SEO طولانی دم در سال ۲۰۲۱: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

dmin آموزش سئو


کلمات کلیدی کلمات کلیدی دم بلند وسط چاق قفسه سینه غول پیکر آیا جای تعجب است که چرا اکثر افراد خارج از سئو فکر می کنند که ما در حال صحبت با مزخرف هستیم؟ از دوازده جستجوگر سال بپرسید که چه کلمات کلیدی واجد شرایط “دم طولانی” هستند و شما ۱۳ نظر و ۱۷ مشت مشت خواهید گرفت.

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

چیزی که می توانیم در مورد آن توافق کنیم این است که – به دلیل پیشرفت های گوگل در پردازش زبان طبیعی (NLP) – دنباله طولانی جستجو منفجر شده است. با این حال ، من بحث خواهم کرد که NLP دم طولانی را نیز درگیر کرده است ، و درک اینکه چگونه و چرا ممکن است عقل جمعی ما را نجات دهد.

دقیقاً دنباله بلند SEO چیست؟

دنباله طولانی جستجو ، فضای بی حد و حصر کلمات کلیدی کم حجم (و اغلب کم رقابت) است. از لحاظ تاکتیکی ، SEO طولانی دم به جای تمرکز روی مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی با حجم بالا ، برای تعداد زیادی کلمات کلیدی با حجم کم رقابت می کند.

SEO طولانی مدت ما را ترغیب می کند که از بیهودگی دست برداریم ، زیرا کلمات کلیدی با اصطلاح “vanity” اغلب از دسترس خارج می شوند یا در بهترین حالت ، حساب های بانکی ما را خالی می کنند. کلمات کلیدی با حجم کم ممکن است از نظر ظاهری جذابیت کمتری داشته باشند ، اما با شروع رقابت بر روی صدها یا هزاران کلمه کلیدی ، آنها نمایانگر ترافیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتری نسبت به چند کلمه کلیدی بیهوده هستند.

شما احتمالاً یک نمودار از دنباله بلند مانند شکل بالا را دیده اید. این یک منحنی قدرت کاملاً دوست داشتنی است ، اما کاملاً فرضی است. و گرچه ممکن است با دیدن آن لبخند بزنید و سر خود را تکان دهید ، ترجمه این مقاله به دنیای کلمات کلیدی دشوار است. این ممکن است به تصور دوباره دم طولانی SEO کمک کند:

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

من مطمئن نیستم که “آدم برفی تکیه داده شده در جستجوگرها” هرگز مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، اما من فکر می کنم این به شما کمک می کند که – در حالی که کلمات کلیدی head به تنهایی حجم بالایی دارند – حجم ترکیبی دنباله بلند سر یا وسط مانند منحنی آشنا ، این تجسم به طور چشمگیری دامنه واقعی دم بلند را دست کم می گیرد.

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

به قول سئوکاران باستان ، “این بستگی دارد.” به طور معمول ، کلمات کلیدی دم بلند عبارات کم حرف و چند کلمه ای هستند ، اما دنباله بلند نسبت به نقطه شروع شماست. از نظر تاریخی ، هر قطعه دم بلند مسابقه کمتری تصور می شد ، اما با تغییر درک افراد از مزایای هدف قرار دادن عبارات خاص با هدف روشن (به ویژه قصد تجاری) ، این تغییر می کند.

هدف قرار دادن “ابزارک” نه تنها گران است ، بلکه هدف جستجوگر مبهم است. هدف قرار دادن “خرید ابزارک های آبی” هدف را محدود می کند و لیزر “Acme Widget LOL-42” را از کجا بخرید شما را بر روی مخاطب مورد نظر متمرکز می کند. همانطور که جستجوگران و جستجوگرها با جستجوی زبان طبیعی سازگار می شوند ، کلمات کلیدی “دم بلند” قبلاً ممکن است حجم بالاتر و رقابت بیشتری پیدا کنند.

دم بلند منفجر شده است

گوگل به ما گفته است که ۱۵٪ جستجوهایی که هر روز مشاهده می کنند جدید است. چه طور ممکنه؟ آیا ما این همه کلمه جدید ایجاد می کنیم؟ !

من می توانم آن را در یک داستان بسیار کوتاه برای شما توضیح دهم. روز گذشته ، دختر ۱۰ ساله (نیمه تایوانی) من به یاد نمی آورد که چه علامت زودیاک چینی دارد ، بنابراین از Google Home پرسید:

سلام ، گوگل ، حیوانات تقویم سال جدید چینی برای سال ۲۰۱۰ چیست؟

آسان است که از جنبه لوازم صوتی آگاه شویم ، اما چه به آینده لوازم صوتی اعتقاد داشته باشید یا نه ، واقعیت این است که جستجوی صوتی به طور کلی نیاز به جستجوی زبان طبیعی را ایجاد کرده است ، و هرچه گوگل بهتر می شود با استفاده از زبان طبیعی ، ما بیشتر به استفاده از آن روی می آوریم (این حالت پیش فرض ماست). این امر خصوصاً در کودکانی مشهود است که هرگز مجبور نبودند یاد بگیرند که جستجوهای خود را برای یافتن الگوریتم های قدیمی از بین ببرند.

چگونه می توان امیدوار بود که عبارات کلیدی را که در حین صحبت به معنای واقعی کلمه در حال تکامل هستند ، هدف قرار دهیم؟ خوشبختانه NLP هر دو روش را کاهش می دهد. همانطور که Google زمینه را بهتر می فهمد ، الگوریتم تشخیص می دهد که بسیاری از تغییرات عبارت یا سوال مشابه اساساً یکسان هستند. که ما را به سمت …

دم بلند جا افتاده است

در سال ۲۰۱۹ ، من یک مطالعه موردی درباره کلمات کلیدی را در SearchLove London در خرده فروش بزرگ انگلستان ، جان لوئیس انجام دادم. در تحقیق خود ، من تعجب کردم که می بینم Google چند جستجو را به طور خودکار هدایت می کند. این نکته واضح وجود دارد ، مانند Google با فرض اینکه افرادی که “Jon Lewis” را در انگلیس جستجو می کردند ، احتمالاً منظور “John Lewis” بود (متاسفم ، Jon):

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

جالب است بدانید که Google بتدریج و به آرامی از “منظورتان” که قبلاً رایج تر بود منتقل شده است. به قاطعیت تر (برخی ممکن است بگویند تهاجمی) “نمایش نتایج برای …” در این مورد ، بهینه سازی برای جان لوئیس در انگلیس احتمالاً بی معنی است.

من انتظار یک سوراخ خرگوش داشتم ، اما در یک شکاف کامل اسم حیوان دست اموز قرار گرفتم. این جستجو را در نظر بگیرید:

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

Hjohjblewis ؟! من کاملاً تصادفی روی این غلط املایی فرود آمدم ، اما تصور می کنم که این شامل یک گربه گرسنه و صفحه کلید مجاور گربه باشد. این سطح از بازنویسی / تغییر مسیر برای من تکان دهنده بود.

با این حال غلط املایی فقط آغاز کار است. در مورد عبارات بسیار مشابه دم دراز که به هیچ وجه بازنویسی / تغییرمسیر ظاهر نمی شوند ، اما نتایج بسیار مشابهی نشان می دهند ، چطور؟

توجه داشته باشید که همین مجموعه اصطلاحات در ایالات متحده به طور گسترده نتایج در مورد نماینده سابق ایالات متحده و رهبر حقوق مدنی ، جان لوئیس را نشان می دهد و نشان می دهد که نه تنها قصد تغییر مکان در مناطق مختلف وجود دارد ، بلکه نحوه تفسیر مجدد Google می تواند به صورت پویا تغییر کند.

در همان سال ، من آزمایشی برای MozCon انجام دادم که س questionsالاتی از جمله “آیا می توانید یک تغییر مسیر ۳۰۱ را معکوس کنید؟” ، نشان می دهد که پست های نوشته شده در اطراف یک س writtenال خاص اغلب می توانند برای بسیاری از اشکال این س rankال رتبه بندی شوند. در آن زمان ، من راهی برای اندازه گیری این پدیده نداشتم ، به غیر از این که نشان دهم پست برای تغییرات عبارت رتبه بندی شده است. اخیراً ، من با استفاده از فرم ساده ای از همپوشانی Rank-Biased (RBO) به نام RBOLite ، کلمات کلیدی ۲۰۱۹ خود را (با رتبه بندی از آوریل ۲۰۲۱) دوباره تجزیه و تحلیل کردم. RBOLite شباهت بین دو لیست مرتب شده را ارزیابی می کند و از ۰-۱ امتیاز می گیرد. همانطور که از نامش پیداست ، این امتیاز به سمت موارد با رتبه بالاتر سوگیری می کند ، بنابراین تغییر در شماره ۱ تأثیر بیشتری نسبت به تغییر در شماره ۱۰ خواهد داشت.

در اینجا نمرات نمونه برداری از عباراتی که برای پست ۲۰۱۹ ردیابی کردم ، با عنوان پست در بالا نشان داده شده است (و دارای یک تطابق کامل ۱٫۰):

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

می توانید بصورت بصری ببینید که چگونه هنگام تغییر و حذف کلمات کلیدی خاص ، شباهت نتایج از هم جدا می شود و چگونه این یک تعامل پیچیده را ایجاد می کند. آنچه برای من جذاب است این است که تغییر عبارت س fromال از “آیا می توانی” به “چگونه می توانی” یا “چگونه” تفاوت بسیار کمی در این مورد ایجاد کرد ، در حالی که حذف “۳۰۱” یا “تغییر مسیر” تأثیر بیشتری داشت. تغییر “شما” در مقابل “من” به خودی خود تأثیر نسبتاً کمی داشت ، اما با سایر تغییرات افزودنی بود. حتی SERP های دارای “واگرد” به جای “معکوس” شباهت نسبتاً بالایی نشان دادند ، اما این تغییر بیشترین تأثیر را نشان داد.

توجه داشته باشید که نمره RBOLite هفته به هفته برای عبارت اولیه ۰٫۹۵ بود ، بنابراین حتی SERP یکسان با گذشت زمان متفاوت خواهد بود. همه این نمرات (> ۷۵/۰) نشان دهنده یک درجه نسبتاً مشابه است. این پست در بسیاری از این اصطلاحات در رتبه ۱ قرار دارد ، بنابراین این نمرات اغلب نشان دهنده تغییراتی در ۱۰ رتبه برتر است.

در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد که بر اساس سوال “چگونه اختیارات دامنه خود را بهبود بخشم؟” همانطور که در بالا ، من نمرات شباهت RBOLite را بین عبارت اصلی و تغییرات نمودار کرده ام. در این حالت ، نمره هفته به هفته ۰٫۸۳ برابر بود ، که نشان می دهد پس زمینه ای در فضای کلمات کلیدی وجود دارد:

عکس SEO طولانی دم در سال 2021: چگونه می توانید آن را داشته باشید یا در تلاش باشید

یک مشاهده بلافاصله جالب توجه این است که تفاوت بین “بهبود” و “افزایش” ناچیز است – گوگل به راحتی دو اصطلاح را برابر کرد. وقت من صرف بحث درمورد این شد که کدام کلمه کلیدی را می توان برای پروژه های دیگر یا خوردن ساندویچ صرف کرد. مانند گذشته ، تغییر از “چگونه می توانم” به “چگونه شما” یا حتی “چگونه” تفاوت نسبتاً کمی ایجاد کرد. گوگل حتی درک کرد که “DA” در صنعت ما اغلب جایگزین “Domain Authority” می شود.

شاید به طور غیرقانونی ، افزودن “Moz” تفاوت بیشتری ایجاد کند. این به این دلیل است که SERP را به سمت مارک تجاری شدن بیشتر سوق داده است (Moz.com موارد بیشتری را به خود اختصاص داده است). آیا این لزوما چیز بدی است؟ نه ، پست من هنوز رتبه ۱ را دارد. اگرچه با نگاهی به کل صفحه اول SERP ها ، افزودن نام تجاری باعث تغییر واضح هدف شد.

دم بلند مرده است. زنده باد دم بلند.

در دهه گذشته ، دم طولانی منفجر شده و سپس منفجر شده است (از بسیاری جهات ، به دلیل همان نیروها) ، و با این حال به نوعی ما در جهان کلمات کلیدی بسیار متفاوت قرار گرفته ایم. بنابراین ، این کجا ما را ترک می کند – روحانی فقیر که برای سرگردانی در آن جهان سرنوشت دارند؟

اخبار کالاهای این پست (امیدوارم) این باشد که برای هدف قرار دادن دم طولانی جستجو ، مجبور نیستیم خودمان را تا سر حد تلاش کنیم. برای رتبه بندی ۱۰،۰۰۰ اصطلاحات ۱۰ هزار قطعه محتوا لازم نیست و Google (و بازدیدکنندگان ما) ترجیح می دهند ما آن محتوا را بیرون نکشیم. دنباله طولانی جدید و جدید NLP در جستجوگرها ما را ملزم می کند که بفهمیم چگونه کلمات کلیدی ما در فضای معنایی جای می گیرند ، روابط آنها را ترسیم می کنند و مفاهیم اصلی را پوشش می دهند. اگرچه ابزارهای ما برای پاسخگویی به این چالش ناگزیر بهبود می یابند (و من به طور مستقیم در Moz درگیر چنین پروژه هایی هستم) ، اما شهود انسانی ما می تواند تاکنون پیشرفت زیادی داشته باشد. SERPs خود را با پشتکار مطالعه کنید ، و می توانید الگوهایی را پیدا کنید که دم طولانی کلمات کلیدی خود را به یک توراک فرصت پذیر تبدیل کنید.



منبع

شاید دوست داشته باشید:

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای تحقیقات محتوای رقابتی

هیجان به پایان رساندن یک پروژه تحقیقاتی رقابتی کلیدی ، اغلب جای خود را به وحشت فرار از بهمن فرصت […]

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

توجیهات محلی یک معامله بزرگ است و می توانید روی آنها تأثیر بگذارید

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات موز را منعکس نکند. آیا […]

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نحوه استفاده از نظرسنجی ها برای استفاده از مکالمات پرطرفدار (و ایجاد پیوندها)

نظرات نویسنده کاملاً خود اوست (به استثنای واقعه بعید هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات موز نباشد. هنگامی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *