چشم پوشی از قطعه های برجسته Google تا ۱۲٪ از دست دادن ترافیک منجر شده است [SEO Experiment]

چشم پوشی از قطعه های برجسته Google تا 12٪ از دست دادن ترافیک منجر شده است [SEO Experiment]

dmin آموزش سئو


همه می خواهند برنده قطعه های برجسته Google شوند. درست؟

حداقل قبلاً اینگونه بوده است. به دست آوردن قطعه برجسته به طور معمول به معنای ترافیک اضافی است ، بخشی از آن به این دلیل که گوگل URL شما را دو بار نشان داده است: یک بار در قطعه برجسته و دوباره در نتایج جستجوی منظم. برای ناشران ، این به عنوان “دوتایی“”

وقتی Google تغییر کرد همه چیز در ژانویه تغییر کرد اعلام کرد آنها نتایج جستجو را کپی می کنند تا URL صفحه نمایش برجسته فقط یک بار در صفحه اول نتایج نشان داده شود. دیگر هیچ دوشویی نیست.

ناشران نگران هستند زیرا مطالعات قدیمی نشان می دهد که برنده قطعه های برجسته ترافیک کمتری نسبت به نتیجه “طبیعی” برتر کسب می کنند. با تغییر جدید ، برنده شدن در قسمت برجسته برجسته ممکن است در حال حاضر منجر به ترافیک کمتری شود ، نه بیشتر.

این باعث می شود بسیاری از سئو سؤال کنند: آیا باید از قطعات برجسته برجسته خودداری کنید؟ آیا قطعه های برجسته باعث می شود ناشران بیشتر از آنچه بالقوه به دست می آورند ، ترافیک بیشتری را از دست دهند؟

در اینجا نحوه پاسخ را یافتیم.

آزمایش

با همکاری با تیم در SearchPilot ، ما یک آزمایش آزمایشی A / B طراحی کردیم تا پست های Moz Blog را از قسمت های Google برجسته حذف کرده و تأثیر آن بر ترافیک را اندازه گیری کنیم.

با استفاده از برچسب data-nosnippet Google ، صفحات وبلاگ را با برنده قطعات برجسته مشخص کردیم و برچسب را بر محتوای اصلی صفحه اعمال کردیم.

فرضیه کار ما این بود که این صفحات قطعه های برجسته خود را از دست می دهند و به نتایج جستجو “معمولی” در زیر باز می گردند. اکثر ما نیز انتظار داشتیم تأثیر منفی در ترافیک ببینیم ، اما می خواهیم دقیقاً چه مقدار را اندازه بگیریم و مشخص کنیم که آیا قطعات قطعه برجسته پس از برداشتن برچسب برمی گردد یا خیر.

در این مثال ، موز تقریباً بلافاصله قطعه برجسته را از دست داد. در عوض ، قطعه قطعه به ContentKing تعلق گرفت و موز به جایگاه برتر “طبیعی” بازگشت.

عکس چشم پوشی از قطعه های برجسته Google تا 12٪ از دست دادن ترافیک منجر شده است [SEO Experiment]

در اینجا مثال دیگری از آنچه در نتایج جستجو رخ داده است. پس از شروع تست ، قطعه برجسته برجسته به Backlinko اعطا شد و ما به صدر نتایج طبیعی بازگشتیم.

عکس چشم پوشی از قطعه های برجسته Google تا 12٪ از دست دادن ترافیک منجر شده است [SEO Experiment]

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید اینست که ، گرچه این کلمات کلیدی باعث ایجاد یک قطعه برجسته شده ، صفحات می توانند صدها یا هزاران کلمه کلیدی مختلف را در موقعیت های مختلف قرار دهند. بنابراین وقتی URL خود را برای بسیاری از کلمات کلیدی مختلف در نظر می گیرید ، تأثیر از دست دادن یک قطعه برجسته تا حدی نرم می شود – بعضی از آنها دارای قطعه های برجسته و برخی از آنها نیست.

نتایج

پس از افزودن برچسب data-nosnippet ، آدرسهای اینترنتی متغیر ما قطعه های برجسته خود را به سرعت از دست داد.

این تأثیر چگونه روی ترافیک تأثیر گذاشت؟ به جای کسب ترافیک با کنار گذاشتن قطعه های برجسته ، ما در واقع متوجه شدیم مقدار قابل توجهی از ترافیک را از دست داد خیلی سریع

به طور کلی ، ما تخمین زده ایم افت ۱۲٪ در ترافیک برای همه صفحات آسیب دیده پس از از بین بردن قطعه های برجسته (سطح اطمینان ۹۵٪).

عکس چشم پوشی از قطعه های برجسته Google تا 12٪ از دست دادن ترافیک منجر شده است [SEO Experiment]
این نمودار نشان دهنده تأثیر تجمعی آزمون بر ترافیک ارگانیک است. خط آبی مرکزی بهترین تخمین است که چگونه صفحات واریته ، با تغییر اعمال شده ، در مقایسه با آنچه ما انتظار داشتیم بدون تغییر اعمال شده انجام شود. منطقه سایه دار آبی ، فاصله اطمینان ۹۵٪ ما را نشان می دهد: ۹۵٪ احتمال اینكه نتیجه واقعی جایی در این منطقه باشد وجود دارد. اگر این منطقه کاملاً بالاتر از یا زیر محور افقی باشد ، این یک تست آماری معنی دار است.

چه چیزی یاد گرفتیم؟

با افزودن ویژگی “داده-nosnippet” ، آزمون تأثیر معنی داری منفی بر ترافیک آلی داشت. در این آزمایش ، داشتن قطعه برجسته و عدم رتبه بندی در نتایج برتر ، ارزش بیشتری را برای این صفحات از نظر کلیک نسبت به عدم داشتن قطعه برجسته و رتبه بندی در نتایج برتر فراهم می کند.

با افزودن ویژگی “data-nosnippet” ، ما نه تنها توانستیم Google را از کشیدن داده در آن بخش از صفحه HTML متوقف کنیم تا از آن به عنوان snippet استفاده کند ، بلکه ما همچنین توانستیم تأیید کنیم که دوباره در SERP قرار می گیریم ، خواه این رتبه در جایگاه یک یا پایین باشد.

به عنوان یک ابزار اضافی ، ما همچنین با استفاده از STAT Search Analytics کلمات کلیدی را ردیابی می کردیم. ما توانستیم صفحاتی را که دارای قطعه قطعه شده بودند ، تغییرات در رنکینگ را رصد کنیم و متوجه شدیم که حدود هفت روز یا بیشتر از زمان راه اندازی تست برای Google برای ذخیره کردن تغییرات انجام شده و برای غلبه بر قطعات خاص توسط دیگری می گذرد. اگر صفحه دیگری به هیچ وجه یک قطعه برجسته برجسته تعلق می گیرد ، صفحه رتبه بندی می شود. نوبت پس از پایان آزمایش سریعتر شد ، هرچند که بعضی از این قطعه های برجسته به همان سرعت روز بعد برگشتند.

با این حال ، الف جنبه منفی اجرای این آزمون این بود که ، اگرچه برخی از صفحات با جدیدترین تغییرات خزیده شده اند و ایندکس شده اند ، قطعه برجسته برنگشت و اکنون یا به صورت رسمی به صفحات رقیب داده شده است یا اصلاً هرگز برنگشته است.

به طور خلاصه یافته های مهم این آزمون:

  1. برچسب های nosnippet گوگل می توانند به طور مؤثر عمل کنند ناشران را از قطعه های برجسته امتناع کنید.
  2. در این آزمون ، تخمینی را اندازه گیری کردیم ۱۲٪ افت در ترافیک بعد از از دست دادن قطعه های برجسته
  3. بعد از اتمام آزمون ، ما نتوانست بخشی از قطعه های برجسته را به دست آورد ما قبلاً رتبه گرفتیم

برای اکثریت قریب به اتفاق ناشران پیروزی در قطعه برجسته به احتمال زیاد استراتژی هوشمند باقی مانده است. بدون شک استثنائاتی وجود دارد ، اما به عنوان یک “بهترین عمل” اگر یک کلمه کلیدی یک قطعه برجسته را برانگیزد ، معمولاً به نفع شماست که برای آن رتبه بندی کنید.

تجربیات شما در مورد برنده قطعه های برجسته چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

توجه: این پست با همکاری کوروش شپرد و ریدا عبیدی انجام شده است.

به دانشمندان SEO SEO ، دکتر پیت مایرز ، چهارشنبه ها در آوریل ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر بپیوندید. PT در توییتر و سؤال کنید سؤالهای پر فشار شما در مورد چگونگی پیمایش تغییرات SEO و چالش ها در جهان COVID-19. سوالات خود را در تمام طول هفته توییت کنید Moz با استفاده از هشتگ #AskMoz.

به تقویم Google اضافه کنید

به iCal اضافه کنید





منبع

شاید دوست داشته باشید:

بهترین روش های جدید برای تبلیغات بومی در سایت های تحریریه

بهترین روش های جدید برای تبلیغات بومی در سایت های تحریریه

تبلیغات دیجیتال امروزه متفاوت است. نحوه و زمان تعامل ما با تبلیغات آنلاین در ماه مارس که COVID-19 دوره جدیدی […]

رفع SEO روزانه: جمع آوری ، سازماندهی و پیگیری کلمات کلیدی با Moz Pro

رفع SEO روزانه: جمع آوری ، سازماندهی و پیگیری کلمات کلیدی با Moz Pro

بنابراین ما دوباره دیدار می کنیم ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی … اکنون بیش از هر زمان دیگری ، […]

تجارت بصورت غیرمعمول: چگونه می توان خدمات جدید و به روز شده خود را با Google My Business ارتباط برقرار کرد

تجارت بصورت غیرمعمول: چگونه می توان خدمات جدید و به روز شده خود را با Google My Business ارتباط برقرار کرد

از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 در اوایل سال ۲۰۲۰ ، صاحبان مشاغل مجبور شدند به سرعت برای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *