۵ راه برای اندازه گیری و ۳ نکته برای بهبود درگیری وب سایت

5 راه برای اندازه گیری و 3 نکته برای بهبود درگیری وب سایت

dmin آموزش سئو


نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند.

امروز آخرین روز خرید بلیط های MozCon Virtual 2021 است! به عنوان یک نمای کلی از محتوای شگفت انگیزی که می توانید مشاهده کنید ، لطفاً از این قسمت ویژه Whiteboard Friday از سخنران MozCon ، دانا دی توماسو ، لذت ببرید ، جایی که او شما را از طریق روش هایی که می توانید تعامل وب سایت خود را اندازه گیری و بهبود دهید تا تعیین کند یا نه ، لذت ببرید. در واقع شما باید وب سایت خود را دوباره انجام دهید.

و فراموش نکنید که برای دیدن ارائه دانا ، بلیط خود را بگیرید ، ساخت برای جستجو: وب مدرن که سئو را ابتدا قرار می دهد، همراه با دیگر سخنرانان شگفت انگیز ما در ۱۲ تا ۱۴ ژوئیه:

صندلی خود را در MozCon Virtual ایمن کنید

عکس 5 راه برای اندازه گیری و 3 نکته برای بهبود درگیری وب سایت
روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید تا نسخه بزرگتری را در برگه جدید باز کنید!

رونویسی ویدئو

خوشحال ، طرفداران Moz. نام من دانا دی توماسو است. من رئیس و شریک شرکت Kick Point هستم و یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستیم که دفتر مرکزی آن در ادمونتون ، آلبرتا ، کانادا است. امروز قصد دارم با شما در مورد سوالی صحبت کنم که فکر می کنم بسیاری از مردم دارند ، این که چگونه در واقع تعامل وب سایت را اندازه گیری می کنید.

من فکر می کنم این چیزی است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند زیرا شما ممکن است به یک دوره از وب سایت خود نزدیک شوید که در آن فکر می کنید: آیا زمان انجام مجدد وب سایت است؟ آیا وب سایت در واقع اهداف ما را برآورده می کند؟ اما ممکن است بسیاری از موارد برای اندازه گیری میزان مشارکت به گونه ای تنظیم نشده باشد که به شما کمک کند به این س answerالات پاسخ دهید. بسیاری از اوقات ممکن است فقط در تاریکی تیراندازی کنید و بگویید: “من فکر می کنم این همان چیزی است که اتفاق می افتد.”

اما آیا واقعاً همان اتفاقی است که می افتد؟ ممکن است فکر کنید برای بدست آوردن آنچه نیاز دارید ، باید ابزار گران قیمت ، نوعی اندازه گیری صفحه یا مواردی از این دست را اضافه کنید. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با تنظیمات اولیه در Google Tag Manager و Google Analytics برای اندازه گیری میزان تعامل وب سایت انجام دهید. بنابراین این چیزی است که من امروز قصد دارم با شما در مورد آن صحبت کنم. بنابراین در اینجا من روش های مختلفی برای اندازه گیری دارم ، و سپس در پشت سر من راه های مختلفی برای پیشرفت دارم.

راه های اندازه گیری میزان تعامل وب سایت

بنابراین ما با مواردی که می خواهیم اندازه گیری کنیم شروع می کنیم و سپس به چیزهایی می رویم که می خواهیم بهبود دهیم.

۱٫ عمق پیمایش کنید

بنابراین ابتدا ، به عمق پیمایش فکر کنید. این یکی از معیارهای اساسی است که فکر می کنم مردم درباره آن فکر می کنند اما در واقع کارهای زیادی با آن انجام نمی دهند. بنابراین یکی از مواردی که اگر از Google Analytics 4 استفاده می کنید ، یک معیار عمق پیمایش داخلی وجود دارد که ممکن است قبلاً از آن استفاده می کنید ، اما این فقط ۹۰٪ پیمایش را اندازه گیری می کند و ممکن است برای بسیاری از افراد بسیار دور باشد.

آنچه من توصیه می کنم این است ، اگر هنوز از GA4 استفاده نمی کنید یا اگر فقط از Universal استفاده می کنید ، حتی اگر از ۴ استفاده می کنید ، مطمئن شوید که حداقل ۲۵٪ ، ۵۰٪ ، ۷۵٪ و ۱۰۰٪ همچنین می توانید ۹۰٪ را اندازه بگیرید. همچنین می توانید ۱۰٪ را اندازه بگیرید. من روشهای مختلف زیادی را دیده ام. می توانید ۱٪ را اندازه بگیرید. کمی زیاد به نظر می رسد ، اما شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

آنچه در آنجا به دنبال آن هستید ، ایده تنظیم عوامل منفرد برای هر یک از این اعماق پیمایش است ، زیرا آنچه می خواهید بدانید این است که ۲۵٪ ، ۵۰٪ ، ۷۵٪ و ۱۰۰٪ ضربه می خورد ، اما شما این کار را نمی کنید فقط می خواهید آنها را به عنوان رویدادها در Google Analytics ذخیره کنید ، زیرا از نظر ریاضی کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید. کاری که می خواهید انجام دهید این است که می خواهید هر عمق پیمایش را به عنوان یک معیار سفارشی تنظیم کنید.

اگر با معیارهای سفارشی آشنا نیستید ، در Google Analytics ابعادی وجود دارد و معیارهایی نیز وجود دارد. بنابراین بعد چیزی شبیه شهری است که مردم از آن بوده اند یا صفحه ای که از آن بازدید می کنند. متریک تعداد بازدید صفحه یا کاربرانی است که اتفاق افتاده است. بنابراین ، در این حالت ، تعداد دفعات مشاهده شخصی توسط یک صفحه در مقابل تعداد دفعات مراجعه افراد به صفحه ۲۵٪ یا ۵۰٪ یا ۷۵٪ است.

هنگامی که آنها را به عنوان معیارهای سفارشی ذخیره می کنید ، می توانید برای اینکه بفهمید میانگین عمق پیمایش چیست ، چند ریاضی انجام دهید و این یک روش واقعا خوب برای فهمیدن اینکه آیا مردم واقعاً به موارد شما نگاه می کنند یا علاقه دارند ، یا شاید یک CTA واقعاً جالب وجود دارد که آنها را دور می کند ، اما پس از آن آنها چیزی حتی سردتر را در پایین تر نمی بینند ، یا شاید به نظر می رسد که صفحه به پایان رسیده است ، بنابراین آنها بیش از این پیش نمی روند. بسیاری از چیزهای جالب وجود دارد که می توانید از آن کشف کنید.

۲٫ آیا CTA مهمی مشاهده شده است؟

نکته بعدی این است: آیا واقعاً CTA مهمی مشاهده شده است؟ بنابراین فکر می کنم این معیاری است که خیلی ها واقعاً به آن فکر نمی کنند. شما CTA ها را در سرتاسر سایت خود می پاشید ، اما نمی دانید کسی در واقع به آنها نگاه می کند. نمای صفحه به شما چیزی نمی گوید ، زیرا نمای صفحه فقط من صفحه را باز کردم و ممکن است به طور تصادفی این کار را انجام داده باشم.

شاید من بلافاصله ضربه بزنم هنوز هم یک نمایش صفحه است. می توانم برگ را برای همیشه در مرورگر خود باز کنم. شاید هنوز نمی خواهم خلاص شوم. این نیز یک نمایش صفحه است. این بدان معنا نیست که آنها واقعاً چیز مفیدی را دیده اند یا با این اطلاعات کاری انجام داده اند. بنابراین یکی از کارهایی که می توانید در Google Tag Manager انجام دهید این است که می توانید چیزی به نام محرک دید عناصر ایجاد کنید.

محرک دید عناصر در واقع همان چیزی است که به نظر می رسد. آیا عنصر قابل مشاهده بود؟ بنابراین بیایید بگوییم ، به عنوان مثال ، شما می خواهید هر فراخوان را ضبط کنید ، و هر فراخوان برای عمل در یک بخش خاص به نام CTA قرار دارد. بنابراین در Google Tag Manager ، شما یک محرک قابلیت مشاهده عنصر تنظیم می کنید ، و می گویید هر بار CTA قابل مشاهده است می خواهم یک رویداد را ضبط کنید ، و سپس می دانید که مردم چند بار آن CTA را دیده اند.

مثال دیگری که ما برای این کار انجام داده ایم این است که بعضی اوقات مشتری ها فرم هایی دارند که فقط با کلیک روی یک دکمه باز می شوند ، بنابراین ما می توانیم ثبت کنیم که چند بار مردم برای باز کردن فرم روی آن دکمه کلیک کرده اند ، زیرا نرخ تبدیل شما اگر فقط به نمایش صفحه نگاه می کنید ، واقعاً دقیق نیست. در واقع دیدن خود فرم نیست. بنابراین از این طریق شما درک بهتری از این که چند نفر در واقع فرم را مشاهده می کنند و چند نفر در واقع فرم را پر می کنند ، پیدا می کنید و این همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات خوبی در مورد رفتار کاربر در مورد وب سایت خود بگیرید.

۳٫ نامزدی را شکل دهید

حالا ، به سمت ایجاد نامزدی ، برخی دیگر از مواردی که فکر می کنم باید اندازه گیری کنید این است که افراد ، نحوه تعامل آنها با فرم ها هستند ، زیرا ، بیایید صادقانه بگوییم ، این چیزهای ضروری است. من می دانم که بسیاری از افراد مانند “خوب ، همه زمینه ها مورد نیاز نیستند. به این فرم عظیم که ما داریم نگاه کنید ، اما فقط ۶ زمینه از ۱۸ مورد لازم است.” این هنوز هم تجربه خوبی نیست.

ما مدت طولانی است که فرم داریم. هنوز بسیاری از مردم نمی دانند که ستاره کوچک به معنای مورد نیاز است. آنها فکر می کنند که باید همه چیز را پر کنند. ترسناک به نظر می رسد. آنها دور می شوند. من فکر می کنم که این دانش کاملاً خوبی پذیرفته شده است ، اما همچنین فکر می کنم بسیاری از افراد مانند “اوه ، اما ما به دلایل این شکل بزرگ را باید داشته باشیم.” بنابراین آنچه می خواهید بدانید نحوه تعامل مردم با آن فرم است.

باز هم ، در Google Tag Manager ، یک قطعه جاوا اسکریپت وجود دارد که می توانید اجرا کنید و وقتی افراد وارد یک قسمت فرم می شوند ، ضبط می شود و سپس آن را پر می کنند یا آن را رد می کنند ، همانطور که فقط روی آن کلیک کردند و از آن خارج شدند آی تی. بنابراین می خواهم متن این متن را به یک دستورالعمل جاوا اسکریپت ، ساخته شده توسط شرکت Bounteous پیوند دهم که می توانید برای ضبط این اطلاعات در Google Tag Manager قرار دهید.

به نظرم خیلی مفید است ، خصوصاً وقتی در چنین شرایطی قرار دارید که به مشتری یا تیم خود می گویید: “فکر می کنم زمینه های زیادی به این شکل داریم.” آنها مانند “نه ، همه از آنها استفاده می کنند.” شما مانند “آیا آنها؟” اکنون از طریق این عامل تعامل خواهید فهمید.

۴٫ کاربرد ترجمه گوگل

مورد دیگری که دوست دارم بررسی کنم استفاده از Google Translate است ، زیرا ممکن است سایت شما فقط به انگلیسی باشد ، اما شاید این س areال را داشته باشید که “آیا ارزش ترجمه سایت ما به اسپانیایی یا فرانسوی است؟”

در جهان تعداد زبانهای انگلیسی بیشتر از انگلیسی است. بنابراین یکی از مواردی که می توانید بررسی کنید این است که آیا افراد از Google Translate برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کنند. باز هم ، در متن ، من به یک دستورالعمل برای Google Tag Manager پیوند می دهم تا در واقع بررسی کند که آیا افراد از Google Translate برای مشاهده سایت شما استفاده می کنند یا خیر ، که بسیار جالب و جالب است ، چشم پوشی برای مشتری در بسیاری از اوقات. بنابراین توصیه می کنم از آن نیز استفاده کنید.

۵٫ استفاده از ابزار دستیابی

سپس از ابزار دستیابی استفاده کنید. قابلیت دسترسی مکالمه ای است که به نظر من هر شرکتی باید در رابطه با وب سایت خود داشته باشد ، زیرا افراد از دستگاه های کمکی برای مدیریت استفاده از وب سایت و نحوه تعامل واقعی خود با وب سایت ها استفاده می کنند. متأسفانه بسیاری از وب سایت ها واقعاً تجارب قابل دسترسی را ایجاد نمی کنند. بنابراین یکی از ابزاری که ما استفاده می کنیم Monsido Page Assist نام دارد.

اگر به وب سایت ما به آدرس kickpoint.ca بروید ، این ویجت کوچک را در گوشه ای مشاهده خواهید کرد و سپس اگر روی آن کلیک کنید ، ما ضبط می کنیم ، بله ، کسی در واقع با این موضوع درگیر شده است. سپس می توانیم ببینیم که چند درصد از افراد سایت ما از آن ویجت استفاده می کنند تا تجربه خود را بهتر کنند و سپس می دانیم که شاید لازم است چیزی را بهبود ببخشیم یا شاید فقط این است که فونت ها را تغییر می دهند یا هر آنچه که ممکن است باشد.

بنابراین این یک مورد واقعاً خوب دیگر است که وقتی نگاهی به وب سایت خود بیندازید ممکن است بخواهید آن را بسنجید.

راه های بهبود تعامل وب سایت

بنابراین من ایده هایی درباره مواردی که می توانید اندازه بگیرید به شما ارائه داده ام. حال ، روش هایی که می توانید به طور کلی با استفاده از این داده ها یا به طور کلی از نظر وب سایت خود بهبود ببخشید ، چگونه است؟ بنابراین این این بخش است ، روشهای بهبود بخش.

۱٫ معیارها را با اهداف درآمد و تبدیل خود گره بزنید

بنابراین اولین چیزی که واضح است ، و من همیشه در این مورد در هر سخنرانی صحبت می کنم ، این است که شما واقعاً باید اطمینان حاصل کنید که این معیارها را با اهداف درآمد خود مرتبط کنید.

من فکر می کنم این فقط یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مردم هنگام گزارش دادن در Analytics یا واقعاً هر چیزی مرتکب می شوند ، این است که شما آن را به هر چیزی گره نمی زنید. شما برای اندازه گیری اندازه گیری می کنید ، اما نمی گویید تأثیر این امر چیست. بنابراین ، به عنوان مثال ، بازدیدکنندگانی که این فراخوان را مشاهده می کنند ۹۰٪ بیشتر از افرادی که این کار را نمی کنند ، تبدیل می شوند. توانایی اندازه گیری آن و توانایی گفتن آن آمار با اطمینان ، شاید نه آن آمار به طور خاص ، اما یک آمار ، وقتی چیزی A اتفاق می افتد ، ما درآمد بیشتری کسب می کنیم ، به این ترتیب شما تغییرات را انجام می دهید ، و این یکی از بهترین راه ها است برای برقراری ارتباط این

بنابراین اگر می توانید هر یک از این اندازه گیری ها را بردارید و آن را به شکلی برقرار کنید که واقعاً آن را به هر کسی که تصمیم گیرنده است منتقل کند ، اگر این شما نیستید ، اگر این تغییر را ایجاد کنید ، بیشتر می کنید پول ، اهداف خود را هدف قرار دهید ، سریعتر به اهداف درآمد خود برسید ، این یک روش واقعا آسان برای اطمینان از وقوع این موارد است.

۲٫ مسیر مراجعه کامل را ثبت کنید

مورد بعدی ، یکی از مواردی که فکر می کنم ، و دوباره متن متن را به این لینک می دهم – این جاوا اسکریپت و موارد زیادی است ، بنابراین من لزوما نمی خواهم JavaScript را روی صفحه سفید خود بنویسم – ضبط کردن مسیر مراجعه کامل.

اکنون ممکن است بدانید که در Google Analytics ابعادی به نام مسیر مراجعه وجود دارد ، اما لزوماً مفید نیست. مسیر مراجعه کامل چیزی است که بیشتر اوقات در مرورگر موجود است ، اما چیزی نیست که به طور پیش فرض در Google Analytics ثبت شود. با گرفتن آن مسیر ارجاع کامل ، می توانید کمی بیشتر در مورد محل دقیق ورود افراد اطلاعات کسب کنید.

به نظر من این اطلاعات نیز واقعاً مفید است زیرا می تواند به شما کمک کند کمی بهتر تقسیم بندی کنید و بگویید فقط افرادی نیستند که Reddit به سایت می آیند. این افرادی هستند که از این زیرمجموعه خاص از Reddit می آیند و کسانی هستند که وسایل ما را می خرند. این اطلاعات اضافی است که شما لزوماً در دسترس خود ندارید. بنابراین ، من آن را “ارجاع دهنده کامل” می نامم ، یک بعد سفارشی خوب برای افزودن به پیاده سازی Google Analytics شماست تا فقط کمی اطلاعات بیشتر به شما کمک کند تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید و راه های بهبود را کشف کنید.

۳٫ از پارامتر؟ subscriber = yes استفاده کنید

سومین چیز ، این مثل یک هوس حیوان خانگی شخصی من است. اگر من قبلاً در خبرنامه شما هستم ، وقتی من روی پیوندی در خبرنامه شما کلیک می کنم تا به وب سایت خود بروم ، یک پاپ آپ بزرگ به من نشان ندهید که از من بخواهد در خبرنامه شما ثبت نام کنم. مردم فکر می کنند ، “خوب ، من نمی دانم چگونه این کار را انجام دهم.” بنابراین نحوه انجام این کار در اینجا آمده است. می توانید یک پارامتر به URL های خود اضافه کنید. مثل این است؟ به عنوان مثال مشترک = بله.

پس از آن که آن popover CTA را تحویل دادید ، اگر آن پارامتر در URL که شخص مشاهده می کند وجود ندارد ، آن را تحویل ندهید. این بدان معناست که آنها قبلاً در لیست قرار گرفته اند. می توانید چیزی به آنها نشان دهید که می گوید: “از اینکه مشترک شدید”. ممکن است کمی ترسناک باشد ، زیرا ممکن است مردم ندانند که شما از کجا می دانید مشترک هستند. اما این یکی از راه هایی است که می توانید به طور کلی موارد را برای تجربه کاربری خود بهبود ببخشید.

بنابراین فقط CTA را به افرادی نشان دهید که می توانند تغییر شکل دهند ، زیرا در غیر این صورت شما فقط پهنای باند را هدر می دهید. من قبلا در لیست پستی شما هستم. دست از تلاش برای فروش من بردار تو قبلاً من را فروختی بنابراین من واقعاً توصیه می کنم این پارامتر را اضافه کنید. می توانید برای دیگران CTA نیز فکر کنید. بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر کسی از طریق پیوندی در فاکتور یا رسید به وب سایت می آید ، مثل اینکه چیزی خریده است ، پس سعی نکنید چیزی را که تازه خریداری کرده است به او بفروشید.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با Google Tag Manager و خواندن خروجی های مختلف پارامتر در URL ها انجام دهید و سپس براساس آنچه در آن URL نشان داده شده یا نشان داده نشده تصمیم گیری کنید. این باز هم راهی آسان برای بهبود امور است بدون اینکه لزوماً اندازه گیری میزان تعامل زیاد را بدانید. این فقط با استفاده از ابزاری است که از قبل به آنها دسترسی دارید تا تجربه کاربر را برای افرادی که به وب سایت شما می آیند بهتر کند.

نتیجه

بنابراین امیدوارم که برخی از این موارد اندازه گیری ، روش های اندازه گیری و راه های بهبود ، به شما در ایجاد تجربه بهتر وب سایت کمک کند. شاید شما هنوز هم به یک وب سایت جدید نیاز داشته باشید. شاید مدیریت وب سایتی که شما دارید دشوار باشد و واقعاً گران باشد ، یا یک انبوه آتش زبانه قدیمی است. چه کسی می داند چه مشکلی می تواند داشته باشد؟ اما هنوز آن را بیرون نریزید.

اگر مطمئن نیستید ، ابتدا برخی موارد را بسنجید و سپس تماس بگیرید که آیا زمان انجام وب سایت شما فرا رسیده است یا نه. متشکرم.

رونویسی ویدئو توسط Speechpad.com


س questionsالات و نظرات خود را در مورد تعامل وب سایت با استفاده از توییت کنید # موزبلاگ!





منبع

شاید دوست داشته باشید:

رفع SEO روزانه: حسابرسی مشکلات فنی SEO با Moz Pro

رفع SEO روزانه: حسابرسی مشکلات فنی SEO با Moz Pro

سئوی فنی را از کجا باید شروع کنید؟ کار فنی سئو تضمین می کند که زمانی را که برای سئوی […]

نحوه استفاده از ویژگیهای SERP برای اطلاع دادن به استراتژی محتوای خود

نحوه استفاده از ویژگیهای SERP برای اطلاع دادن به استراتژی محتوای خود

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. بسیاری […]

استفاده از کلمات کلیدی در فیلم های YouTube: چگونه می توان بازدید بیشتری داشت

استفاده از کلمات کلیدی در فیلم های YouTube: چگونه می توان بازدید بیشتری داشت

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *