمد از محتوا در وب و این امکان را فراهم کرد که همه بتوانند برای تولید محتوای مبهم هزینه دریافت کنند ، این بودجه برای ایجاد مبالغ پوچ از آن محتوا تأمین مالی کرد.

بسیاری از این محتوا هرگز به دلیل وجود موتور جستجوگر که در توانایی ارائه نتایج عالی برای جستجوی دم های طولانی سرآمد باشد ، هرگز دیده نمی شدند ، حتی اگر این جستجوها بسیار نادر بودند یا قبلاً دیده نشده بودند.

به این ترتیب ، موتور جستجوی Google (و کسب و کار تبلیغاتی در جستجوی تبلیغات) یک پروانه قدرتمند با کار خود در AdSense تشکیل داد و بودجه تولید محتوا را برای تمایز خود با بزرگترین و کاملترین فهرست وب ایجاد کرد.

با این حال ، مانند بسیاری از فصل های داستان ، این هیولا را در قالب محتوای کم کیفیت و یا حتی خودکار تولید شده به وجود آورده است که در نهایت منجر به بحران های روابط عمومی و تلاش های گسترده برای رفع آن می شود.

اگر به عصر همه چیز به فهرست علاقه مند هستید ، می توانید اطلاعات بیشتر درباره تفکرات من را در اسلاید ۴۷+ از From Horse’s Mouth بخوانید.

اسپم وب

اولین اشکال هرزنامه در اینترنت اشکال مختلف پیام بود که به عنوان اسپم ایمیل به جریان اصلی ضربه می زدند. در اوایل دهه ۲۰۰۰ ، گوگل در مورد مشکلی که در نهایت آنها “اسپم وب” نامیده شده است صحبت کرده است (اولین موردی که من از اسپم پیوندها را دیده ام) در یک نمایش Amit Singhal از سال ۲۰۰۵ با عنوان چالش در اجرای یک موتور جستجوی وب تجاری [PDF])

من گمان می کنم که حتی افرادی که امروز در سئو کار خود را شروع می کنند ممکن است از مت کاتس – اولین رئیس وب اسپم – شنیده باشند ، زیرا او به رغم اینکه از سال ۲۰۱۴ در گوگل کار نکرده است ، هنوز هم اغلب به آن مراجعه کرده است. من از این ارائه ۲۰۱۵ که لذت می برد ، صحبت کردم. گوگل

عصر کیفیت جستجو

با گذشت زمان ، به دلیل ماهیت متضاد وب مسترها که سعی می کنند در مقابل گوگل (و دیگران) تلاش کنند تا بهترین موتور جستجوگر خود را بدست آورند ، هرزنامه وب خالص تنها مشکلی با کیفیت Google نبود. بازی و گربه موش با دستکاری لکه بینی – به ویژه از محتوای درون صفحه ، پیوندهای خارجی و متن لنگر) – یک ویژگی تعیین کننده برای دهه آینده به علاوه جستجو خواهد بود.

بعد از ارائه Singhal در بالا ، اریک اشمیت (مدیر عامل آن زمان گوگل) گفت: “مارک ها راه حل هستند ، نه مشکل … مارک ها چگونه شما می توانید cesspool را مرتب کنید.”

کسانی که از این صنعت جدیدتر هستند ، احتمالاً برخی از به روزرسانی های Google (مانند “به روزرسانی اصلی” اخیر) را در دست اول تجربه کرده اند و احتمالاً از چند به روزرسانی خاص قدیمی نیز شنیده اند. اما “وینس” که بعد از “فلوریدا” (اولین به روزرسانی عمده گوگل) تأیید شد ، و اندکی پس از اظهارات اشمیت در مورد برند ، مورد توجه ویژه قرار گرفت ، مورد پسند ویژه ای برای طرفداری از مارک های بزرگ بود. اگر تمام تاریخ را دنبال نکرده اید ، می توانید به روزرسانی های کلیدی گذشته را در اینجا بخوانید:

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

یک تهدید واقعی برای شهرت

همانطور که در بخش AdSense به بالا اشاره کردم ، انگیزه های شدیدی برای وب مسترها برای ایجاد تنوع محتوا وجود داشت ، بنابراین دم بلند شکوفه جستجو را هدف قرار داد. اگر دامنه ای به اندازه کافی قوی دارید ، Google تعداد بی شماری از صفحات را خزیده و نمایه می کند ، و برای نمایش داده های کافی مبهم ، هر محتوای مطابق به طور بالقوه رتبه بندی می شود. این امر باعث رشد سریع به اصطلاح “مزارع محتوا” شد که داده های کلمات کلیدی را از هر کجا می توانند استخراج کرده و محتوای مطابق با کلمات کلیدی با کیفیت پایین را حذف کنند. در همین زمان ، وب سایت ها با اجازه دادن به پایگاه های داده های بزرگ محتوا حتی به عنوان صفحات بسیار نازک ، فهرست بندی شدند و یا با اجازه دادن به تعداد زیادی صفحه از محتوای تولید شده توسط کاربر ، ایندکس شدند.

این یک تهدید واقعی برای Google بود و از اتاق جستجوی جستجوگرها و جستجوی جستجوگرها خارج شد. جامعه ای همچون Hacker News و StackOverflow به چنان مشاجره ای بدل شده بود ، هنگامی که گوگل با به روزرسانی گوگل با به روزرسانی یک علامت خاص ، به روز رسانی شخصی را به انجمن هکر اخبار ارسال کرد – یعنی اینکه وب سایت های اسکرابر معمولاً از محتوای اصلی خود پیشی می گرفتند. کپی برداری.

اندکی پس از آن ، گوگل به روزرسانی را که در ابتدا با عنوان “به روزرسانی کشاورز” نامگذاری شده بود ، کنار گذاشت. بعد از راه اندازی ، ما فهمیدیم که به دلیل دستیابی به موفقیت در یک مهندس به نام پاندا امکان پذیر شده است ، از این رو به روزرسانی “پاندا بزرگ” در داخل در گوگل گفته می شود ، و از آن زمان به بعد جامعه SEO به طور عمده آن را به روز رسانی پاندا می نامد.

اگرچه پیش بینی کردیم که کار داخلی به روزرسانی یکی از اولین کاربردهای واقعی یادگیری ماشینی در هسته الگوریتم جستجوی ارگانیک در گوگل است ، اما ویژگی هایی که در آن مدل سازی شده آسان تر به عنوان فاکتورهای کیفیت محور انسان شناخته می شدند ، بنابراین ما بر اساس نتایج حاصل از نظرسنجی های کیفیت انسانی ، تغییرات پیشنهادی سئو را برای مشتریان خود پیشنهاد کرد.

همه چیز در درجه اول انجام می شود

من در SearchLove London در سال ۲۰۱۴ ارائه ای دادم كه در مورد رشد و مقیاس باورنكردنی موبایل و چگونگی دیر رسیدن ما متوجه شدیم كه Google واقعاً چقدر جدی این كار را انجام داد. من تعجب بسیاری را که شنیدم که Google ابتدا موبایل طراحی کرده بود ، برجسته کردم:

“به پایان سال گذشته ، ما پیشرفتهای بسیار زیبایی را برای جستجوی دستگاه های تلفن همراه و رایانه های لوحی انجام دادیم. امروز ما چندین مورد از این تغییرات را در تجربه دسک تاپ انجام داده ایم. ” – جان ویلی (مهندس اصلی جستجوی Google که در Google+ صحبت می کند ، به این معنی که هیچ جایی برای پیوند دادن به عنوان مرجع عالی برای نقل قول وجود ندارد. اما در اینجا و همچنین در ارائه من به آن اشاره شده است).

این تعجب با وجود این واقعیت به وجود آمد که ، در زمانی که من این سخنرانی را در سال ۲۰۱۴ ارائه کردم ، می دانستیم که جستجوی تلفن همراه شروع به cannibalize جستجوی دسک تاپ (و ما شاهد اولین افت حجم جستجوی دسک تاپ بودیم):

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

و این حتی در حالی پیش آمد که مردم شروع به گفتن کردند که سال اول Google که بیشترین درآمد خود را از طریق تلفن همراه انجام می داد ، کمتر از دو سال دیگر فاصله داشت:

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

با نوشتن این مطلب در سال ۲۰۲۰ ، به نظر می رسد که کاملاً درونی کرده ایم که چقدر یک معامله بزرگ است ، اما جالب است که بخاطر بسپاریم که مدتی طول کشید تا درون آن غرق شود.

یادگیری ماشین عادی می شود

از زمان بروزرسانی پاندا ، یادگیری ماشین بیش از پیش در ارتباطات رسمی گوگل درباره به روزرسانی های الگوریتم ذکر شده بود ، و این حتی بیشتر مورد تأثیر قرار گرفت. ما می دانیم که از لحاظ تاریخی ، به دلیل روشی که مانع از توضیح نتایج مهندسین انسانی شده است ، در بعضی از چهارم ها (از جمله سینگال) مقاومت در برابر استفاده از یادگیری ماشین در الگوریتم هسته وجود داشته است. در سال ۲۰۱۵ ، ساندر پیچای به عنوان مدیرعامل منصوب شد ، سینگال را کنار گذاشت (اگرچه این امر به دلایل دیگری نیز ممکن است اتفاق بیفتد) و طرفداران AI / ML را در نقش های اصلی نصب کرد.

همه جانبه می رود

قبل از به روزرسانی فلوریدا (در واقع ، تا وقتی گوگل در تابستان سال ۲۰۰۳ به روزرسانی را فریتز نامید) ، نتایج جستجوی مورد استفاده برای جابجایی منظم در فرآیندی با نام Google Dance:

عکس پانزده سال مدت طولانی در سئو است

بیشتر موارد از زمان واقعی بیشتر حرکت می کنند ، اما به نظر می رسد که “به روزرسانی های اصلی” اخیر این نوع پویایی را که تغییرات در برنامه Google اتفاق می افتد ، نه بر اساس زمان بندی تغییرات وب سایت ، به ارمغان آورده اند. من داشتم حدس و گمان دلیل این امر این است که “به روزرسانی اصلی” در واقع گوگل یک مدل یادگیری عمیق گسترده را بازی می کند که در آن زمان بسیار به شکل وب طراحی شده است. علت هر چه باشد ، تجربه ما در زمینه کار با طیف گسترده ای از مشتری ها مطابق با خط رسمی Google است که:

به روزرسانی های هسته گسترده هر چند ماه اتفاق می افتد. محتویاتی که توسط کسی تأثیر پذیرفته است ممکن است بازیابی نشود – با فرض بهبودهایی که انجام شده است – تا زمان انتشار نسخه اصلی بعدی.

گره زدن به روندها و اکتشافات اخیر مانند تاریخ Google+ فقط یکی از راه هایی است که دانستن تاریخچه SEO “مفید” است.

اگر به این همه علاقه مند هستید

امیدوارم این سفر در خاطراتم جالب باشد. برای آن دسته از شما که طی این سالها نیز در این صنعت کار کرده اید ، چه دلم برایم تنگ شده است؟ نقاط عطف واقعاً بزرگ شما را به یاد دارید؟ آنها را در نظرات زیر رها کنید یا به من ضربه بزنید توییتر.

اگر از این مسیر حافظه پائین خوشتان آمد ، دوست دارید که ارائه من از Horse’s Mouth را بخواهید ، جایی که من سعی می کنم از عبارات رسمی و غیر رسمی گوگل برای باز کردن آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد استفاده کنم ، و سعی کنید نکاتی را برای انجام این کار بیان کنم. خودت:

avkanîavkanî

برای کمک به ما در خدمت بهتر شما ، لطفاً از نظرسنجی خواننده خوانندگان وبلاگ Moz 2020 را در نظر بگیرید که در مورد شما کیست ، با چه چالش هایی روبرو می شوید و چه چیزی را می خواهید در وبلاگ موز ببینید

نظرسنجی کنید





منبع

شاید دوست داشته باشید:

Intent and SEO جستجو: یک راهنمای سریع

Intent and SEO جستجو: یک راهنمای سریع

درک هدف جستجو می تواند ماده مخفی باشد که استراتژی محتوای شما را از عالی به برجسته می کند. ما […]

تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

اگر از طریق بحران COVID-19 در تجارت الکترونیکی کار می کنید ، احتمالاً متوجه تغییراتی وحشی در نحوه مشاهده و […]

شناسایی الگوهای عملکرد جستجوی پیشرفته GSC (و آنچه در مورد آنها باید انجام دهید)

شناسایی الگوهای عملکرد جستجوی پیشرفته GSC (و آنچه در مورد آنها باید انجام دهید)

کنسول جستجوی Google تا حد زیادی پرکاربردترین دستگاه در جعبه ابزار SEO است. این نه تنها نزدیکترین درک ما را […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *