۵ نکته برای تقویت گزارش های خسته کننده سئو با قصه گویی

5 نکته برای تقویت گزارش های خسته کننده سئو با قصه گویی

dmin آموزش سئو


با داستان سرایی به گزارش های جستجوگرها ارزش دهید

گزارش های ماهانه سئو یک بخش حیاتی از هر استراتژی سئو می باشد زیرا در آنها فرصتی برای آموزش مشتریان ، نمایش ROI و هدایت تبدیل برای افزایش موارد ارائه می شود.

در حالی که گزارش های جستجوگرها از بسیاری جهات بسیار مهم هستند ، اما آنها معمولاً به قالب PDF boilerplate ارسال می شوند که هر ماه با یک پیام عمومی برای مشتری ارسال می شود. اگر این روش گزارشگری SEO شما را توصیف می کند ، شما با داشتن استراتژی های دقیق طراحی داستان ، فرصت های حیاتی برای حفظ مشتری و رشد را از دست می دهید.

عکس 5 نکته برای تقویت گزارش های خسته کننده سئو با قصه گویی

گزارش سئو همیشه بخش مهمی از محصولات قابل تحویل من بوده است. خواه از طریق آژانس خود ، StrategyBeam یا با مشتریانی که در یک تیم شرکتی کار می کردم با مشتریان کار می کنم ، متوجه شدم که گزارش دهی خوب با اعتماد سازی و استراتژی کلی تفاوت زیادی ایجاد می کند. صرف نظر از اینکه با چه کسانی کار می کنید – مارک های ملی یا مشاغل محلی – متوجه شدم که گزارش دهی محکم SEO به شما کمک می کند تا ارتباط مشتری با شما تقویت شود. طی هشت سال گذشته ، من توانسته ام StrategyBeam را به یک آژانس شش رقمی متوسط ​​تبدیل کنم. خدمات و نتایج مشتری همیشه نان ما بوده و گزارشهای جستجوگرها به ما کمک می کنند تا چگونه از رقابت جدا شویم و روابط طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد کنیم.

اگر در تلاش برای حفظ مشتری هستید ، یا فقط راهی برای تعامل با مشتری خود به شکلی عمیق تر ، حتماً گزارش SEO را در ردیف منظم خود بگنجانید. اکنون ، بیش از هر زمان دیگری باید ارزشی را که به میز می آوریم به مشتری نشان دهیم.

بنابراین ، بیایید نگاهی به مواردی که همه گزارش های مفید SEO باید شامل آنها باشد ، و اینکه چگونه می توانید با استفاده از تاکتیک های داستان سرایی برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود ، اثبات ارزش استراتژی های خود و کشف فرصت های فروش بالا استفاده کنید!

۱٫ برداشت های ارگانیک ، کلیک ها و CTR

اگرچه SEO از گستره وسیعی برخوردار است ، اگر می خواهید روی محتوای شما کلیک کرده و تبدیل کنند باید پیام مناسب را به افراد مناسب برسانید.

به همین دلیل است که یک گزارش خوب SEO باید شامل معیارهای سطح بالا مانند نمایشات ارگانیک و کلیک ها باشد. اگرچه این اطلاعات بینش چندانی در مورد عملکرد در صفحه ایجاد نمی کند ، اما یک نقطه شروع برای شما فراهم می کند تا با مشتری در مورد تغییر روند بازار و رفتار کاربر صحبت کنید.

من می خواهم در ابتدای هر تماس گزارش داده های سطح بالا را پوشش دهم تا جدول بحث و گفتگوهای دقیق تر با مشتریان را تنظیم کنم. من از این داده ها برای توصیه کار اضافی برای مشتریان و استفاده از این معیارها برای نشان دادن پیشرفت سالیانه و توجیه کار در دوره های خاص استفاده کرده ام.

من داده های Google Search Console و Google Analytics را ارائه می دهم تا به مشتریان خود کمک کنم درک کنند چگونه می توانیم عملکرد کلی سایت آنها را تحت تأثیر قرار دهیم. در اینجا چند نکته وجود دارد که من بر اساس کلیک و برداشت فعلی آنها را لمس می کنم:

  • معنای آن: برداشت ها = هر چند وقت یکبار محتوا ظاهر می شود ، کلیک ها = تعداد دفعات کلیک افراد روی SERP ها.
  • از کجا پیدا کنید: کنسول جستجوی Google
  • چه موقع از آن استفاده کنید: محتوا را شناسایی کنید و روش ایجاد کنید. اسپرینت بسازید تا مناطق مشکل را برطرف کنید. صفحاتی که بین ۳-۱۲ اجرا می شوند باید بهینه شوند و CTR پایین باید ملاحظات متا ، بهم پیوند و فنی را بهبود بخشد.
  • نحوه بهینه سازی: تعداد زیاد نمایش + کلیک کم = عنوان به روزرسانی و توضیحات متا. برداشت کم = طرحواره سوالات متداول را اضافه کنید.

حتی اگر کلیک ها و بازبینی ها اطلاعات زیادی در مورد عملکرد یک وب سایت منتقل نکنند ، شما می توانید با استفاده از این قسمت از گزارش سئو سایت خود فرصت های فروش را تسهیل کرده و در مورد دامنه گسترده تری از بازاریابی جستجوگرها و چگونگی همه چیز ، سئو سایت خود را نشان دهید. به هم پیوسته.

۲٫ رتبه بندی کلمات کلیدی

از آنجا که SEO به معنای دستیابی به صفحات خاص برای رتبه بندی کلمات کلیدی هدف است ، شما باید عملکرد و رتبه بندی کلمات کلیدی را در گزارش سئو سایت خود بگنجانید. من عاشق استفاده از اطلاعات کلمات کلیدی برای شروع یک مکالمه با مشتریانم در مورد قصد کاربر و بازگرداندن استراتژی SEO به اهداف تجاری آنها هستم.

من دوست دارم با استفاده از این زمان نشان دهم که SEO بیش از کلمات کلیدی و Google است. در پایان روز ، اگر استراتژی SEO من ترافیک واجد شرایط و افزایش تبدیل نیست ، مشتری های من آژانس دیگری پیدا می کنند.

کلمات کلیدی اساس موتورهای جستجو هستند و من می خواهم از داده های رتبه بندی کلمات کلیدی برای ایجاد “تصویر بزرگتر” ، همراه با تاکتیک های خاص جستجوگرها و فشار برای اطمینان از فروش بیشتر استفاده کنم.

در اینجا چند نکته صحبت می شود که باید با عملکرد کلمات کلیدی در گزارش های ماهانه جستجوگرها و اعلام حضورهای مشتری در نظر بگیرید:

  • عکسهای فوری از ابزارهای کلمات کلیدی مانند Moz Keyword Tool و Ahrefs را برای نشان دادن الگوها نشان دهید. Tie MoM برای نشان دادن پیشرفت و تقویت انرژی تماس هر مشتری به الگوی گزارش SEO تبدیل می شود.
  • برای هدایت کلمات کلیدی هدف ، بهینه سازی محتوا ، اطلاع رسانی و سایر روشهای جستجوگرها را توصیه کنید. رتبه بندی کلمات کلیدی را با خدمات ، نتایج و اهداف تجاری مشتری خود گره بزنید.
  • برای ارائه فرصت های جدید برای کارهای اضافی ، یک حسابرسی فنی SEO سریع و حسابرسی محتوا را انجام دهید. این یک روش عالی برای بهبود عملکرد سایت مشتری شما در عین افزایش اعتماد و درآمد ماهانه است.

رتبه بندی کلمات کلیدی یک سیگنال قوی در مورد قصد کاربر ، روند بازار و استراتژی های رقبا می دهد. شما می توانید از رتبه بندی کلمات کلیدی در گزارشات SEO خود برای جلب توجه به موفقیت استفاده کنید و مکالمه را به سمت فرصت های افزایش قیمت برای تغییر چرخش و همسویی استراتژی SEO خود با اهداف تجاری مشتریان خود ببرید.

۳٫ نحوه تعامل مردم با مطالب شما را شرح دهید

استراتژی های سئو به طور معمول به صورت انتزاعی توصیف می شوند ، بنابراین وظیفه ما به عنوان متخصصان سئو این است که هر زمان که ممکن باشد بین معیارهای سئو و اهداف تجاری آنها نقاط را برای مشتری وصل کنیم.

شما احتمالاً زمان زیادی را صرف صحبت در مورد زوایای مختلف بازاریابی SEO می کنید ، مانند سفر مشتری ، عملکرد وب سایت و قصد کاربر. همه این عوامل بر چگونگی رتبه بندی محتوای موتورهای جستجو تأثیر می گذارند و از همه مهمتر ، همه این عوامل بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارند.

عکس 5 نکته برای تقویت گزارش های خسته کننده سئو با قصه گویی

با این حال ، درک SEO برای مشتریان ما انتزاعی و چالش برانگیز است. به همین دلیل است که برای آموزش مداوم و اقدامات اعتماد سازی لازم است اصطلاحات ، تصاویر و توضیحات مشخصی را در گزارشات خود بگنجانیم.

به عنوان مثال ، من SEO و محتوا را برای یک بازیکن بزرگ در صنعت حمل و نقل مدیریت می کنم. این صنعت بسیار ظریف است ، اما هر فروش می تواند منجر به معاملات ۸ رقمی برای مشتری من شود. من توانستم برای مشتری توضیح دهم که چگونه می توانند با گسترش محتوای موجود مدل Hub / Spoke ، منجر به افزایش منجر شوند و از گزارش های SEO آنها برای صحبت کردن با آنها از طریق جنبه های مختلف کسب و کار خود استفاده کنند:

  • محتوای سایت خود را طبقه بندی کنید و معیارها و اهداف مشخصی را برای مشتریان خود تعیین کنید.
  • محتوا را براساس مباحث و آنچه محتوا باعث حرکت افراد در سفر مشتری شده است ، پیگیری کنید.
  • برای نشان دادن نحوه حرکت خوانندگان از طریق وب سایت ، از محتوای Drill Down در Google Analytics استفاده کنید. این اطلاعات برای برجسته کردن فرصت های بهینه سازی محتوا ارزشمند است.
  • شروع به مکالمه پیرامون سایر روشهای جستجوگرها مانند اتصال به یکدیگر ، وبلاگ نویسی و بهینه سازی در صفحه کنید.

نشان دادن چگونگی تعامل افراد با وب سایت مشتری من بخشی اساسی برای افزایش آموزش و کمک به تجسم نحوه تأثیر SEO ماهانه شما بر وب سایت مشتری شما بود. اگر می توانید در سفر مشتری به یک گلوگاه اشاره کرده و CRO ، بهم پیوند یا بهینه سازی در صفحه را ارائه دهید ، در این صورت می خواهید اعتماد مشتری را جلب کرده و به یک فرصت فروش بی نظیر برسید.

۴٫ رویدادهای Google Analytics

از Google Analytics و Google Tag Manager می توان برای نشان دادن تأثیر استراتژی های SEO و CRO بر رفتار کاربر هنگام رسیدن به وب سایت استفاده کرد. شما می توانید با ردیابی کلیک روی CTA های خاص در صفحات جداگانه ، به مشتریان خود در مورد SEO داخلی بپردازید.

در ماه های اخیر کار با چندین مشتری در پروژه های CRO و بهینه سازی محتوا را شروع کرده ام. این روش های نه چندان خوب برای کمک به مشتریان در رسیدن به اهدافشان هستند ، بلکه پروژه هایی با پردرآمد هستند که می توانند نتایج فوری را نشان دهند.

یکی از معیارهایی که هنگام بررسی نتایج مشتری بر روی آن تمرکز می کنم نحوه تعامل افراد با CTA است. این بدان معنی است که من باید Google Tag Manager و Google Analytics را بهم متصل کنم تا نشان دهم که بهینه سازی های ما بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را به سمت صفحات ارزشمند مانند فرم های تماس و صفحات فروش سوق می دهد.

به عنوان مثال ، من اخیراً یک آزمایش کوچک برای مشتری انجام داده ام تا به آنها نشان دهم که با برخی از اصلاحات SEO در صفحه می توانیم CTR را برای پست ها و صفحات مختلف بهبود دهیم. من چند صفحه را شناسایی کردم که بهترین نتایج را نشان می دهد ، پروژه را تعطیل کردم و پس از یک ماه آزمایش توانستم کلیک های CTA را در صفحات مختلفی که بهینه سازی کرده ام قرار دهم.

بعد از چند ماه بهینه سازی در صفحه ، می توانم پیشرفت بزرگی برای CTR و تولید سرب در سایت آنها ببینم. در اینجا یک تصویر سریع از کلیک های CTA در سایت مشتری از صفحات / پست هایی که بهینه سازی کرده ام وجود دارد:

عکس 5 نکته برای تقویت گزارش های خسته کننده سئو با قصه گویی

این آزمون کوچک موفقیت آمیز بود و منجر به بهینه سازی مداوم ماهانه در کل کتابخانه محتوای عمیق آنها شد. در نتیجه ، من می توانم تاثیری را که بهینه سازی های صفحه ای ما بر کیفیت هدایت و خط پایین آنها دارند ، نشان دهم.

این یک نمونه عالی از چگونگی استفاده از گزارش ها برای ایجاد روابط ، نشان دادن دانش خود و آزمایش ایده ها با مشتری است. بعلاوه ، همه اینها می تواند منجر به افزایش سودمندی شود – اما هیچ یک از اینها بدون داشتن یک گزارش زیبا و آموزنده برای پشتیبان گیری از ادعاهای ما امکان پذیر نیست.

اگرچه این قسمت بزرگی از روند گزارش دهی SEO من نیست ، سعی می کنم معیارهای پیرامون رفتار کاربر را برای توضیح چگونگی تعامل افراد با محتوای صفحه در آن بگنجانم. این اطلاعات همچنین می تواند به شما کمک کند معیارهای سطح بالای SEO را با اهداف تجاری مرتبط کنید ، که بخشهای قابل توجهی از داستان کلی است که هر ماه به مشتریانم می گویم.

۵- اطلاعات محلی SEO را اضافه کنید

سئو محلی بخشی اساسی از استراتژی سئو برای هدایت سود و فروش واجد شرایط برای صاحبان مشاغل محلی است. با استفاده از ابزاری مانند Moz Local می توانید NAP و لیست ها را برای مشتریان خود ثابت نگه دارید و می توانید از زمان محلی برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید و همچنین می توانید از ابزارهای محلی گزارشگری SEO برای نمایش نتایج تاکتیک های محلی SEO استفاده کنید.

من چندین مشتری دارم که خدمات SEO محلی را ارائه می دهند. این سرویس ها نه تنها ارزش فوری برای این مشتری ها دارند ، بلکه خدمات محلی SEO نیز راهی عالی برای ارائه خدمات اضافی از قبیل اطلاع رسانی ، بهینه سازی صفحه و وبلاگ نویسی به من ارائه می دهند.

در حالی که سئو محلی برای همه مشتریان مناسب نیست ، اگر راه حل های صادقانه ای برای رفع نیازهای آنها ارائه دهید و داده های دقیق ارائه دهید تا ارزش تلاش خود را ارائه دهید ، می توانید فرصت های خوبی را باز کنید.

حتماً معیارهای سئو محلی را در گزارشهای جستجوگرای خود در صورت منطقی قرار دهید و معیارهایی را که برای صاحبان مشاغل مهم است مانند تماس تلفنی ، ترافیک پا و جهت رانندگی ذکر کنید!

برای تحقق داستان و ایجاد اعتماد مشتری از تجزیه و تحلیل SEO استفاده کنید!

گزارش ها دلیل اصلی شروع بسیاری از سئوکاران در این حرفه نیستند ، اما گزارش های ماهانه سئو به ما کمک می کند تا تصویری از تلاش های مشتریان خود در زمینه سئو را ترسیم کنیم. اگر می دانید در اطراف هر معیار داستانی داستان بگویید ، می توانید ارزش خدمات SEO خود را نشان دهید و مشتری را بیشتر نگه دارید و نتایج را به آژانس خود بازگردانید!



منبع

شاید دوست داشته باشید:

Google Posts: عامل تبدیل - عامل رتبه بندی نشده است

Google Posts: عامل تبدیل – عامل رتبه بندی نشده است

اگرچه Google Posts یک عامل رتبه بندی نیست ، اما همچنان می تواند یک منبع فوق العاده موثر برای افزایش […]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

چگونه محرک های ایالات متحده بر میزان ترافیک و تبدیل سایت تأثیر می گذارد؟ [Case Study]

من به عنوان یک استراتژیست ارشد تجزیه و تحلیل که در یک آژانس با مشتریانی در سراسر صنایع کار می […]

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

چگونه مرجع دامنه را برای غیر سئوکار توضیح دهیم

آیا تا به حال لازم است اهمیت Domain Authority را برای مشتری ها یا همکارانی که تجربه SEO کمی دارند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *