گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

dmin آموزش سئو


از آنجا که Moz اتصالات جدید Google Data Studio را برای STAT منتشر کرد ، شاید تعجب کنید که چگونه می توانید آنها را به بهترین وجه برای استراتژی گزارشگری خود پیاده سازی کنید. همکاران من در Path Interactive و من کاملاً دوست داریم که چقدر می توانید با گزارشات خود در STAT دانه دانه دریافت کنید ، و در آخر اینکه توانایی تمیز کردن و پاک کردن م reportsثر آن گزارشات را در Data Studio (ابزاری که ما برای گزارش خود استفاده می کنیم) هدیه خدا است.

در حالی که اتصال دهنده فهرست کلید واژه های تاریخی گزارش می شود مرتبه با گذشت زمان، ممکن است نحوه گزارش در مورد آن چندان واضح نباشد تغییر درجه با گذشت زمان. در این پست ، من به شما راهنمایی های مرحله به مرحله در مورد نحوه گزارش در مورد تغییر رتبه – و همچنین یک زن و شوهر دیگر راهنمایی درباره فیلتر و گزارش – در حالی که از کانکتورهای Google Data Studio استفاده می کنید ، خواهم داد.

اگر هنوز کاربر STAT نیستید اما می خواهید بدانید که چگونه می تواند آن را در مجموعه ابزار SEO خود جا دهد ، می توانید از محصول استفاده کنید. برای تنظیم یک دکمه زیر کلیک کنید!

درباره STAT بیشتر بدانید

منبع داده خود را وصل کنید

قبل از شروع ، باید چند مورد را برای راه اندازی کانکتور مشخص کنید: کلید STAT کلید API ، شناسه پروژه و شناسه سایت خود. اگر نمی دانید چگونه از طریق STAT API می توانید این موارد را شناسایی کنید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مستندات STAT مراجعه کنید. پس از شناسایی این موارد ، زمان آن رسیده که منبع داده خود را وصل کنید.

ما در اینجا می خواهیم کاری را کمی غیر معمولی انجام دهیم ، اما در کنار من بمانید – خواهید دید چرا فقط در یک ثانیه!

برای این مرحله ، ما دو نمونه از همان منبع را به هم وصل می کنیم. از آنجا که هدف ما مقایسه تغییر درجه در طول زمان است ، برای شناسایی آن دلتا ها دو بار از همان منبع استفاده خواهیم کرد.

هنگام تنظیم اتصال خود ، مطمئن شوید که منبع را چیزی بنامید که به راحتی تشخیص دهید:

عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

در مورد من ، من معمولاً با چیز ساده ای مانند “[client name] اتصال کلید واژه STAT. ” وقتی این کار کامل شد ، قدم بالا را تکرار کنید ، اما آن را مانند موارد مختلف ذکر کنید ، به عنوان مثال. “[client name] اتصال کلید واژه STAT 2. ”

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که معیارهایی که برای مقایسه آنها برنامه ریزی کرده اید برای هر کانکتور دارای نامهای منحصر به فردی است. برای این کار ، وارد منبع داده خود شوید. روی نام متریک کلیک کنید تا بتوانید آن را تغییر نام دهید ، و سپس آن را به یک نام منحصر به فرد تغییر دهید. برای این مورد ، ما این کار را برای “Google Base Rank” انجام خواهیم داد ، زیرا در حال مقایسه رتبه ها هستیم ، اما اگر بخواهیم آن را مقایسه کنیم ، این کار برای “Google Rank” نیز قابل انجام است. باز هم ، من می خواهم آن را ساده نگه دارم: برای اولین منبع داده آنرا “Google Base Rank 1” بنامید ، و سپس برای منبع داده دوم آن را “Google Base Rank 2.” بنامید. وقتی همه چیز گفته شد و تمام شد ، باید چیزی شبیه به این باشد:

عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

ساخت جدول و داده های تلفیقی

اکنون شروع به کار با کمی فنی تر می کنیم. با مخلوط کردن داده های دو اتصال می توانید دو نمونه از رتبه بندی را با یکدیگر مقایسه کنید. نتیجه نهایی شما جدولی را نشان می دهد که رتبه های دو تاریخ معین و همچنین تغییر رتبه آنها را نشان می دهد. فرایند پنج مرحله ای به این صورت خواهد بود:

  1. داده های اتصالات کلیدی کلیدی یک و دو را با هم مخلوط کنید
  2. معیارهای مشترک خود را برای این دو منبع اضافه کنید (کلمه کلیدی در حداقل ، اما می توانید در مکان ، دستگاه ، بازار و حجم جستجو نیز اضافه کنید)
  3. متریک مورد نظر خود را اضافه کنید (رتبه پایه Google و / یا رتبه Google)
  4. محدوده تاریخ را تنظیم کنید
  5. فیلتر “بدون تهی” را اعمال کنید

۱٫ داده های اتصالات کلمات کلیدی یک و دو را مخلوط کنید

    اولین قدم در اینجا مخلوط کردن دو کانکتور است تا بتوانید دو نمونه از مرتبه ها را در برابر یکدیگر مقایسه کنید.

    ابتدا باید یک گزارش جدید ایجاد کنید یا به گزارشی بروید که قبلاً تنظیم شده است. در مرحله بعد ، منبع داده خود را انتخاب کنید. در اینجا اولین نمونه از منبعی را که قبلاً تنظیم کرده اید انتخاب می کنید (اگر گزارش جدیدی را شروع می کنید ، از شما می خواهد بلافاصله یک منبع داده اضافه کنید). پس از انتخاب ، روی “Blend Data” در زیر منبع داده در سمت راست Google Data Studio کلیک کنید ، که در اینجا مشاهده می شود:

    عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

    این شما را به ابزار Blend Data Source می رساند. از اینجا شما انتخاب می کنید تا یک منبع داده دیگر اضافه کنید ، به عنوان نمونه دوم اتصال.

    ۲٫ معیارهای متداول خود را اضافه کنید

      پس از انتخاب مخلوط کردن هر دو اتصال ، باید معیارهای خود را تنظیم کنید. به سمت بالا ، “کلیدهای پیوستن” را مشاهده خواهید کرد. این اشاره به آنچه برای هر دو مورد یکسان خواهد بود ، بنابراین حداقل در اینجا می خواهید “کلمه کلیدی” را وارد کنید. با اضافه کردن معیارهای مختلف ، می توانید در اینجا بازی کنید.

      توجه: بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت ، اما اگر قصد دارید نمودارهای مختلفی را که توسط یک برچسب یا مکان خاص فیلتر شده اند ، مطمئن شوید که این موارد را به اینجا اضافه کنید.

      ۳٫ نوع رتبه مورد نظر خود را اضافه کنید

        پس از تنظیم معیارهای خود در بخش “پیوستن به کلیدها” ، اکنون معیارهایی را انتخاب کنید که برای هر تاریخ منحصر به فرد باشد. بسته به آنچه می خواهید مقایسه کنید ، در زیر “Metrics” “Google Base Rank” ، “Google Rank” یا هر دو را انتخاب خواهید کرد. در صورت تمایل همچنین می توانید “تاریخ” را در اینجا وارد کنید. پس از اتمام ، روی “SUM” کنار نام متریک کلیک کنید و این گزینه را به “MIN” تغییر دهید. خواهید دید که چرا فقط در یک لحظه

        در این مرحله ، داده های مخلوط شما باید چیزی شبیه به این باشند:

        عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

        ۴- محدوده تاریخ را تنظیم کنید

          حالا باید دو محدوده تاریخ را که با یکدیگر مقایسه می کنید تنظیم کنید.

          برای این کار ، در اولین اتصال ، اولین تاریخ خود را تنظیم کنید: در بخش «محدوده تاریخ» ، روی «سفارشی» کلیک کنید ، سپس روی فیلد کلیک کنید تا تاریخ خود را انتخاب کنید. در اینجا ممکن است ببینید که گزینه ای برای دو تاریخ وجود دارد ، اما برای این راه حل ، ما برای هر اتصال دهنده از همان تاریخ استفاده می کنیم.

          در پایان ، این چیزی خواهد بود مانند “کانکتور ۱” که برای “تاریخ شروع” و “تاریخ پایان” به عنوان ماه اول انتخاب شده است ، و برای “کانکتور ۲” ، “تاریخ شروع” و “تاریخ پایان” آخرین ماه خواهد بود این اساساً باعث افزایش رتبه برای نمونه اول و همچنین مرحله دوم می شود ، بنابراین می توانید این دو را با هم مقایسه کنید.

          ۵٫ فیلتر “بدون تهی” را تنظیم کنید

            آخرین مرحله برای تنظیم داده های ترکیبی شما ، ایجاد فیلتر “بدون تهی” است. هنگامی که اتصال کلمه کلیدی در رتبه هایی قرار می گیرد که سایت شما برای آن رتبه بندی نشده است ، به عنوان “صفر” برمی گردد. برای جلوگیری از ریختن داده های خود با کرک ، باید یک نمونه از بین بردن موارد “تهی” را ایجاد کنید.

            ابتدا بر روی “افزودن فیلتر” در زیر کلیک کنید که در آن محدوده تاریخ را انتخاب کرده اید. بعد ، به سمت پایین ، روی “ایجاد فیلتر” کلیک کنید. پارامترهای فیلتر را به صورت “حذف”> “Google Base Rank 1 (2)”> “Is Null” تنظیم کنید. حتماً فیلتر را با نام مشخص “No Null” نامگذاری کنید. می بایست شبیه به این باشه:

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            اعمال تغییر رتبه در گزارش خود

            اکنون می توانید یک زمینه جدید ایجاد کنید که با ایجاد یک زمینه محاسبه شده ، در مورد تغییر رتبه گزارش کند تا تفاوت دو رده را پیدا کنید.

            در زیر ابعاد ، “افزودن بعد” را انتخاب کنید و بر روی “ایجاد فیلد” کلیک کنید. می توانید آن را “تغییر رتبه” نامگذاری کنید ، اما برای ایجاد فیلد ، شروع به تایپ کردن “Google Base Rank” کنید ، و نمونه های خود را از هر کانکتور مشاهده خواهید کرد. برای ساختن فیلد محاسبه شده ، “Google Base Rank 1” خود را انتخاب کنید و آن را از “Google Base Rank 2” تفریق کنید ، بنابراین باید چیزی شبیه به این باشد:

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            Hit اعمال شود ، و اکنون تغییر رتبه شما باید محاسبه شود!

            همچنین یک راه اضافی برای به دست آوردن نتیجه مشابه وجود دارد ، اما با وجود چند اشکال مانند عدم امکان نام بردن عنوان ، و همچنین عدم توانایی فیلتر یا مرتب سازی تغییر رتبه شما. مزیت این روش این است که تنظیم آن در ابتدا آسان تر است ، زیرا در واقع نیازی به ترکیب داده ها نیست. با این حال ، تنظیم نکردن داده های ترکیبی نیز باعث می شود که رتبه اولیه قابل مشاهده باشد ، از بین می رود. وقتی در نمای ویرایش هستید ، یک محدوده تاریخ سفارشی تنظیم کنید که گزارش آن را در بخش “محدوده تاریخ پیش فرض” تنظیم کنید. در اینجا ، می توانید تاریخ مقایسه را تعیین کنید: اگر یک ماه به عقب نگاه کنید ، می توانید این را برای اولین بار تنظیم کنید. اگر این گزینه را دنبال می کنید ، باید به صورت زیر باشد:

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            به برگه “Style” بروید ، جایی که می توانید مقایسه کنید با “نمایش مطلق تغییر” در “Metrics” تغییر دهید. همچنین می توانید رنگ پیکان های مثبت و منفی خود را تغییر دهید تا دقیق تر حرکت را نشان دهید (از بالا مشاهده می کنید که تغییر “منفی” یک پیکان سبز است ، این پیش فرض به قرمز است).

            با استفاده از فیلترها

            استفاده از فیلترها در مجموعه داده های شما می تواند برای منطقی سازی داده های شما بسیار مفید باشد! استفاده از فیلترها با کانکتور می تواند به شما در تقسیم بندی رتبه بندی برای یک مکان خاص کمک کند ، یا نمودارهایی ایجاد کند که رتبه بندی را برای یک گروه کلمات کلیدی خاص که با استفاده از برچسب های کلمات کلیدی تنظیم کرده اید نشان دهد.

            نگاهی به این گزارش که من به عنوان نمونه گذاشتم. در STAT ، من برچسب های کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن مکان هایی که تعیین شده توسط کد پستی آنها ایجاد شده است ، ایجاد کردم. سپس ، من توانستم برای هر نمودار فیلتر آن برچسب کلمه کلیدی را ایجاد کنم:

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            تنظیم فیلترها بسیار ساده است. ابتدا وارد حالت ویرایش شوید. بعد ، به سمت پایین پیمایش کنید تا «فیلتر» را پیدا کنید. سپس در زیر Filter> Table Filter ، روی “افزودن یک فیلتر” کلیک کنید. با این کار به جمع کننده فیلتر می رسید. در قسمت پایین ، روی “ایجاد یک فیلتر” کلیک کنید. در اینجا می توانید پارامترهایی را برای فیلتری که می خواهید نشان داده شود تنظیم کنید.

            برخی از موارد مورد علاقه من شامل فیلتر برای نشان دادن فقط چند صفحه برتر (فیلتر کردن از سطوح غیر مرتبط و زیاد) ، استفاده از فیلتر برچسب کلمات کلیدی مانند قبل ، و همچنین فیلتر کردن بر اساس مکان است. اما شما لازم نیست که به آنجا متوقف شوید! با افزودن ابعاد اضافی موجود در کانکتور ، می توانید از فیلتر استفاده کنید تا مواردی مانند دسک تاپ در مقابل موبایل یا نحوه عملکرد رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در بازارهای مختلف نشان دهید.

            Google Analytics ، کنسول جستجوی Google و داده های STAT خود را مخلوط کنید

            یکی از کاربردهای مورد علاقه من برای اتصال دهنده ها ، قابلیت ترکیب داده ها با داده های Google Analytics و Google Search Console است. با مخلوط کردن این داده ها ، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را با معیارهای مختلف مانند کلیک یا تکمیل هدف به طور مستقیم گره بزنید.

            در این مرحله احتمالاً شما یک داده مخلوط طرفدار هستید ، اما فقط برای مرجع ، داده های مخلوط باید به این شکل باشند:

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            چند نکته قابل ذکر است: مهم این است که کانکتورها را به چه ترتیب قرار دهید. من دریافتم که اضافه کردن اتصال STAT برای اولین بار به بهترین وجه کار می کند (به عنوان مثال اگر Google Analytics را ابتدا قرار دهید ، گزارشی با بدنام معروف “پیدا نشد” دریافت خواهید کرد) کلمه کلیدی). علاوه بر این ، برای جلب داده های Search Console به منظور مطابقت با سایر رابط های خود ، استفاده از “Query” همان تأثیر “Keyword” را خواهد داشت.

            نتیجه چیزی شبیه به این خواهد بود ، اما احساس راحتی کنید که طرحی را که می خواهید ویرایش کنید!

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            اکنون می توانید با این کار فراتر رفته و URL های اینترنتی را هماهنگ کنید ، اما این امر به RegEx نیاز دارد.

            به منظور مطابقت با همرفت ساختار URL در Google Analytics با خارج کردن قسمت دامنه URL ، قسمت “URL URL” را در قسمت STAT و “صفحه فرود” تغییر نام دهید. برای انجام این کار ، برای هر کانکتور STAT و کنسول جستجوی Google به منبع داده خود بروید و در بالا سمت راست روی “افزودن یک فیلد” کلیک کنید.

            عکس گزارش در مورد رتبه بندی تغییرات با اتصالات Google Data Studio

            بعد ، برای اتصال STAT وارد RegEx زیر شوید:

            REGEXP_REPLACE (آدرس اینترنتی Google ، “. *[\.]com “،” “))

            و برای کنسول جستجوی Google:

            REGEXP_REPLACE (صفحه فرود ، “. *[\.]com “،” “)

            به یاد داشته باشید که آنها را برای نامگذاری چیزی از زمینه پیش فرض نامگذاری کنید. من از “صفحه فرود (بدون دامنه) استفاده می کنم.”

            هنگام ساختن گزارش ، از این قسمتهای جدید برای سازگاری در ساختار URL استفاده کنید تا هنگام انتخاب داده هنگام انتخاب آنها ، با هم مطابقت داشته باشند.

            از این روش به همان روش بالا استفاده کنید تا نتایج مطلوبی را در کشش داده ها از هر سه کانکتور برای مطابقت با یکدیگر بدست آورید! در پایان باید بتوانید پیدا کنید که چه کلمه کلیدی برای چه URL قرار دارد ، همچنین جلسات یا کلیک های زیادی را که آورده شده است و همچنین تکمیل هدف یا هر ترکیب دیگری داشته باشید.

            خوب آنجا آن را دارید! امیدوارم که این برای شما مفید بوده باشد. اگر سؤال دیگری دارید ، می توانید در زیر نظر دهید یا مرا در توییتر پیدا کنید ianpfister. گزارش مبارک!


            برای کمک به ما در خدمت بهتر شما ، لطفاً از نظرسنجی خواننده خوانندگان وبلاگ Moz 2020 را در نظر بگیرید که در مورد شما کیست ، با چه چالش هایی روبرو می شوید و چه چیزی را می خواهید در وبلاگ موز مشاهده کنید.

            نظرسنجی کنید





            منبع

            شاید دوست داشته باشید:

            Intent and SEO جستجو: یک راهنمای سریع

            Intent and SEO جستجو: یک راهنمای سریع

            درک هدف جستجو می تواند ماده مخفی باشد که استراتژی محتوای شما را از عالی به برجسته می کند. ما […]

            تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

            تغییر در تقاضای محصول برای سئو به چه معنی است

            اگر از طریق بحران COVID-19 در تجارت الکترونیکی کار می کنید ، احتمالاً متوجه تغییراتی وحشی در نحوه مشاهده و […]

            شناسایی الگوهای عملکرد جستجوی پیشرفته GSC (و آنچه در مورد آنها باید انجام دهید)

            شناسایی الگوهای عملکرد جستجوی پیشرفته GSC (و آنچه در مورد آنها باید انجام دهید)

            کنسول جستجوی Google تا حد زیادی پرکاربردترین دستگاه در جعبه ابزار SEO است. این نه تنها نزدیکترین درک ما را […]

            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *