۳ فاکتور مهم در سئو سایت

عکس 3 فاکتور مهم در سئو سایت

hamideh آموزش سئو , , , , , ,

ما وبسایت ها را هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو طراحی می کنیم. هنگامی که وبسایت برای کاربر طراحی می شود، نگاه کردن به محتوای آن از چشم اندازهای جدید بسیار لذت بخش است. اما چگونه محتوا باید درگیر کننده و تعامل برانگیز باشد و کاربر هنگام بازدید آن خسته نشود؟

تعامل کاربر یا سیگنال های او مدت هاست که به عنوان عامل رتبه بندی برای گوگل محسوب می شوند، حتی به طور غیر مستقیم. این سیگنال ها می توانند نشانه خوبی برای پیشرفت باشند و شما می توانید آن ها را برای ارتقاء وب سایت خود به کار ببرید.

تعداد صفحات در هر دوره بازدید

فاکتور “تعداد صفحات در هر دوره بازدید” نشان می دهد که یک کاربر قبل از اینکه سایت را ترک کند چه تعداد صفحه بازدید کرده است. چیزی که این معیار به شما می گوید این است که سایت شما چه مقدار جذاب و تعامل برانگیز است. تجزیه و تحلیل این معیار تحت جریان رفتاری شما می تواند بر روی موانعی که فروش شما را تحت تاثیر قرار می دهند و یا از تبدیل جلوگیری می کنند اثر بگذارد. علاوه بر آن این فاکتور مهم نشان می دهد که مقاله های خبری و یا وبلاگ شما چقدر جذاب هستند و افراد را به تعامل دعوت می کنند. معمولاً هنگامی که یک خواننده چندین مقاله را در یک بازه زمانی در سایت می خواند این بدان معناست که شما دقیقاً کاری را انجام داده اید که نیازهای وی را برآورده ساخته است.

روش های بهینه سازی

  • صفحاتی که نرخ پرش بالایی دارند را تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال فرصت هایی برای تشویق کاربر به ماندگاری بیشتر در سایت باشید.
  • در صفحات، دکمه فراخوان (Call-to-Action) برای تقویت تبدیل ها قرار دهید.
  • در محتوا گزینه های هدایت کننده بیشتری در نظر بگیرید از جمله قرار دادن لینک در محتوا یا فراهم نمودن مطالب مرتبط برای خواندن.

نرخ پرش

نرخ پرش یکی دیگر از فاکتورهای قابل توجه است که با توجه به نوع نگرش شما می تواند مثبت یا منفی باشد. در نهایت، نرخ پرش نشان می دهد که چقدر کاربران از لندینگ پیج یا سایت راضی هستند. نرخ های بالای پرش حاکی از این امر هستند که صفحات شما خصوصاً صفحات تجارت الکترونیک تعامل برانگیز نبوده و رضایت کاربر را فراهم ننموده اند.

روش های بهینه سازی

  • مدت زمان بارگذاری صفحه را بیشتر کنید.
  • مطمئن شوید کپی لندینگ پیج یا صفحه فرود به درخواست های جستجو مرتبط است.
  • از تبلیغات پاپ آپ دوری کنید.
  • در محتوای خود داستان های قانع کننده بگنجانید.

نرخ کلیک

فهرست وب سایت شما اولین تعامل کاربر با سایت شما است. نرخ کلیک شاخصی است که نشان می دهد آن تعامل موفقیت آمیز بوده یا خیر. نرخ کلیک پایین نشان می دهد که پیام شما مرتبط با جستجوی کاربر نیست. علاوه بر آن حاکی از این امر است که متاتگ های توصیفی یا عنوان به اندازه کافی قانع کننده نبوده اند.

روش های بهینه سازی

  • کلمات کلیدی مرتبط در تگ های عنوان و متاتگ های توصیفی قرار دهید.
  • در متا تگ های توصیفی یکی از فواید کلیک بر روی صفحه را عنوان کنید.
  • مطمئن شوید که تگ ها طول مناسبی دارند، بنابراین ناقص نمی شوند.

شاید دوست داشته باشید:

عکس ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

ساختار فنی، مهمترین فاکتور در سئو سایت

سئو فنی پایه و اساس سئو است و همه چیز با توجه به آن صورت می گیرد. بدون یک فونداسیون […]

عکس آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

آیا انتشار همزمان هزاران URL برای سئو خطرناک است؟

هیچ جریمه ای برای ثبت ۳۰۰۰۰۰ URL یا بیشتر در نظر گرفته نمی شود اما ثبت این تعداد در یک […]

عکس تولید محتوا به زبان ساده

تولید محتوا به زبان ساده

هیچ چیز بدتر از یک محتوای غیر قابل فهم و ناخوانا نیست. بد بودن یک محتوا را می توان به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *